مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش افسردگی و اضطراب

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش افسردگی و اضطراب

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی و اضطراب که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۰۰
حجم ۲۷۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش افسردگی و اضطراب عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 

افسردگی و اضطراب از شایع ترین بیماری های روان پزشکی به شمار می رود. به طور آماری از هر پنج زن، سه زن و از هر پنج مرد دو مرد در طول عمر دچار عارضه ی افسردگی و اضطراب می شوند. این بیماری ها جزو بیماری های مزمن و گاه ناتوان کننده هستند که در صورت عدم درمان باعث اختلال در عملکرد اجتماعی، فردی، شغلی و زناشویی بیمار می شوند. از جمله علایم شایع در بیماری افسردگی، کاهش سطح انرژی، احساس بی حسی و ضعف، احساس یأس و ناامیدی، عدم احساس لذت، انزوا طلبی، اختلال درتمرکز و حافظه، اختلال در اشتها، وزن و خواب، اختلال در عملکرد جنسی، دل مشغولی با احساس گناه، خود سرزنش گری و گاه خود کشی است (طاهری،۱۳۸۸،ص۲۴).

 

اضطراب عبارت است از یک عامل ناشناخته و نا معلوم که موجب پریشانی فکر و گاه باعث بروز علائم احساس خطر از جمله تپش قلب و رنگ پریدگی می شود. در فرآیند اضطراب  بر خلاف ترس طبیعی، یک عامل حقیقی ترس آور یا خطرناک یا آسیب رسان وجود ندارد بلکه فقط به طور خودکار و ناخود آگاه ذهن آدمی دچار احساس خطر می شود و هرگاه ذهن در اثر تنش-های روانی و استرس های عصبی و حوادث ناخوشایند و ناگواری که در زندگی مکرراً برایمان رخ می دهد از روال عادی خارج شود و حساسیت بیش از حد به رخداد های آتی و احتمالی پیدا کند دچار اضطراب می شویم. علل پیدایش اضطراب عوامل وراثتی، تجربه های تلخ سال های گذشته و محیط ناآرام و عصبی است. اثرات مخرب آن بر تفکر باعث اختلال در تمرکز حواس می شود،  قدرت تصمیم گیری و اراده را از انسان سلب می کند، او را بدبین می سازد  و باعث می شود که انسان دیگر فرد مثمرثمر و سودمندی نباشد (کاپلان ،۲۰۰۷، ص ۹۸۸). 

 

 

اختلال افسردگی  اساسی یکی از شایع‌ترین تشخیص‌های روان-پزشکی است که مشخصه آن خلق افسرده‌ و با احساس غمگینی، اعتماد به نفس پایین و بی‌علاقگی به هر نوع فعالیت و لذت روزمره مشخص می‌شود؛ چیزی که از آن به عنوان «سرماخوردگی روانی» یاد می‌شود. افسردگی مجموعه‌ای از حالات مختلف روحی و روانی است که از احساس خفیف ملال تا سکوت و دوری از فعالیت روزمره بروز می‌کند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری افسردگی و اضطراب

تعریف عملیاتی افسردگی و اضطراب

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد افسردگی و اضطراب 

فصل اول : کلیات تحقیق
۱-۷ تعاریف متغیرهای پژوهش    7
۱-۷-۱ تعاریف نظری    7
۱-۷-۲ تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش    8
۲-۱ مقدمه    5
۲-۲ مبانی نظری و ادبیات پژوهش    8
۲-۲-۱ تاریخچه اضطراب    8
۲-۲-۲ تاریخچه افسردگی    11
۲-۲-۳ تعاریف و نظریههای اضطراب    14
۲-۲-۴ تعاریف و نظریههای افسردگی    23
۲-۲-۴-۱ افسردگی از دیدگاه روان پویایی:    27
۲-۲-۴-۲ افسردگی از دیدگاه رفتارگرایان:    27
۲-۲-۴-۳ افسردگی از دیدگاه شناختی:    28
۲-۲-۴-۴ افسردگی از دیدگاه اجتماعی:    29
۲-۲-۵ انواع اضطراب    31
۲-۲-۵-۱ اضطراب موقعیتی:    31
۲-۲-۵-۲ اضطراب خصیصهای:    31
۲-۲-۶ انواع افسردگی    32
۲-۲-۶-۱ افسردگی در نوجوانی    32
۲-۲-۶-۲ افسردگی پنهان    32
۲-۲-۶-۳ افسردگی اتکائی    33
۲-۲-۶-۴ افسردگی رجعتی    33
۲-۲-۶-۵ افسردگی پس از زایمان    33
۲-۲-۶-۶ افسردگی نوروتیک    33
۲-۲-۶-۷ افسردگی عضوی    34
۲-۲-۶-۸ افسردگی علاقی    34
۲-۲-۶-۹ افسردگی ناشی از موفقیت    34
۲-۲-۶-۱۰ افسردگی ناشی از مصرف دارو    35
۲-۲-۶-۱۱ افسردگی در نتیجه پیری    35
۲-۲-۶-۱۲ افسرگی فصلی    35
۲-۲-۶-۱۳ افسردگی در دانشجویان    36
۲-۲-۶-۱۴ افسردگی در زنان    36
۲-۲-۷ درمان افسردگی براساس نظریه یادگیری    39
۲-۲-۸ انواع درمانهای افسردگی    40
۲-۲-۸-۱ شناخت درمانی:    40
۲-۲-۸-۲ رفتار درمانی:    41
۲-۲-۸-۳ درمان بین فردی    41
۲-۲-۸-۴ رواندرمانی تحلیلگرا    41
۲-۲-۸-۵ رواندرمانی حمایتی    42
۲-۲-۸-۶ گروه درمانی    42
۲-۲-۸-۷ رواندرمانی خانواده    42
۲-۲-۹ تعریف کودکان استثنایی    42
۲-۲-۹-۱ تعریف آموزش و پرورش استثنایی    44
۲-۲-۱۰  علل افسردگی معلمان زن :    45
۲-۲-۱۰-۱ معلمی سختترین شغل دنیا (مقدمهای بر استرس معلمان زن)    46
۲-۲-۱۰-۲ نظم دانشآموزان فضا را مناسبتر میکند    47
۲-۲-۱۰-۳ هنر معلم فقط در آموزش نیست    49
۲-۲-۱۰-۴ معلمان زن با استرسهای گوناگونی مواجه هستند    50
۲-۲-۱۰-۵ کنترل کلاس    51
۲-۲-۱۰-۶ برقراری ارتباط با دانشآموزان    52
۲-۲-۱۱ استرس معلمان زن    56
۲-۲-۱۱-۱ نشانهها و علائم استرس در معلمان زن    57
۲-۲-۱۱-۲ منابع استرس معلمان زن    57
۲-۲-۱۱-۳ ویژگیهای شخصیتی و استرس    57
۲-۲-۱۱-۳ -۱ مدیریت زمان    58
۲-۲-۱۱-۳-۲ خودپیجویی    59
۲-۲-۱۱-۳-۳ خودآرامبخشی    59
۲-۲-۱۱-۳-۴ مثبت اندیشی    60
۲-۲-۱۱-۳-۵ گشودگی    60
۲-۲-۱۱-۳-۶ افزایش تواناییها و مهارتها    61
۲-۲-۱۱-۴ آثار تخریبی استرس شدید در تدریس    62
۲-۲-۱۲ منابع شایع استرس    63
۲-۲-۱۳ رابطه رضایت شغلی با استرس    64
۲-۲-۱۳-۱ مهار استرس با استفاده از رژیم غذایی    65
۲-۲-۱۳-۲ تأثیر خنده بر کاهش استرس    67
۲-۲-۱۳-۳ برخورد عملی با استرس    67
۲-۲-۱۴  عصبانیت و راههای پیشگیری از آن    68
۲-۲-۱۴-۱ عصبانیت و راهحل آن    70
۲-۲-۱۵  اضطراب عامل مرگ بیماران قلبی است    73
۲-۲-۱۶ شخصیت تیپ آ    74
شخصیت نوروتیک    76
مدرسه سالم    78
۲-۲-۱۷ افزایش روحیه کارکنان    83
۲-۳ پیشینههای پژوهش    84
۲-۳-۱ پیشینه داخلی    84
۲-۳-۲ پیشینه خارجی    87
۲-۴ جمعبندی و چهارچوب نظری تحقیق    89

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: