مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت اجتماعی زنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت اجتماعی زنان

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت اجتماعی زنان عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۷۰
حجم ۴۴۹ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی علوم اجتماعی

توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه به برسی چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت اجتماعی زنان  می پردازد.

 

هویت اجتماعی یک نفر از طریق مجموعه وابستگی‌های او به نظام اجتماعی مشخص می‌شود. وابستگی به یک طبقه جنسی، به یک طبقه سنی، به یک طبقه اجتماعی، به یک ملت و غیره. «هویت به فرد اجازه می‌دهد که خود را در نظام اجتماعی باز شناسد و خود نیز از نظر اجتماعی باز شناسی شود. هویت اجتماعی به معنای راه دادن ودر عین حال بیرون راندن است. هویت اجتماعی به گروه هویت می بخشد کسانی که از جهاتی همسان هستند، اعضای گروهند و آن را از دیگر گروه‌ها (که اعضای آن‌ها از همین جهات با گروه نخست متفاوت‌اند) متمایز می‌سازد (کوش،۱۴۳:۱۳۸۱). در یک جمع بندی باید بیان کرد هویت اجتماعی متأثر و ناشی از تعلق به گروه و یا در بیانی ساده‌تر عبارت از دانش فرد در مورد عضویت اودر گروه‌های اجتماعی است.

 

 

 

هویت اجتماعی دست آورد عملی فرایند اجتماعی است. هویت اجتماعی از طریق کنش متقابل افراد با گروه‌ها  و با جامعه در دو سطح درونی و بیرونی، قابل فهم ودرک است. درسطح بیرونی، رفتارها وکنش‌های اجتماعی افراد با جامعه و در سطح درونی برداشت‌ها و شخصیت فردی افراد در ساخت هویت اجتماعی مؤثر است. دراین راستا گروه‌های مرجع در تولید هویت اجتماعی نقشی کلیدی را بازی می‌کنند. گروه‌های مرجع می‌توانند راه میانبر برای رسیدن به هویت باشند و یا ایجاد مانع و عارضه در تشکیل هویت کنند. به اعتقاد جنکینز این گروه‌ها از طریق برچسب زدن، باعث عارضه هویتی می‌شوند. به آن دلیل که برچسب زدن باعث مقاومت فرد در برابر اجتماع و مسدود شدن راه پذیرش هویت اجتماعی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
۱-۶ پیشینه    8
۱-۶-۱ پیشینه خارجی    9
۱-۶-۲ پیشینه داخلی    9
۱-۷ کلید واژه‌ها    11

فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین و ادبیات تحقیق
مقدمه    13
۲-۱  سینما    14
۲-۱-۱ سینما هنر، صنعت یا رسانه    14
۲-۱-۲ سینما و کارکردهای آن    16
۲-۱-۳ آگاهی اجتماعی ـ جامعه‌پذیری در سینما    18
۲-۱-۴ سینما، زن، مذهب و سیاست ایران تا دهه‌ی ۷۰    21
۲-۲ هویت چیست؟    25
۲-۲-۱ ابعاد هویت    26
۲-۲- ۲ دشواری‌ها و پیچیدگی‌های هویت جمعی    28
۲-۲-۳ هویت ینی    28
۲-۳ دین چیست؟    30
۲-۳-۱ دشواری‌های تعریف دین    30
۲-۳-۲ مفهوم دین از نظر لغوی در گستره ی تاریخ.    30
۲-۳-۳ تعاریف دین    31
۲-۳-۴ کارکرد‌های دین    33
۲-۳-۵ اسلام چیست؟    37
۲-۴ دولت و هویت‌‌سازی    40
۲-۵ رویکرد‌های نظری تحقیق    45
۲-۵-۱ رویکردهای روانشناسی به هویت    45
– ویلیام جیمز    46
– زیگموند فروید    46
– اریکسون    47
– مارسیا    48
۲-۵-۲ رویکردهای روانشناسی اجتماعی به هویت    49
– کنش متقابل نمادین    50
– نظریه پردازان کنش متقابل نمادین    51
– جرج هربرت مید    51
– چارلز کولی    52
– موریس روزنبرگ    53
– جنکینز    56
– هنری تاچفل    58
– جوانا واین، راب رایت    60
۲-۵-۳دیدگاه‌های جامعه شناختی    61
– مانوئل کاستلز    61
۲-۵-۴مبانی نظری رسانه‌ها    62
– نظریه پردازان  رسانه‌ها    66
– دیوید رایزمن    66
– مارشال مک لوهان    67
– فردیناند تونیس    67
– الوین تافلر    68
– والتر لیپمن    68
– استوارت‌هال    69
– برنارد برلسون    69
-‌هاولند، جانیس    69
– لازارسفلد    69
– ژوزف کلاپر    70
– تامپسون    70
– فانک‌هاوزر، شاو.    71
– مک کورمک    71
– لاسول    71
– نظریات رسانه‌های جمعی    72
– نظریه تجربه تأثیرات‌ترکیبی    72
– نظریه وابستگی    73
– نظریه مارپیچ سکوت    74
– نظریه دروازه بانان    74
– نظریه گروه مرجع    75
– نظریه برجسته‌سازی    76
– نظریه کاشت    77
– نظریه کارکرد گرایی رسانه    77
۲-۵-۵ جامعه شناسی شناخت    80
۲-۶ هویت زن در اسلام    82
۲-۶-۱ شخصیت انسان در قرآن    83
۲-۶-۲ زن و خانواده    86
۲-۶-۳ استقلال اقتصادی زن    99
۲-۶-۴ زن و حضور اجتماعی    104
۲-۶-۵ جمع بندی هویت زن در اسلام    111
۲-۷ چارچوب نظری تحقیق    117

منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: