مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۰۳
حجم ۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق حسابداری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد

 
 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب 🙂

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.


پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 
 
 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

۲-۲-۲)ارزیابی عملکرد:

همه افراد حقدارند و علاقه مند هستند که از نتایج عملکرد روزانه خود آگاه باشند. این مساله درمورد کارکنان وجه دیگری هم پیدا می کند و آن این است که کارکنان علاقه دارند ازنظرات سازمان در مورد خود مطلع گردند و از سوی دیگر سازمان نیز محق است نظرات خودرا در مورد منابع انسانی سازمان که از اصلی ترین سرمایه های سازمان بشمار می روندابراز داشته و به اطلاع ایشان برساند.
 
در واقع، ارزیابی عملکرد یکی از موضوع های مهم و در عین حال پیچیده مباحث مدیریت منابع انسانی است. موضوع ارزشیابی عملکرد معمولاً پس از انتخاب و استخدام ، آموزش و ایجاد انگیزش در کارکنان مطرح می-شود.دلایل متعددی برای ارزشیابی عملکرد کارکنان وجود دارد. نخست آن که ارزشیابی ها اطلاعاتی به دست می دهند که بر  پایه آن می توان در خصوص ارتقای کارمند تصمیم گیری کرد. دوم آنکه ارزشیابی برای مدیر و کارکنان فرصتی فراهم می سازد که بتواند رفتار مربوط به کار را با یکدیگر بازنگری کنند و سرانجام ارزشیابی به مدیر و کارمند فرصتی می دهد که به منظور کارآیی و اثربخشی بیشتر، در برنامه های آینده بازنگری کنند و ضعف ها و کاستی ها را جبران و نقاط قوت را تقویت کنند. (علوی،۱۳۸۲،ص ۱۳۷) 
 
برای اینکه مدیریت کنیم باید بتوانیم که اندازه بگیریم. این عبارت یکی از کلیدی ترین فاکتورهای مدیریت است. لذا برای نیل به این مقصود بحث ارزیابی عملکرد مطرح می شود. در ارزیابی عملکرد ما از میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده آگاه می شویم، وضعیت جاریمان را با روند گذشته مقایسـه می کنیم و وضعیت خویش را در قبال رقبا مــی سنجیم، نقاط ضعف و قوتمان را به منظور ترمیم آنها شناسایی می کنیم. 
از واژه «ارزیابی عملکرد» تعاریف بسیاری ارائه شده است. به منظور درک صحیح هر پدیده یا موضوع لازم است آن پدیده تعریف تا برد: باتز والتون  (1995) اظهار داشته اند که عملکرد یک ساختار چند بعدی است که متغیرهای آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. آن ها هم چنین اظهار داشتند که تعیین هدف ارزیابی از ارزیابی نتایج عملکرد ورفتار بسیار مهم تر می باشد. 
 
کان  (1996) استدلال می کند که عملکرد فرآیندی است که فرد به آن توجهی ندارد ودر واقع جدا از اهداف می باشد. برناردین  قوی ترین رابطه را با اهداف راهبردی سازمان ،رضایت مشتریان ومشارکت اقتصادی بر قرارمی کنند.
 
-کین معتقد است عملکرد ، چیزی است که فرد به جا می کذارد و چرا از هدف است.(یوسفی ،۱۳۸۹،ص ۲۰)
 
-برنادین و همکارانش معتقدند که عملکرد باید به عنوان نتایج کار تعریف شود ، چون نتایج قوی تدوین رابطه را با هدف استراتژیک سازمان ، رضایت مشتری و نقش های اقتصادی دارد.( یوسفی ،۱۳۸۹، ص ۲۰)
 
به گفته بارچ عملکرد هم به معنای رفتارها و هم به معنای نتایج است. رفتارها از فرد اجراکننده ناشی می شوند و عملکرد را از یک مفهوم انتزاعی به عمل تبدیل می کنند. رفتارها فقط ابزارهایی برای نتایج نیستند، بلکه  به نوبه خود نتیجه به حساب می آیند. این تعریف از عملکرد منجر به این نتیجه گیری می شود که هنگام مدیریت عملکرد گروهها و افراد ، هم ورودی ها ( رفتارها) و هم خروجی ها ( نتایج) باید در نظر گرفته شوند. این مدل ، سطوح توانایی یا شایستگی و موفقیت ها را همانند هدف گذاری و بازبینی اهداف ، پوشش می دهد.( یوسفی ،۱۳۸۹، ص۲۰) 
سازمان ها برای حفظ حیات خود و پیشرفت در دنیای رقابتی امروز به بهبود مستمر عملکرد توجه دارند.
( بذار جزایری ،۱۳۸۷،ص ۱۷)
 عملکرد هم به چگونگی انجام وظایف ، فعالیت ها و نتایج حاصله از آن ها اطلاق می شود.( عالم تبریز و همکاران ، ۱۳۹۰، ص ۱۸۷).
 
به اعتقاد اسکورهون و همکارانش (۲۰۰۲)  عملکرد به کیفیت و مقدار موفقیت های فردی یا گروهی اشاره دارد. آرمستردانگ عملکرد را یک استراتژی می داند که مبتنی بر تجزیه و تحلیل عوامل اساسی موفقیت و سطوح عملکرد حاصله بر پایه آن عوامل است .( بزار جزایری ،۱۳۸۷، ص ۱۷)
 
ارزیابی‌ عملکرد عبارتست‌ از تعیین‌ درجه‌ کفایت‌ و لیاقت‌ کارکنان‌ از لحاظ‌ انجام‌ وظایف‌ محوله‌ و قبول‌ مسئولیتها در سازمان‌ که‌ این‌ ارزیابی‌ باید به‌ طور عینی‌ و منظم‌ انجام‌ پذیرد.
 
کاسیو  ارزیابی عملکرد را توصیف نظام‌دار نقاط قوت و ضعف عملکرد فرد یا گروه در رابطه با اجرای وظایف محوله تعریف می‌کند.ارزیابی عملکرد در بعد نحوه استفاده از منابع و امکانات در قالب شاخص‌های کارایی بیان می‌شود. اگر در ساده‌ترین تعریف، نسبت داده به ستاده را کارایی بدانیم، نظام ارزیابی عملکرد در واقع میزان کارایی تصمیمات مدیریت در خصوص استفاده بهینه از منابع و امکانات را مورد سنجش قرار می‌‌دهد. ارزیابی عملکرد در بعد سازمانی معمولاً مترادف با اثربخشی فعالیتها است. منظور از اثربخشی میزان دستیابی به اهداف و برنامه‌ها با ویژگی کارآ بودن فعالیت ها و عملیات است. (رحیمی  1385، ص ۳۶)
 
ارزیابی عملکرد به فرآیند سنجش و اندازه‌گیری عملکرد دستگاهها در دوره‌های مشخص به گونه‌ای که انتظارات و شاخصهای مورد قضاوت برای دستگاه ارزیابی شونده شفاف و از قبل به آن ابلاغ شده باشد، اطلاق می‌گردد. (طبرسا ۱۳۷۸، ص۴)ارزیابی عملکرد فرآیندی است که به سنجش و اندازه گیری ، ارزش گذاری و قضاوت دربارۀ عملکرد طی دوره ای معین می پردازد.
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل دوم:

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد ۱۳

چارچوب نظری ارزیابی عملکرد

عملکرد
۲-۲-۱)مقدمه۵۲
۲-۲-۲)ارزیابی عملکرد۵۲
۲-۲-۳)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی۵۶
۲-۲-۴)مدیریت عملکرد۵۷
۲-۲-۵)یکپارچگی  مدیریت عملکرد۵۷
۲-۲-۶)هدف ازمدیریت عملکرد۵۸
۲-۲-۷)ماهیت مدیریت عملکرد۵۸
۲-۲-۸)حیطه مدیریت عملکرد۵۸
۲-۲-۹)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد۵۹
۲-۲-۱۰)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد۵۹
۲-۲-۱۱) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد۶۰
۲-۲-۱۲)دیدگاه های بررسی عملکرد۶۲
۲-۲-۱۳)مولفه های مدیریت عملکرد۶۳
۲-۲-۱۴)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد۶۴
۲-۲-۱۵)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد۶۸
۲-۲-۱۶)معیارهایی برای سنجش عملکرد۶۸
۲-۲-۱۷)انواع ارزیابی۶۹
۲-۲-۱۸)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی۷۱
۲-۲-۱۹)فنون و روش های ارز یابی۷۲
۲-۲-۲۰)فرایند ارزیابی عملکرد۷۹
۲-۲-۲۱)زمانبندی ارزیابی عملکرد۸۲
۲-۲-۲۲)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان۸۲
۲-۲-۲۳)ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد مناسب۸۳
۲-۲-۲۴)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد۸۵
۲-۲-۲۵)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد۸۵
۲-۲-۲۶)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند۸۶
۲-۲-۲۷)فرایند بهبود عملکرد۸۷
۲-۲-۲۸)ارزیابی کارآمد۸۷
۲-۲-۲۹)کاربرد های ارزیابی عملکرد۸۸
۲-۲-۳۰)معرفی نرم افزارها۸۹

 پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد

۲-۲-۱- تحقیقات داخلی
۲-۴- جمع بندی
منابع و مأخذ
۶-۱- منابع فارسی
۶-۲- منابع انگلیسی
 
 


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط :
maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: