مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کارآموزی حسابداری در شهرداری

گزارش کارآموزی حسابداری در شهرداری

گزارش کارآموزی حسابداری در شهرداری در ۴۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۸
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی حسابداری در شهرداری در ۴۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

مقدمه:

 

همانطور که می دانیم در دنیای امروز نمی شود با کاتب و مورخ و یک وزیر اعظم و چند مشاور٬ مملکتی را چرخاند.جهان امروز برای رسیدن به آنچه که می خواهد نیازمند علم و فن آوری است٬ آن هم بگونه ای سیستماتیک. دیگر نمی توان حجم اطلاعات رادردفاترو برگه ها گنجاند٬ آن هم بدون ارائه راهکار و برنامه منظم. دنیای مابه دنبال کوچکترین جایی است که بتواند مقادیر زیادی اطلاعات و داده را به طرز باورنکردنی در خود ذخیره کند در واقع دنیای ما به دنبال این است که از نبودها٬ هستی بسازد و باور نکردنی ها رابه یقین تبدیل سازد.
بزرگترین واحد و موسسه و تشکیلات امروزه دولتها هستند. دولتها مجموعه ای بزرگ هستند که دارای زیر مجموعه های بسیار هستند که اگربخواهیم سرشاخه انشعاب آنها راگرفته و پیش برویم٬ کار بسیاردشواری می باشد . حتی این مجموعه هم خود زیر مجموعه های دارد.وهمچنین زیر مجموعه هاو زیرمجموعه های آنها همگی باهم مرتبط هستند اینها از طرفی با یکدیگر ارتباط دارند و از سوی دیگر با مردم که تحت عنوان ارباب رجوع از آنها یاد می شود

فصل اول :
آشنایی کلی با سیستم کاری شهرداری

شهرداری:

یکی از سازمانهای مذکور سازمانی  شهرداری نام دارد. قبل از اینکه سراین بحث را بشکافیم یاد آوری نکته ای لازم می باشد.۳نوع شرکت از لحاظ نوع و ماهیت وجود دارد:
۱)    شرکتهای خدماتی:که باارائه خدمات به مشتریان خود ادامه حیات می دهند.
۲)    شرکتهای بازرگانی:کالای تولید شده و آماده را به فروش می رساند.
۳)    شرکتهای تولیدی:که از مواداولیه وخام٬ کالای ساخته شده را به تولید وبه بازار عرضه می کند.
شهرداری بر خلاف سازمانی مانند استاندارد که ماهیتی کاملا دولتی دارد موسسه ای نیمه دولتی محسوب می گردد(هم دولتی وهم خدماتی). این سازمان بخشی از بودجه خود را از طریق ارائه خدمات به ارباب رجوع تامین می نماید مجری اکثر پروژه های در حال احداث یا احداث شده در سطح شهرها ٬ شهرداری است که این سازمان با نظارت مستقیم خود اجرای این طرحها را به پیمانکاران خصوصی واگذار می کند.
همانطور که می دانیم هرموسسه ای صاحب یا مدیرمسئولی دارد که اهداف کلی و خط مشی های اساسی آن سازمان را تعیین می کنند. مدیر شهرداری هم شخصی است که شهردار نامیده می شود. در گذشته شهرداری از سوی رئیس اداره استانداری یعنی استاندار تعیین می شد ولی چند سالی است که شهرداران در هر شهر توسط اعضای (شورای اسلامی شهر) تعیین می گردندکه افرادنامبرده هم با رای مردم انتخاب می شوند.این افرادپس ازبرسی های لازم وتعیین صلا حیت های آنها در زمینه های مختلف (علمی٬عقیدتی٬شهامت و پشتکار و اتکا به نفس)مبادرت به تعیین شهردار می ورزند.که وظیفه ای بس دشوار است وحتی فراتر از مدیر یک موسسه بودن می باشد.چون جدا از اینکه وظایف یک مدیر آشنایی به کار٬ رسیدگی به امور مالی واداری و امور پرسنل آن موسسه می باشد٬ رسیدگی به وضع شهر نیز از دیگر وظایف شهردار و سازمان شهرداری است.پاکسازی خیابانها و کوچه ها و معابر از زباله٬ برف روبی شهر در زمستانها٬ تامین فضای سبز مورد نیاز برای شهر و آسایش شهروندان-ایجادمعابر مناسب جهت ترددخودروها و شهروندان-رسیدگی به ظاهر شهر که آراسته و زیبا به نظر آید-ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی مناسب جهت استفاده شهروندان و بازدیدکنندگان خارجی(شامل جهانگردان و توریستهای داخلی)-آسفالت خیابانها -جدول کشی-نظارت بر کارساختمان سازی و معماری شهرکه از حالت هنجار وخوشایندروبه ناهنجاری و بی نظمی نرود و بسیاری وظایف دیگر که ازحوصله بحث خارج است.

فصل دوم :

حسابداری شهرداری:

در این فصل سعی بر این شده که توضیح جامعی از سیستم حسابداری در شهرداری ارائه شود.قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم ٬ ابتدا خرده موارد جاری در سیستم حسابداری این سازمان شرح داده می شود از قبیل:
به امضا رساندن اسناد و چکها و مطالبی راجع به تکمیل موجودی و حسابهای جاری و غیر جاری و چگونگی جابجا کردن پول در بانک و …

تکمیل موجودی و چگونگی جابجایی پول:
حسابداری ودرمجموع امور مالی شهرداری (منطقه ۴)برای درآمدهاوهزینه های خود ۲حساب دارد ٬ یکی جاری است که برای پرداخت چکهاوهزینه هاوپرداخت حقوق کارمندان خوداست ودیگری به اصطلاح حساب درآمد(مادر)است که درآمدهای وصولی ازواحددرآمدبه آن حساب واریز      می گردد.
برای اینکه چکی پاس شود ابتدا باید در حساب صندوق پولی وجود داشته باشد تا حسابدار بتواند روی آنها حساب باز کرده و برای بستانکاران خود چک صادر نماید.وقتی چکها صادر شدند ٬ جمعا به مقدار چکها یک سند جابجایی به آن مبلغ صادر گردیده وبه بانک فرستاده می شود که اصطلاحا به این عمل تکمیل موجودی می گویند.بدین ترتیب که سند جابجایی به همراه چک آن به بانک فرستاده می شود ٬ در آنجا فرم جابجایی که شامل ۳برگ است و در اصطلاح "فرم ۳۸۰"نام داردرادریافت و پس از تکمیل آن ٬ به همراه چک جابجایی به مسئول باجه تحویل داده می شود و مراحل بعدی و کامل کننده توسط ایشان صورت می گیرد.سپس این میزان پول از حساب درآمد به حساب جاری(حسابداری)واریز می گردد ٬که ثبت آن به شرح زیر است:
    حساب جاری         ***
                         حساب درآمد    ***
ثبت بابت تکمیل موجودی (حساب به حساب)طی چک شماره ——مورخ—-.
پس از گذشتن این مراحل ٬ چکها را تحویل بستانکاران داده و به آنها اعلام   می گردد که به بانک مراجعه کرده وچکهای خود را وصول نمایند.

نتیجه گیری

می دانید که در هر زمینه و درهر فعالیتی و حتی در هر سیستمی یک سری مزایا وتاحدودی معایب وجود دارد.(حال اگر این سیستم در وضع مطلوبی باشد)در بسیاری موارد دیده شده است که ادامه دادن و بکارگیری هرچه بیشتر این مزایا و پی بردن  به علل وجود اختلال و همچنین تلاش در جهت رفع این مشکلات٬نتیجه مطلوبی در برداشته است و این خود گاهی موثر در بهبود وضع منابع مذکور می باشد.
همانطور که در بالا ذکر شد٬هر سیستمی شامل معایب و مزایایی می باشد٬که این واحد نیز از این قاعده مستثناءنمی باشد.هدف از بیان این موارد صرفا جهت بررسی جامع وکامل این سیستم می باشد.البته ناگفته نماند که تلاش بی وقفه همین مسئولین عالی رتبه در مراتب پیشرفت این واحد را نباید فراموش کرد.
در این فصل به بحث در مورد کارایی واثر بخش این سیستم ٬ همچنین نقاط ضعف و قوت این واحد بطور اختصار می پردازیم .
یکی از اشکالات عمده این واحد نداشتن دفاتر مالی از جمله دفتر روزنامه وکل معین می باشد.البته این دفاتر در سیستم کامپیوتری وجود دارد.اما می دانید که امکان اشتباه در سیستم کامپیوتری وجود داردوحتی امکان دست بردن به حداقل ممکن می رسد.در این صورت وجود افرادی که این دفاتر را تنظیم و نگهداری کنند خود بخود در خواست می شود٬به این ترتیب اشتغالی زایی پدید می آید.
یکی دیگر از اشکالااین واحد داشتن نیروی انسانی بسیار٬ خصوصا در واحد حسابداری است که حضور آنها تاحدودی بیهوده می باشد.البته منظور این است که تقسیم کار وتفویض اختیار انجام نشده هر کارمندی از حیطه کاری خود اطلاع دقیقی ندارد و این مستلزم توجه بیشتر و استفاده  از راه کارهای مناسب می باشد.
اما از اشکالات عمده و بارز این واحد نداشتن راندمان بالا است. که این خود موجب عدم کارایی و اثر بخشی فعالیت کارکنان شهرداری میشود. در این صورت بایستی از سیاستهای تشویقی و پاداش استفاده کرد.
تا اینجا به بررسی و حل مشکلات و معایب این سازمان پرداختیم.
 اکنون به بحث در مورد مزایای این سیستم می پردازیم . یکی از فعالیت های مفیدی که این سازمان انجام می دهد٬دردست گرفتن پروژه های عظیم وکاربردی در سیستم شهری می باشد از جمله پروژه احداث پل زیر گذر در منطقه فاز ۵ و همچنین پروژه تعمیر معابر که به مرحله پایان و بهره برداری رسید. از دیگر مزایای این واحد استفاده از سیستم کامپیوتری به روز در واحد حسابداری می باشد.و از خصوصیات ویژه این واحد وکارمندان آن با ارزش دانستن وقت و زمان است با به موقع حاضر شدن در عرصه کار این امر مهم را ممکن ساخته اند.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: