مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پروتکل فراشناختی MCT طرح درمان افزایش عزت به نفس

پروتکل فراشناختی MCT طرح درمان افزایش عزت به نفس

دانلود و خرید پروتکل درمانی (پکیج آموزشی) برنامه آموزشی فراشناختی MCT طرح درمان افزایش عزت به نفس ۶ جلسه

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۱
حجم ۵۴ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود و خرید پروتکل درمانی (پکیج آموزشی) برنامه آموزشی فراشناختی MCT طرح درمان افزایش عزت به نفس ۶ جلسه 

 

 

 

هدیه همراه فایل خریداری شده:

پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت

 

 

پروتکل درمان فراشناختی طرح درمان افزایش عزت نفس

هر چند رویکرد  اصلی درمان فراشناختی (MCT)، بر درمان اختلال افسردگی، اضطراب و وسواس بنا شده است؛ پژوهش بسیاری نیز، نشان دهنده اثر بخشی آن بر درمان اختلالات مذکور می باشد. اندیشه محوری درمان فراشناختی این است که؛ عوامل فراشناختی در ایجاد سبک های فکری ناسود مندی که در اختلال های روانشناختی منجر به تداوم رفتار و هیجان های منفی نظیر؛ پرخاشگری و خشم می شودند، نقش تعیین کننده ای دارند. نظریه فراشناختی در شکل سخت  خود، با تاکید بر باورهای غیر منطقی که در واقع تدوام و تاثیرشان محصولات فراشناخت واره ها هستند (ولز، ۲۰۰۹). فراشناخت درمانی با اهمیت و معنای منفی وقایع شناختی درونی ( افکار و باورهای متدوال)، می تواند موجب افزایش عزت نفس شود.

 

 

 

روش اجرا و جلسات درمانی
جهت اخذ مجوز های لازم برای انجام پژوهش، ابتدا به سازمان تأمینی و تربیتی کشور  مراجعه و پس از دریافت مجوزها، به کانون های اصلاح و تربیت مستقر در شهر تهران مراجعه شد. پس از توجیه و گفتگو با مسئولین مراکز، نمونه های مورد نیاز با توجه به ملاک های پژوهش حاضر، معرفی شدند.به منظور انتخاب نمونه با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، ۵۷ نفر به عنوان نوجوان پسر بزه کار معرفی شدند. پس از بررسی های مقدماتی و انجام مصاحبه های فردی و تست های تشخیصی، تعداد ۴۰ نفر از افرادی که در  مصاحبه بالینی و آزمون پرخاشگری باس و پری و عزت نفس کوپر اسمیت دارای یک انحراف پایین تر از میانگین بودند، به عنوان نمونه های پژوهش انتخاب شدند. همزمان با احراز شرایط نوجوانان گروه بزه کار با ارزیابی عینی از طریق پرسشنامه های پژوهش( پیش آزمون ) و مصاحبه بالینی، به ایشان اطمینان داده شد که اطلاعات مرتبط با آنها به صورت کاملا محرمانه باقی خواهد ماند، و آن‌ها اختیار کامل دارند که در پژوهش شرکت نکنند یا در هر مرحله که بخواهند مختارند که از ادامه ی پژوهش انصراف دهند. سپس به صورت تصادفی به دو گروه ۲۰ نفری آزمایش  و کنترل تقسیم شدند. طرح پژوهش حاضر،  پیش آزمون – پس آزمون با گروه آزمون و کنترل بود. پیش آزمون شامل نمره های بدست آمده از آزمون عزت نفس کوپر اسمیت و آزمون پرخاشگری باس پری قبل زا اجرای آزمایش و پس آزمون شامل نمره بدست آمده از آزمون عزت نفس کوپر اسمیت و آزمون پرخاشگری باس و پری بعد از اجرای عمل آزمایش بود.  اجرای متغیر مستقل ( کاربندی آزمایشی) تنها بر روی گروه آزمون انجام شد.  با توجه به درخواست های مسئولین مربوطه، مقرر شد گروه کنترل نیز پس از اتمام پژوهش تحت یک دوره درمان فراشناختی قرارگیرد.

 

 

 

 

برای طراحی پروتکل درمانی متناسب با افراد نمونه پژوهش، از منابع معتبر علمی، درمان های دارای حمایت تجربی استفاده شد. در مداخله فراشناختی از فرمت فردی، در طی  14  جلسه به کار برده شد، به این صورت که طی هر جلسه اقدامات اساسی مرتبط به درمان فرا شناختی که شامل؛ 
(۱) بررسی حالات روانی؛ 
(۲) بازبینی جلسه قبلی درمان؛ 
(۳) وضع یا تعیین دستور جلسه ( برنامه کار) درمان، 
(۴) کار روی موضوعات جلسه درمان، 
(۵) تعیین تکالیف پس از  پایان هر جلسه درمانی، 
(۶) بازبینی یا خلاصه سازی محتوای جلسه صورت گرفت.

 

 

 

اعتبار و پایایی روش جمع آوری اطلاعات در تحقیقات آزمایشی از اهمیت به سزایی برخوردار است ( گال، بورگ و گال، ۲۰۰۴؛ ترجمه : نصر وهمکاران، ۱۳۸۴). علاوه بر بکارگیری آزمون های استاندارد مانند پرسشنامه های عزت نفس کوپر اسمیت و پرخاشگری باس و پری که از روایی و پایایی خارجی ونیز داخلی مناسبی برخوردار بودند، از مصاحبه بالینی، که دارای محتوای ساختار یافته و نیم ساختار یافته  بود، در هر دو گروه آزمایش و کنترل استفاده شده است. محیط اجرای پژوهش: شامل نهاد های وابسته به کانون اصلاح و تربیت بود. قبل از شروع به اقدامات مربوط به پژوهش حاضر، با مدیران و کارکنان مسئول در این نهادها، درباره موضوعاتی از قبیل؛ محیط مناسب جهت انجام جلسات درمانی و محاصبه، نیمرخ روانی، خانوادگی و نیز سوابق قانونی و قضایی گروه های پژوهش و همچین زمان بندی اجرای پژوهش ( طول هفته، ساعات جلسات ) بحث و تبادل نطر شد. 

 

نمونه گیری و انتخاب نمونه های واجد شرایط پژوهش:حتی المقدور سعی شد، اجرای آزمون و مصاحبه برای همه نمونه ها در گروه‌های آزمایش و کنترل یکسان باشد. تمامی نمونه ها به طور جداگانه (فردی) مورد آزمون و مصاحبه قرار گرفتند. به دست آوردن اطلاعات معنادار در فرآیند مصاحبه و آزمون نیازمند جلب همکاری با افرادی است که در پژوهش شرکت می جویند ( گال، بورگ و گال، ۲۰۰۴). برای افزایش سطح همکاری گروه های مورد پژوهش، و ایجاد انگیزه و تصویر صادقانه از خود، جلسات و محیط مصاحبه به گونه ترتیب یابند که افراد شرکت کننده در آن احساس راحتی کنند. در پژوهش حاضر سعی شد، ضمن برقراری ارتباطی صمیمانه و همدلانه؛ به آنها اطمینان داده شد، که گفتگوهای مطرح شده در جلسات؛ تحت هیچ شرایطی برای هیچ کسی فاش نمی گردد. به منظور ایجاد انگیزه و همکاری بهتر افراد شرکت کننده در پژوهش، از مشوق های گوناگون (کتاب، لوازم التحریر، تنقلات و خوراکی ها) نیز استفاده گردید. همچنین جهت تحلیل بهتر پرسشها و گفتگوهای مصاحبه؛ از ضبط صوت در کنار یادداشت برداری نیز استفاده شد. گروه آزمایش به مدت ۱۴ جلسه ی یک و نیم ساعته و به مدت ۸ هفته تحت درمان فراشناختی قرار گرفت در حالی که گروه کنترل هیچ درمانی در این مدت دریافت نکرد.

 

شرح کامل جلسات در فایل خریداری شده آمده است. 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: