دانلود پاورپوینت پل صدر
فایل پاورپوینت با موضوع تحلیل پروژه پل صدر در حجم 21 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی |
معماری |
فرمت فایل |
ppt |
حجم فایل |
277 کیلو بایت |
تعداد صفحات |
21 |
چکیده محتوای فایل:
پل صدر
معرفی
پل صدریا بزرگراه طبقاتی صدر پلی است در شهرتهران پل صدر یکی از عریضترینپل های تهران است که در تقاطعخیابان دکتر شریعتی وبزرگراه ایت الله صدرواقع شده و به چند راه اصلی منتهی میشود.
پل صدر و اخذ رتبه چهارم مسابقه بین المللی مدیریت پروژه
•جوایز و لوح تقدیر تعهد به تعالی سهشنبه ۸ مهرماه (۳۰سپتامبر) به رتبههای اول تا چهارم مسابقه بینالمللی مدیریت پروژه(IPMA) اعطا میشود که تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی شهید صدر در این مسابقه توانست حائز رتبه چهارم شود تا از کشورمان نیز پروژهای شاخص در میان برترین ابرپروژههای جهان در سال ۲۰۱۴حضور داشته باشد.
•كیفیت ساخت و رعایت استانداردهای روز علوم مهندسی در پروژهی بزرگراه طبقاتی صدر باعث شده تا این طرح عظیم ملی، مدنظر انجمن مدیریت پروژههای بینالمللی قرار گیرد. انجمنی با بیش از 50سال قدمت كه بیش از یك دهه است هر ساله به انتخاب طرحهای شاخص جهانی از حیث مسائل مدیریتی پروژهها میپردازد.
احداث پل صدر در خاورمیانه بینظیر است
عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر:
این پل عظیم به طول 11 کیلومتر شرق و غرب تهران را به هم متصل کرده که شاید بتوان گفت احداث آن در خاورمیانه بینظیر است.وی ادامه داد: بخش بسیاری از ترافیک به وسیله این پل کاهش مییابد و به نوعی در کاهش آلودگی هوا نیز موثر خواهد بود. انصافاً میتوان گفت در تاریخ بلدیه تهران چنین ابتکاری رخ نداده بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از امتیازات مهم این پل این است که به دست مهندسان جوان ایرانی ساخته شده و از کارشناسان خارجی استفاده نکردهاند.
هدف پروژه
اجرای این پروژه با هدف اصلی کاهش بار ترافیکی یکی از اصلیترین شریانهای بخش شمالی تهران انجام شد که در زیر به اختصار به زیر شاخههای آن اشاره میشود.
۱- تکمیل و توسعه شریانهای ارتباطی شرقی-غربی کلان شهر تهران
۲- افزایش ظرفیت ترافیکی بزرگراه شهید صدر
۳- توزیع ترافیک ورودی شمال شرق که از طریق بزرگراههای پردیس و شهید بابایی صورت میگرفت
4- اتصال شرق به غرب تهران پس از گذر از تونل نیایش، بزرگراه نیایش و شهید همّت.
سالها برای کاهش ترافیک در پایتخت، بحث طبقاتی کردن بزرگراهها مطرح بود اما هیچگاه اقدام عملی در این راستا انجام نشد. بزرگراههای یادگار امام (ره)، شهید صیاد شیرازی، شهید همت و شهید مدرس از جمله بزرگراههایی بودند که نامزد دو طبقه شدن به شمار میرفتند اما دست آخر قرعه به نام بزرگراه شهید صدر به طول ۱۱ کیلومتر (با احتساب ورودیها و خروجیها) افتاد تا اتوبان مدرس را از طریق بزرگراه طبقاتی شهید صدر به اتوبان امام علی (ع) و شهید بابایی برساند
ایا شما(با توحه به تجربه ی خود) با احداث این پل موافق هستید؟
آیا شهروندان تهرانی حق ندارند از خود سوال کنند: چرا در حالیکه در شهر سئول در سال 2003 مدیران شهری اقدام به تخریب این چنین سازهای در راستای اصول توسعه پایدار شهری کردند(1)، در تهران پس از 10 سال مسئولین به ساخت آن مباهات میکنند؟
حال سوال این است که از نگاه مدیریت شهری و توسعه پایدار در خصوص اجرای پروژه های توسعه معابر چه رویکردی را بایستی در پیش گرفت؟
نقش حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل ریلی شهری نظیر مترو در این بین چه می شود؟
در انتخاب بهترین سناریو مطالعات هزینه منفعت از نگاه شهری و شاید هم ملی چه جایگاهی دارد؟
آیا صرف میلیارها تومان هزینه در مقایسه با دستاوردهای آن منطقی بوده است؟
با توجه به هزینههای صرف شده، آن طور که مسئولین شهرداری تهران ادعا میکنند، کارآمد خواهد بود؟
آیا امکان اجرای گزینهای بهتر با فواید بیشتر وجود نداشته است؟
قوانین ارسال دیدگاه در سایت