هدف از این پروپوزال ارائه یک الگوی مناسب استراتژیک تغییر از میان شرکتهای هواپیمائی برتر و استفاده از این الگو برای سایر شرکتهای هواپیمائی جهت افزایش عملکرد آنان می باشد
دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت
ارائه یک الگوی مناسب استراتژیک تغییر از میان شرکتهای هواپیمائی برتر و استفاده از این الگو برای سایر شرکتهای هواپیمائی جهت افزایش عملکرد آنان
مقدمه:
در حال حاضر استراتژی جامعی در سطح صنعت هوائی و خصوصاً هواپیمائی کشور وجود ندارد. این موضوع در حالیست که صورتهای مالی شرکتهای هواپیمایی نشان دهنده مبالغ بسیار بالائی از صرف منابع بودجهای کشور است که در صورت ارائه یک مدل مناسب برای این شرکتها و تأثیرگذاری بر کاهش هزینهها و افزایش درآمدهای آنان، میتوان انتظار منافع بالائی را در سطح ملی داشت. همچنین در حال حاضر شرکتهای جدیدی وارد صنعت شدهاند که از تجربه حرفهای لازم برخوردار نبوده و در صورت عدم ارائه یک مدل جامع برای شرکتهای هواپیمائی، امکان بروز مشکلات وسیعتر در صورت تداوم این روند وجود دارد.
با توجه به موارد فوق از یک طرف و وجود تحریم در بخش هوایی کشور و جایگاه صنعت حمل و نقل در سند چشم انداز بیست ساله، این تحقیق میتواند با شناسائی استراتژیهای تغییر شرکتهای هواپیمائی برتر و استخراج مدلی مناسب از آنها، مدل به دست آمده را برای شرکتهایی که خواهان تغییر هستند تسری دهد. برای به دست آوردن مدلی مناسب، این تحقیق، شرکتهای هواپیمای برتر (بینالملی پروازکننده به ایران و بالعکس) که در طی یک دوره ۵ ساله از عملکرد در حال رشد برخوردار بودهاند را انتخاب کرده و متعاقباً برای رسیدن به نتیجه تحقیق، مراحل زیر را انجام خواهد داد.
۱) بررسی مدلهای مربوط به موضوعات تغییر و گونههای مختلف تغییر در سطح استراتژیک (ادبیات تحقیق) به منظور حمایت ازچارچوب نظری تحقیق .
یعنی پاسخ به این سوال که موضوعات تغییر در این تحقیق کدام بوده و گونههای مختلف هر یک از این موضوعات چه هستند.
۲) بررسی ارتباط و میزان تاثیر این موضوعات (متغیرهای مستقل تحقیق) بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی برتر (متغیر وابسته تحقیق).
یعنی پاسخ به این سئوال که کدام یک از این موضوعات، در تاثیرگذاری برعملکرد، از اولویت بالاتری برخورداراست.
۳) بررسی ارتباط و هماهنگی گونههای موضوعات تغییر (در سطح استراتژیک) با متغیرهای تعدیلکننده (میزان کنترل و نوع تأکید بر داخل و خارج) جهت استخراج یک مدل مناسب.
یعنی پاسخ به این سوال که ترکیب بهینه این گونهها چیست.
کلمات کلیدی:
موضوعات تغییر
شرکتهای برتر
مدیریت استراتژیک تغییر
تئوری برخاسته از زمینه
موضوعات تغییر در سطح استراتژیک
۱) بیان مسئله
در حال حاضر استراتژی جامعی در سطح صنعت هوائی و خصوصاً هواپیمائی کشور وجود ندارد. این موضوع در حالیست که صورتهای مالی شرکتهای هواپیمایی نشان دهنده مبالغ بسیار بالائی از صرف منابع بودجهای کشور است که در صورت ارائه یک مدل مناسب برای این شرکتها و تأثیرگذاری بر کاهش هزینهها و افزایش درآمدهای آنان، میتوان انتظار منافع بالائی را در سطح ملی داشت. همچنین در حال حاضر شرکتهای جدیدی وارد صنعت شدهاند که از تجربه حرفهای لازم برخوردار نبوده و در صورت عدم ارائه یک مدل جامع برای شرکتهای هواپیمائی، امکان بروز مشکلات وسیعتر در صورت تداوم این روند وجود دارد.
با توجه به موارد فوق از یک طرف و وجود تحریم در بخش هوایی کشور و جایگاه صنعت حمل و نقل در سند چشم انداز بیست ساله، این تحقیق میتواند با شناسائی استراتژیهای تغییر شرکتهای هواپیمائی برتر و استخراج مدلی مناسب از آنها، مدل به دست آمده را برای شرکتهایی که خواهان تغییر هستند تسری دهد. برای به دست آوردن مدلی مناسب، این تحقیق، شرکتهای هواپیمای برتر (بینالملی پروازکننده به ایران و بالعکس) که در طی یک دوره ۵ ساله از عملکرد در حال رشد برخوردار بودهاند را انتخاب کرده و متعاقباً برای رسیدن به نتیجه تحقیق، مراحل زیر را انجام خواهد داد.
۱) بررسی مدلهای مربوط به موضوعات تغییر و گونههای مختلف تغییر در سطح استراتژیک (ادبیات تحقیق) به منظور حمایت ازچارچوب نظری تحقیق .یعنی پاسخ به این سوال که موضوعات تغییر در این تحقیق کدام بوده و گونههای مختلف هر یک از این موضوعات چه هستند.
۲) بررسی ارتباط و میزان تاثیر این موضوعات (متغیرهای مستقل تحقیق) بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی برتر (متغیر وابسته تحقیق).یعنی پاسخ به این سئوال که کدام یک از این موضوعات، در تاثیرگذاری برعملکرد، از اولویت بالاتری برخورداراست.
۳) بررسی ارتباط و هماهنگی گونههای موضوعات تغییر (در سطح استراتژیک) با متغیرهای تعدیلکننده (میزان کنترل و نوع تأکید بر داخل و خارج) جهت استخراج یک مدل مناسب.
یعنی پاسخ به این سوال که ترکیب بهینه این گونهها چیست.
فهرست مطالب
ارائه یک الگوی مناسب استراتژیک تغییر از میان شرکتهای هواپیمائی برتر و استفاده از این الگو برای سایر شرکتهای هواپیمائی جهت افزایش عملکرد آنان ۱
فصل اول:کلیات تحقیق ۱
مقدمه: ۲
۱) بیان مسئله ۴
۲) اهمیت و ضرورت تحقیق ۵
۳) چارچوب نظری تحقیق ۷
۵) فرضیههای تحقیق ۹
فرضیه اصلی ۹
فرضیههای فرعی تحقیق ۹
۶) اهداف تحقیق ۱۰
۷) قلمرو تحقیق ۱۰
۸) روششناسی ۱۰
۸-۱)روشها و ابزار گردآوری اطلاعات: ۱۲
۹) جامعه آماری، روش نمونهگیری، حجم نمونه ۱۳
۱۰) روش تجزیه و تحلیل دادهها ۱۳
الف) تجزیه و تحلیل دادهها در روش کمی ۱۳
گونههای تکنولوژیکی ۱۵
ب)تجزیه و تحلیل دادههای کیفی: ۱۵
۱۱) مشکلات و محدودیتهای تحقیق ۱۷
۱۲)تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح ۱۷
فصل سوم:روش اجرای تحقیق ۸۰
۱)روش اجرای تحقیق ۸۱
روشها و استراتژیهای تحقیقات کیفی ۸۴
۱-۲)تحقیق موردی ۸۶
۱-۳)تحقیقات عملی ۸۸
۱-۴)تحقیقات قومنگاری ۸۹
۱-۵)تئوری برخاسته از زمینه ۸۹
۱-۵-۱-تاریخچه ۹۱
۱-۵-۳)فرآیند انجام تحقیق کیفی (تئوری برخاسته از زمینه) ۹۱
۲)حجم و عناصر جامعه نمونه در تحقیق حاضر (روش کیفی) ۹۵
۳-۱)پایائی تحقیق (کیفی) ۹۵
قابل انتقال بودن ۹۹
۴)روش پژوهش (کمی) ۱۰۱
۸)روش اجرا و تجزیه و تحلیلهای آماری (روش کمی) ۱۰۵
خروجی پرسشنامه سوم جهت تجزیه و تحلیلهای آماری ۱۰۸
منابع
قوانین ارسال دیدگاه در سایت