پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده
پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۲۶ |
حجم | ۲۲۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رفتار مصرف کننده عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم.
رفتار مصرف کننده فعالیتهای ذهنی، احساسی و فیزیکی ای را که افراد هنگام انتخاب، خرید ، استفاده و دور انداختن محصولات و خدماتی که برای ارضای نیازها و خواسته هایشان به کار می گیرند راشامل می شود( ویلکه، ۲۰۰۰: ۲۳۴). پرسش اساسی که در این مفهوم مطرح می شود این است که "چرا رفتار مصرف کننده اتفاق می افتد؟" پاسخ این سوال در تعریف رفتار مصرف کننده گنجانده شده است . رفتار مصرف کننده برای رفع نیازها و خواسته های اوست. رفتار وسیله ای است برای رسیدن به هدف و هدف مصرف کننده نشئت گرفته از نیازها و خواسته های اوست(ویلکه،۲۰۰۰). تمامی مصرف کنندگان دارای تفاوتهایی از لحاظ افکار، احساس ، تصمیم و غیره هستند . بازاریابان باید به فعالیتهای مصرف کنندگان توجه نمایند. برخی از فعالیتهای مصرف کنندگان عبارتند از :دیدن تبلیغات، تصمیم خرید، تصمیم گیری در مورد چگونگی پرداخت هزینه ها (نقد یا نسیه) (موون و مینور،۲۰۰۱)
– حسینی در تحقیق خود با عنوان «تجارت الکترونیکی و اقتصاد» تجارت الکترونیکی را به عنوان کانال توزیع گسترده جهانی برای کالاها، خدمات و بطور جالب توجه برای کار های مدیریتی و حرفه ای توضیح می دهد. او توضیح داد،این امر باعث تغییر زیاد اقتصاد، بازار و ساختار صنعت، محصولات و خدمات و جریان آنها، تقسیم بندی مصرف کننده، بها مصرف کننده و رفتار مصرف کننده می شود. به علاوه، بسیاری از مفسران، تجارت الکترونیک را بصورت تمام معامله های الکترونیکی بین سازمان و هر شخص ثالث مرتبط، توصیف کرده اند (حسینی،١٣٩٠: ۱۱۳).
فهرست مطالب
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار مصرف کننده
چکیده 1
۱-۶- تعریف مفاهیم و متغیرها 2
۱-۷- قلمرو تحقیق 3
فصل دوّم 3
مروری بر تحقیقات 3
انجام شده 3
۲-۱۳- بررسی رفتار مصرف کننده 4
۲-۱۳-۱- تعریف رفتار مصرف کننده 6
۲-۱۳-۲- مفاهیم کلیدی رفتار مصرف کننده 6
۲-۱۳-۳- مدل نیکوزیا 8
۲-۱۳-۴- مدل هوارد – شث 8
۲-۱۳-۵- مدل کاتلر برای رفتار خرید مشتری 10
۲-۱۴- فرآیند تصمیم گیری مشتری در خرید 11
۲-۱۵- چهارچوب نظری 12
تصویر ۱-۲- قالب و چارچوب تجارت الکترونیک 13
۲-۱۶- پیشینه تحقیق 14
۲-۱۶-۱- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور 14
۲-۱۶-۲- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 16
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت