مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه آموزش مهارت های زندگی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه آموزش مهارت های زندگی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۸
حجم ۲۱۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری آموزش مهارت های زندگی عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم. 

 

 

 

 

پژوهشهای بسیاری نشان داده است که بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلالات روانی عاطفی، ریشه‏های اجتماعی دارد.علاوه بر این ناتوانی در بیان احساسات و فقدان مهارت های همدلی و مشکلات فردی مانند سوءمصرف مواد، بزهکاری، بی بند و باری جنسی، رفتارهای ضداجتماعی و خشونت می‏دانند. لذا سازمان بهداشت جهانی  به منظور ارتقای سطح بهداشت روانی و پیشگیری از آسیبهای روانی اجتماعی، برنامه‏ای را به عنوان آموزش مهارت های زندگی تدارک دید. از آنجا که مدرسه نهادی قوی تراز خانواده محسوب می‏شود و می‏تواند اثرات عمیقی بر کودکان در خانواده‏ها و حتی اجتماع داشته باشد محیط‏هایی که باید در آن موفق گردند افزایش می‏یابد.

 

 

برای مثال یک کودک فقط به پیروزی و موفقیت در محیط خانوادگی نیازمند است درحالی که نوجوان باید بتواند در محیط خانوادگی، مدرسه و همسایگی موفق شود محیط‏ها از فردی به فرد دیگر تغییر می‏کند. بنابراین تعاریف معانی موفقیت و کامیابی در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. این نکته به تنوع محیط برمی‏گردد. افراد در یک محیط یکسان از هم متفاوتند و این مسئله از مهارت ها، منابع و فرصتها ناشی می‏شود .بابادی؛(۱۳۸۱) بنابراین نیاز به مهارت های زندگی همه ی افراد در سنین و گروه‏های مختلف قومی، نژادی، وضعیت اقتصادی- اجتماعی متفاوت است. مهارت های زندگی را نمی‏توان به صورت مفصل آموزش داد. این مهارت-ها از طریق آموزش مهارت های عملی و اثبات تجربی و تمرین نظارتی یاد گرفته می‏شود.

 

 

ویچراسک  ؛(۲۰۰۰)، نشان می‏دهدکه آموزش مهارت های زندگی موجب ایجاد و افزایش عزت نفش می‏شود. عزت نفس نیز انعطاف پذیری در مقابل تغییرات را افزایش می‏دهد و نگرش‏های مثبت در جهت پیشرفت احساس خودکفایی را تقویت می‏کند.
 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی

۱-۲ مقدمه     11
۲-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در جهان    12
۳-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در ایران    12
۴-۲ تعریف سازمان بهداشت جهانی از مهارت های زندگی    13
۵-۲ طبقه بندی بین المللی مهارت‏های زندگی    13
۵-۱-۲ مهارت عمومی، اصلی یا مشترک    14
۵-۲-۲ مهارت های خاص یا غیرمشترک    14
۶-۲ کاربرد مهارت‏های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    16
۷-۲  اهداف آموزش مهارت های زندگی    16
۸-۲  انواع مهارت های زندگی    17
۹-۲  نقش مهارت های زندگی در ارتقای بهداشت روان    19
نمودار شکل یک پنج حوزه اصلی مهارت های زندگی    19

۱۰-۲ مهارت ارتباط مؤثر    19
۱۱-۲ تعریف ارتباط     20
۱۲-۲ ضرورت و اهمیت ارتباطات    20
۱۳-۲ اصول و مقررات ارتباطات بین فردی    21
۱۴-۲ عناصر اصلی ارتباط    21
۱۵-۲ عوامل مؤثر در شروع ارتباط    21
۱۶-۲ موانع ارتباط    22

۱۷-۲ مهارت جرأتمندی    22    
۱۸-۲ قدرت ابراز وجود    23    
۱۹-۲ اهمیت مهارت جرأتمندانه    25    
۲۰-۲ شیوه های آموزش مهارت های زندگی    26    
۲۱-۲ اجرای برنامه ی آموزش مهارت های زندگی    28
نمودار شکل دوآثارمختلف آموزش مهارت های زندگی در طی زمان    28

۲۲-۲ سازگاری و ناسازگاری    28    
۲۳-۲ تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی    29    
۲۴-۲ تحلیل فرآیند سازگاری اجتماعی    32    
۲۵-۲ علائم بالینی اختلالات سازگاری    33    
۲۶-۲ انواع ناسازگاری    33
۲۶-۲-۱ گروه اول ناسازگاران اجتماعی    33
۲۶-۲-۲ گروه دوم ناسازگاران حسی و حرکتی    34
۲۶-۲-۳ گروه سوم ناسازگاران ذهنی و عقلی    34
۲۷-۲ بهداشت روان و سازگاری    34
۲۸-۲ ملاک و معیارسازگاری    34

۲۹-۲ عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی    35
۲۹-۲-۱ عوامل فردی    35
۲۹-۲-۲ هوش    35
۲۹-۲-۳ عوامل خانوادگی    36
۲۹-۲-۴ عوامل اجتماعی    37
۲۹-۲-۵ رسانه های گروهی    37
۲۹-۲-۶ گروه همسالان    37
۲۹-۲-۷ عوامل مذهبی و اخلاقی    38
۳۰-۲ سازگاری با دانشگاه    38

۳۱-۲ مبانی نظری    40
۳۱-۲-۱ نظریه های روانشناسی    40
۳۱-۲-۱-۱ نظریه ی اریکسون    40
۳۱-۲-۱-۲ نظریه ی روانشناسی فردی آدلر    41
۳۱-۲-۱-۳ نظریه ی بین فردی سالیوان    42
۳۱-۲-۲ نظریه های جامعه شناسی    44
۳۱-۲-۲-۱ نظریه ی ناهنجاری دورکیم    44
۳۱-۲-۲-۲ نظریه ی ناهنجاری مرتون    45
۳۱-۲-۲-۳ نظریه ی کنش اجتماعی ماکس وبر    46
۳۱-۲-۳ نظریه های مددکاری اجتماعی    47
۳۱-۲-۳-۱ نظریه ی توانمند سازی مدافعه    47    
۳۱-۲-۳-۲ نظریه ی سلامت اجتماعی کییز    47
نمودار شکل سه مدل پنج عاملی کییز    48
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی مددکاری اجتماعی شناختی- رفتاری    49
نمودار شکل چهار الگوی عمومی مورد استفاده در تئوری شناختی – رفتاری    49
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی یادگیری اجتماعی     50
۳۱-۲-۴ دیدگاه ها و مکاتب    50
۳۱-۲-۴-۱دیدگاه روان تحلیل گری    50
۳۱-۲-۴-۲دیدگاه علوم رفتاری    51
۳۱-۲-۴-۳ دیدگاه زیستی- روانی- اجتماعی    52
۳۱-۲-۴-۴ سازگاری اجتماعی در مکتب انسان گرایی    52
۳۲-۲ پیشینه ی پژوهش در خارج ازکشور    53
۳۳-۲ پیشینه ی پژوهش در داخل ازکشور    55
۳۴-۲ چارچوب نظری    57
۳۵-۲ مدل نظری     58
نمودارشکل پنج مدل نظری نحوه ی آموزش مهارت های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    58
۳۶-۲ سئوالهای تحقیق    59
۳۷-۲ فرضیه های اصلی پژوهش    59
۳۸-۲ فرضیه های فرعی پژوهش    59

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: