مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد مهارت ارتباط موثر

پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد مهارت ارتباط موثر

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت ارتباط موثر را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۹
حجم ۲۱۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت ارتباط موثر قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری ارتباط موثر تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارتباط موثردر پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

تعریف مفهومی آموزش ارتباط مؤثر

 ارتباط مؤثر عبارت است از" ابراز احساسات، نیاز ها و نقطه نظرات فردی به صورت کلامی و غیر کلامی".موتابی، کاظم زاده عطوفی؛(۱۳۸۵)

 

تعریف عملیاتی آموزش ارتباط مؤثر

 منظور ازآموزش مهارت ارتباط مؤثر در این تحقیق عبارت است از سه جلسه هر جلسه به مدت (سه ساعت با یک ربع استراحت)شامل: جلسه اول: تعریف، اهمیت ارتباط عناصرکلامی و غیرکلامی، جلسه دوم: گوش دادن فعال و جلسه سوم: موانع ارتباط مؤثر. مؤلفه های این آموزش عبارتند از تعریف ارتباط، ارتباط مؤثر، ارتباط نامؤثر، عناصراصلی ارتباط، گوش دادن فعال، موانع برقراری ارتباط مؤثر، فعالیتهای برای تمرین ارتباط کلامی و غیر کلامی.

 

توجه به محتوای کلام و موضوع گفتگوکه می‏تواند به ادامه ی ارتباط یا قطع آن منجر شود، توجه به ابعاد فرهنگی و خرده فرهنگ‏ها، چگونگی شروع صحبت، نحوه¬ی جمله بندی، زمان بندی ارتباط کلامی، طول مدت ارتباط کلامی، ملاحظات موقعیتی، پایگاه، مکان و فضای اجتماعی، خلاصه کردن و خاتمه دادن به ارتباط، تن صدا، آهنگ صدا، تماس چشمی، حالات چهره، ژست‏ها، حالات بدنی، از جمله عناصر اصلی ارتباطات هستند. ویتن ؛(۲۰۰۴).

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری ارتباط موثر

تعریف عملیاتی ارتباط موثر

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارنباط موثر

۲-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در جهان    12
۳-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در ایران    12
۴-۲ تعریف سازمان بهداشت جهانی از مهارت های زندگی    13
۵-۲ طبقه بندی بین المللی مهارت‏های زندگی    13
۵-۱-۲ مهارت عمومی، اصلی یا مشترک    14
۵-۲-۲ مهارت های خاص یا غیرمشترک    14
۶-۲ کاربرد مهارت‏های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    16
۷-۲  اهداف آموزش مهارت های زندگی    16
۸-۲  انواع مهارت های زندگی    17
۹-۲  نقش مهارت های زندگی در ارتقای بهداشت روان    19
نمودار شکل یک پنج حوزه اصلی مهارت های زندگی    19

۱۰-۲ مهارت ارتباط مؤثر    19
۱۱-۲ تعریف ارتباط     20
۱۲-۲ ضرورت و اهمیت ارتباطات    20
۱۳-۲ اصول و مقررات ارتباطات بین فردی    21
۱۴-۲ عناصر اصلی ارتباط    21
۱۵-۲ عوامل مؤثر در شروع ارتباط    21
۱۶-۲ موانع ارتباط    22

۱۷-۲ مهارت جرأتمندی    22    
۱۸-۲ قدرت ابراز وجود    23    
۱۹-۲ اهمیت مهارت جرأتمندانه    25    
۲۰-۲ شیوه های آموزش مهارت های زندگی    26    
۲۱-۲ اجرای برنامه ی آموزش مهارت های زندگی    28
نمودار شکل دوآثارمختلف آموزش مهارت های زندگی در طی زمان    28

۲۲-۲ سازگاری و ناسازگاری    28    
۲۳-۲ تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی    29    
۲۴-۲ تحلیل فرآیند سازگاری اجتماعی    32    
۲۵-۲ علائم بالینی اختلالات سازگاری    33    
۲۶-۲ انواع ناسازگاری    33
۲۶-۲-۱ گروه اول ناسازگاران اجتماعی    33
۲۶-۲-۲ گروه دوم ناسازگاران حسی و حرکتی    34
۲۶-۲-۳ گروه سوم ناسازگاران ذهنی و عقلی    34
۲۷-۲ بهداشت روان و سازگاری    34
۲۸-۲ ملاک و معیارسازگاری    34

۲۹-۲ عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی    35
۲۹-۲-۱ عوامل فردی    35
۲۹-۲-۲ هوش    35
۲۹-۲-۳ عوامل خانوادگی    36
۲۹-۲-۴ عوامل اجتماعی    37
۲۹-۲-۵ رسانه های گروهی    37
۲۹-۲-۶ گروه همسالان    37
۲۹-۲-۷ عوامل مذهبی و اخلاقی    38
۳۰-۲ سازگاری با دانشگاه    38

۳۱-۲ مبانی نظری    40
۳۱-۲-۱ نظریه های روانشناسی    40
۳۱-۲-۱-۱ نظریه ی اریکسون    40
۳۱-۲-۱-۲ نظریه ی روانشناسی فردی آدلر    41
۳۱-۲-۱-۳ نظریه ی بین فردی سالیوان    42
۳۱-۲-۲ نظریه های جامعه شناسی    44
۳۱-۲-۲-۱ نظریه ی ناهنجاری دورکیم    44
۳۱-۲-۲-۲ نظریه ی ناهنجاری مرتون    45
۳۱-۲-۲-۳ نظریه ی کنش اجتماعی ماکس وبر    46
۳۱-۲-۳ نظریه های مددکاری اجتماعی    47
۳۱-۲-۳-۱ نظریه ی توانمند سازی مدافعه    47    
۳۱-۲-۳-۲ نظریه ی سلامت اجتماعی کییز    47
نمودار شکل سه مدل پنج عاملی کییز    48
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی مددکاری اجتماعی شناختی- رفتاری    49
نمودار شکل چهار الگوی عمومی مورد استفاده در تئوری شناختی – رفتاری    49
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی یادگیری اجتماعی     50
۳۱-۲-۴ دیدگاه ها و مکاتب    50
۳۱-۲-۴-۱دیدگاه روان تحلیل گری    50
۳۱-۲-۴-۲دیدگاه علوم رفتاری    51
۳۱-۲-۴-۳ دیدگاه زیستی- روانی- اجتماعی    52
۳۱-۲-۴-۴ سازگاری اجتماعی در مکتب انسان گرایی    52
۳۲-۲ پیشینه ی پژوهش در خارج ازکشور    53
۳۳-۲ پیشینه ی پژوهش در داخل ازکشور    55
۳۴-۲ چارچوب نظری    57
۳۵-۲ مدل نظری     58
نمودارشکل پنج مدل نظری نحوه ی آموزش مهارت های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    58
۳۶-۲ سئوالهای تحقیق    59
۳۷-۲ فرضیه های اصلی پژوهش    59
۳۸-۲ فرضیه های فرعی پژوهش    59

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: