پاورپوینت نظریه های یادگیری در روانشناسی
یادگیری عبارت است از تغییر نسبتا پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده كه در نتیجه تمرین تقویت شده رخ می دهد
پاورپوینت نظریه های یادگیری در روانشناسی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 722 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 171 |
تعریف آموزش :
-آموزش از پیش تعیین شده است
-به منظور یادگیری بین دانش آموز و معلم صورت می گیرد
-همراه با كنش متقابل است
-آموزش ابزاری برای یادگیری است
-آموزش بعد بیرونی دارد در حالیكه یادگیری جنبه درونی دارد
-آموزش ممكن است به یادگیری نینجامد
حافظه چیست؟
-حافظه با یادگیری فرق دارد
-حافظه عبارتست از ثبت نسبتا پایداری كه زیربنای یادگیری است
-حافظه شامل پردازشهای مختلفی است كه در زمان معینی ثبت می شود
-از نظر رفتار گرایان حافظه همان یادگیری است
-از نظر روانشناسان شناختی ، حافظه با یادگیری فرق دارد چون متأثر از عوامل پردازشی است
تعریف رشد:
-رشد تغییراتی پیوسته و منظم است كه در نتیجه گذشت زمان بوجود می آید.
-رشد و یادگیری تأثیر متقابل دارند
-رشد زمینه یادگیری را فراهم می كند و یادگیری هم منجر به رشد بهتری می شود
-یادگیری به تمرین وابسته است در حالیكه در رشد یا تأثیر یادگیری وجود ندارد و یا تأثیر آن كند است.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت