مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی سهام بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۹
حجم ۲۱۴ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی سهام بصورت جامع و کامل.  هرچه بتوان یک دارایی را سریعتر و با هزینه کمتری به فروش رساند قابلیت نقدشوندگی آن بیشتراست. این تعریف هم  در باره دارایی های واقعی و هم داراییهای مالی کاربرد دارد. درجه نقد شوندگی یک سر مایه گذاری وقتی پایین است که یک قیمت منصفانه برای آن به سرعت به دست نیایید. یک دارایی را غیر نقدشونده می نامند اگر: اولا بازاری برای دارایی وجود نداشته باشد  که این موجب می شود در هنگام فروش فرد مجبور به معامله با کسر گردد ( یعنی دارایی را کمتر از ارزش  واقعی آن بفروش برساند) 

 

 

 ثانیا: ارزش دارایی  برای خریداران  مشخص نباشد.  یعنی حتی اگر بازار سازمان دهی شده ای برای دارایی خاص وجود داشته باشد، عدم نقدشوندگی دارایی  موجب خواهد شد که قیمت نوسانات بالاو فراوانی داشته باشد. علت اصلی این نوسانات وجود ریسک بالایی است که فرد تحمل می کند چرا که ممکن است زمانی  که او به عنوان خریدار یا فروشنده به بازار  مراجعه می کند نتواند قیمت مناسبی برای  دارایی  بیابد. 
در ادبیات مالی واژه  نقدشوندگی به دو مفهوم  مجزا اشاره دارد. مفهوم اول به نقدشوندگی داراییهای شرکت اشاره دارد،ازاین نظر که یک شرکت  وقتی  نقدشونده  نامیده می شوند که دارایی های نقد  نسبتا زیادی داشته باشند. مثل وجوه نقد در ترازنامه این ارزش اشاره به ارزش تسویه داراییهای شرکت دارد. 
مفهوم دوم،  
نقدشوندگی سهام معامله شده شرکت است. از این  نظر شرکت وقتی نقده شونده است که سهام آن نقد شونده باشد . یعنی با سرعت بیشتر، هزینه ی کمتر و قیمت مناسبتری به فروش رسد. 

 

 

 

 

نمونه پیشینه پژوهش در مورد نقدشوندگی سهام

والکر ۲۰۰۵ درمقاله ای به عنوان سیاست افشا، عدم تقارن اطلاعات ونقدشوندگی سهام در بازارهای سرمایه ارتباط بین نقدشوندگی سهام رابا سیاست افشای شرکت بررسی کرد.وی به این نتیجه رسید که ارتباط منفی بین سیاست افشای اطلاعات وشکاف بین قیمت های پیشنهادی خرید و فروش وجود دارد، یعنی درصورتیکه شر کتهادارای سیاستی با افشای بیشتر و روشنتر اطلاعات باشد شکاف بین قیمتهای پیشنهادی خرید و فروش  کاهش می یابد ودر نتیجه به افزایش نقدشوندگی منجرمی شود. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 
فصل دوم ادبیات و پیشینه نقدشوندگی سهام
۲-۱- مقدمه    
۲-۲ – نقدشوندگی و مفاهیم مرتبط با آن
۲-۲-۱- مفهوم نقدشوندگی    
۲-۲-۲- نقدشوندگی بازار    
۲-۲-۳- ریسک و بازده و نقدشوندگی
۲-۲-۴- هموار سازی سود
۲-۲-۵- حاکمیت شر کتی و نقدشوندگی سهام:
۲-۲-۶- کیفیت افشا
۲-۲-۷- نقد شوندگی دارایی ها و نقد شوندگی سهام:
۲-۶- پیشینه پژوهش
۲-۶-۱-پژوهش های خارجی
۲-۶-۲- پژوهش های داخلی

منابع 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: