مقاله درباره جعبه دنده های متوالی
جعبه دنده های متوالی به همراه توضیحات کامل
دسته بندی | صنایع |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1.531 مگا بایت |
تعداد صفحات | 7 |
جعبه دنده های متوالی
اگر تا به حال با موتور سیكلت رانندگی كرده باشید حتما دریافتهاید كه سیستم انتقال قدرت در موتور سیكلت اینگونه عمل نمیكند بلكه برای تعویض دنده باید به وسیله پا اهرمی را به طرف بالا و یا پایین فشار دهید.این راه برای تعویض دنده بسیار سریعنر است.این نوع سیستم انتقال قدرت “جعبه دنده متوالی” یا “سیستم انتقال قدرت دستی متوالی”نامیده میشود.
از آنجاییكه عمل تعویض دنده در این سیستم بسیار سریعتر انجام میگیرد و محاسن مهم دیگری را در اختیار راننده قرار میدهد در بیشتر ماشینهای مسابقه از آن استفاده میشود.در این مقاله به این محاسن خواهیم پرداخت. در این مقاله خواهیم آموخت كه سیستم انتقال قدرت متوالی چگونه كار میكند و چرا در ماشینهای با كیفیت بالا از این سیستم استفاده میشود.
درون جعبهدنده متوالی:
مقاله سیستم انتقال قدرت دستی اطلاعات مهم و اساسی را در مورد مكانیزم داخلی سیستم انتقال قدرت دستی به شما میدهد. یك سیستم پنج دنده كه به صورت استاندارد در ماشینهای امروزه استفاده میشود دارای مكانیزمی شبیه شكل زیر است:
سه چنگال به وسیله اهرم تعویض دنده و به واسطه سه میله كنترل درگیر میشوند.اگر از بالا به میلههای تعویض دنده نگاه كنیم در حالتهای خلاص و دنده عقب و دنده یك و دو آنها را شبیه به شكل زیر میبینیم:
الگوی H این امكان را فراهم میكند كه میله تعویض دنده بین میلههای كنترل حركت كند تا سه چنگال را به حركت در آورد و میلهها را به جلو وا یا عقب حركت دهد.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت