گزارش كارآموزی برق، مرکز مخابرات مهدیه
گزارش كارآموزی برق، مرکز مخابرات مهدیه
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 37 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 55 |
فصل اول :آشنایی با مکان کلی کار آموزی
Telecommunication Company of IRAN
تاریخچه و سیر تحول مخابرات در کشور ایران( 1236 لغایت 1385 )
مقدمه :
امروزه با توجه به نقش انکار ناپذیر و حساس ارتباطات در توسعهملی جوامع و الزاماً برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های کلان و قابل ملاحظه در این بخش وظیفه ی متولیان مخابرات کشور ، جنبه حیاتی و ملی به خود گرفته است . اهمیت اطلاعات و ایجاد حرکت جهانی برای رسیدن به اطلاعات و گذر از شکاف دیجیتالی ، کشورهای جهان سومی را برآن داشته تا تلاش خود را در سطح ملی برای مگانی شدن اطلاعات توسعه دهند .
حوزه ی IT ،حوزه ی بسیارگسترده ای ست که مقوله های فنی و مهندسی مخابرات، رایانه، شبکه های اطلاع رسانی ، اینترنت،شهرها و پارک های اینترنتی و تمامی شؤون ارتباطی مخابراتی و اطلاعاتی را دربرمی گیرد.ازاین روی ، مخابرات ایران،درسال های اخیر،همپای دنیا ، گام های موثری دراین عرصه برداشته که سیاستگذاران این عرصه،کارنامه خوبی را ارائه نموده اند ، به گونه ای که تلاش بخش ارتباطات کشور نشان از یک توسعه ی قابل ملاحظه در برنامه های اول تا سوم و ادامه آن نیز در برنامه ی چهارم توسعه دارد .
مخابرات در ایران همچون دیگر نقاط جهان با نصب اولین خط تلگراف
در سال 1236 هجری خورشیدی یعنی چهارده سال بعد از موفقیت مورس ،بین تهران و چمن سلطانیه در نزدیكی زنجان ( اردوگاه تابستانی ناصرالدین شاه ) تحقق یافت . دو سال بعد خط تلگراف سلطانیه بهسمت زنجان و تبریز و جلفا امتداد یافت و به شبكه ی تلگرافی روسیه پیوست . توسعه ی تلگراف بسیاری از شهرها را سال به سال در نوردید، تا اینكه ایران در سال 1248 به عضویت اتحادیه بین المللی تلگراف درآمد . اداره تلگراف در سال 1255 به وزارت تلگراف
ارتقاء یافت .
مرحله ی دوم توسعه فناوری مخابرات با نصب تلفن آغاز می شود . اگر چه اولین خط تلفن در حدود دوازده سال پس از اختراع آن ، یعنی سال 1269 در تهران راه اندازی شد ، اما گسترش شبكه تلفن درسرزمین پهناور ایران از سال 1320 شروع گردید .
در سال 1269 بین دو ایستگاه ماشین دودی و شهــــرری ارتباط تلفنی برقرار شد ، بعد از آن بین كامــــرانیه ( شمیران ) و عمارت
سلطنتی وزارت جنگ ( تهران ) و سپس مقر ییلاقی شاه ( سلطنت آباد) و عمارت سلطنتی تهران ارتباط تلفنی دایر شد ، در آبان ماه 1305 تلفن جدید برروی 2300 رشته كابل آماده بهره برداری شد ، در مرداد 1308 به موجب مصوبه ای ، رسیدگی به امور تلفن كه دردست شركتها بود ، به وزارت پست و تلگراف واگذار و نام آن وزارتخانه به وزارت پست و تلگراف و تلفن تبدیل گردید . دو سال بعد سهام شركت های تلفن برای دولت خریداری و شركت سهامی تلفن ایران تأسیس شد. پس از شهریور 1320 همزمان با خروج نیروهای متفقین از کشور ایران ، خطوط تلفن جدید ( كاریر) كه توسط آنان در ایران تأسیس شده بود ،
خریداری گردید .
فهرست :
فصل اول :آشنایی کلی با مکان کار آموزی
– تاریخچه مخابرات در ایران
– تاریخچه تاسیس شرکت مخابرات
– ارکان وتشکیلات کلی شرکت مخابرات استان تهران
فصل دوم :ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کار آموز
– قسمت امور مشترکین
– سالن دیجیتال یا سوییچ
– سالن MDF یا توزیع
– سالن PCL یا دیتا
– واحد ACCES
– واحد XDSL
– اتاق POWER یا تجهیزات
– ترافیک سنجی
– مدیریت
– قابلیت های سرویس شبکه هوشمند وتعرفه های آن
فصل سوم :آزمون آموخته ها و نتایج
– مراکز مخابراتی چه خدماتی را به مشترکان ارائه می دهند
– چگونه می توان برای اشتراک یک خط تلفن ثابت اقدام کرد
– دایری تلفن ثابت
– ویژیگی های تلفن معمولی وبی سیم
– توصیه های برای شماره گیری ومکالمه
– اصلاح ورفع خرابی تلفن17
– تغییر نام و مکان (خرید وفروش تلفن )
– قطع و وصل تلفن
– هزینه و تعرفه تلفن های ثابت
– چگونگی برخورد با مزاحمان تلفنی
– تلفن همگانی
– مرکز اطلاعات تلفنی 118
– رزو مکالمات تلفن های بین شهری وبین الملل
– سرویس های مخابراتی
– شبکه هوشمند IN
– خدمات الکترونیکی مخابرات
– سرویس پست الکترونیکی
– سرویس اینترنت
– سرویس پیام رسان ریز مکالمات
– سرویس پرداخت از طریق خود پرداز
– سرویس پرداخت تلفنی ،SMS واینترنتی
ضمائم:
شرح وظایف کدهای مخابراتی
اطلاعات ادارات کل مخابرات استان تهران و مراکز مربوطه
قوانین ارسال دیدگاه در سایت