دانلود تحقیق ترمزهای پنوماتیكی 27ص
دانلود ترمزهای پنوماتیكی 27ص تحقیق ترمزهای پنوماتیكی 27ص مقاله ترمزهای پنوماتیكی 27ص ترمزهای پنوماتیكی 27ص
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 9.635 مگا بایت |
تعداد صفحات | 36 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 36 صفحه
اصول سیستم ترمز پنوماتیكی مقدمه هوای فشرده یكی از انواع انرژیهایی است كه بشر مدتها قبل با آن آشنا بوده و به منظور عملیات جسمانی خود از آن استفاده می نموده است .
اولین شخص كه بتوان از او بعنوان كاربر هوای فشرده نام برد كتزی بیوس یونانی است كه حدود 2000 سال قبل اولین كانن ـ هوای فشرده را درست نمود .
اصطلاح “ پنیوما” از كلمه یونانی قدیم مشتق شده و بعنوان “ تنفس ” باد و در فلسفه بعنوان روح آمده است و كلمة “ پنیومانیك ” به علمی كه در مورد حركات و وقایع هوا اطلاق می گردد .
اولین استفاده از“ هوای فشرده ترمز ” در راه آهن و قطارها مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن با پیشرفت صنعت جهت اتوماسیون یكی از شاخه های مهم پیشرفت گردیده است .
آنچه می تواند معرف هوای فشرده باشد : ارزانی ، به سهولت در دسترس ، احتیاج به انباره جهت ذخیره سازی ندارد ، پاك و تمیز است ، اثرات شیمیائی خیلی كم ، در محیطهای بسیار گرم و سرد تغییری در آن احساس نمی شود ، قابل انفجار نیست ، ساختمان قطعات پنیوماتیك بسیار سهل و آسان است ، مورد اطمینان است ، دارای سرعت عملكرد نسبتاً بالایی است ، قابل تنظیم از جهت مقدار سرعت و نیرو ، هزینه آن در حدودهای معینی F= 30 Kn .
P = 700 psi) كورس كاری بالا) بسیار اقتصادی است مخارج تعمیر و نگهداری كم اجزاء پنیوماتیك ، تراكم ( امكان ایجاد سرعت یكنواخت و ثابت در سیلندر مشكل است ) .
سیستم آحاد تكنیكی پنوماتیك : علامت واحد سیستم آحاد تكنیكی سیستم آحاد SI طول جرم زمان حرارت قدرت یا نیرو سطح حجم شدت جریان حجمی فشار L m t T F A V P m S kp M kg s N pa هوا قابلیت تراكم پذیری دارد لذا از قانون بویت ماریوت (Boyle- mariott) تبعیت می كند : مقدار ثابت = اما رابطه كلی به فرم زیر است R ثابت جهانی گازها كه برابر است با از جدول ترمودینامیك :V استخراج ( تابع فشار و دما) دما برحسب كلوینT شكل ترمز بادی با اجزاء آن اجزای مورد نیاز جهت تولید هوای فشرده : برای تولید هوای فشرده احتیاج به كمپرسور ( تراكم كننده ) داریم كه با توجه به مقدار مورد نیاز و لزوم هوا را متراكم نموده و در مخزن ذخیره نموده و توسط لوله هایی به سیستم ترمز منتقل گردد .
سیستمهای مضاعف از قبیل سیستم های رطوبت گیر ، فیلترهای تصفیه هوا ، مكانیزم اعلام دهنده و هشدار دهنده ، فشار سنج ها ، گیج های تنظیم فشار و كنترل ، سوپاپهای كنترل فشار و خروج دهنده به سیستم بر اساس دلخواه اپراتور ، سیلندر و پیستون مبدل انرژی فشار باد به انرژی مكانیكی … حال به بررسی مختصر این اجزاء می پردازیم : 1ـ كمپرسور باد : نوع ساختمان كمپرسور كمپرسور سیالی كمپرسور دورانی كمپرسور پیستونی محوری شعاعی روتس پیچی چند سلولی دورانی دیافراگمی پیستونی ملاك انتخاب كمپرسور : كمپرسورها را اغلب بر اساس مقدار حقیقی تولید هوای فشرده طبق استاندارد Din 1945 یا Din 1962 برحسب (m3/h) و یا بر اساس فشار كاری ( پارامترهای سرعت ، فشار ، نیرو ، جریان عملیات زمانی ) انتخاب می كنند .
* شكل 14 محدوده انتخابی نوع كمپرسور را نشان می دهد .
تنظیم كمپرسور : برای اینكه بتوان نوسانات م
قوانین ارسال دیدگاه در سایت