مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری در آموزش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری در آموزش

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری در آموزش که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۹
حجم ۷۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری در آموزش عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 

تاریخچه استفاده از فناوری در آموزش

  از نظر تکنیکی و فناوری، رایانه فقط حدود پنجاه سال عمر دارد، ولی ریشه های پیدایش آن، به اولین کوششهای بشر برای استفاده از وسیله ای جهت شمارش اعداد بر می گردد. در سال ۱۸۰۱، جوزف جاکرد  اولین سیستم کنترل دستگاه بافندگی پارچه را اختراع کرد .سیستم او دارای تعداد فراوانی کارتهای فلزی سوراخ دار بود .دراین دستگاه نخ بافندگی با توجه به نحوه قرار گرفتن خاص کارتها فلزی از درون این سوراخها می گذشت وبدین ترتیب با تعویض نحوه قرار گرفتن کارتها نقش و نگاره ها متعددی بر روی پارچه به وجود می آمد( ذوفن، ۱۳۸۳، ص۲۲).  در سال ۱۸۰۰ چارلز ببیج  ماشینی به نام "ماشین دیجیتال یا قیاسی" طرح ریزی کرد که بسیاری از اجزاءاصلی رایانه های امروزی از قبیل محل انبار و ذخیره اطلاعات ،دستگاه کنترل کارتهای اصلی ماشین و دستگاه ورودی و خروجی اطلاعات را دارا بود به این دلیل اختراع او را پدر رایانه نامیده اند( ذوفن، ۱۳۸۳،ص۲۳ 

 

(.آموزش از راه دور برای اولین بار در قرن ۱۹ به‌عنوان تحصیلات مکاتبه‌ای  شناخته شد. پس از چندی تحصیلات مکاتبه‌ای با استفاده از سیستم پستی فراگیر شد و مدارس و دیگر موسسه‌های دارای صلاحیت به ارایه آموزش از راه دور با استفاده از پست پرداختند و ارتباط نوشتاری معلمان و دانش‌آموزان را برقرار کردند. ایالات متحده تنها کشور ارایه‌دهنده تحصیلات مکاتبه‌ای نبود، بلکه کشورهای اروپایی نیز از اوایل دهه ۱۸۴۰ دوره‌هایی برای آموزش خلاصه‌نویسی و زبان ارایه کردند. اولین شکل کلاس درس گسترده به صورت آموزش از راه دور و به شکل مکاتبه ای بود. ایساک پیتمن  در سال ۱۸۴۰ ( کوتاه نویسی) را در انگلستان از طریق مکاتبه ای تدریس می کرد وی روش خود را که مبتنی بر اصول آوایی به‌جای اصول املایی بود، در سال ۱۸۳۷ در کتابی به نام "الگوی صحیح تندنویسی" توضیح داد. روش خلاصه‌نویسی پیتمن در سال ۱۸۵۲ توسط برادرش بن پیتمن  در آمریکا معرفی شد. بن یک موسسه صدانگاری در ایالت اوهایو آمریکا برای تدریس خلاصه‌نویسی و نیز انتشار آثار مرتبط با آن بنیاد نهاد. روش خلاصه‌نویسی پیتمن با ۱۵ زبان تطبیق داده شده و امروزه یکی از پرکاربردترین روش‌های خلاصه‌نویسی در جهان است.

 

در سال ۱۸۴۴ ساموئل مورس  تلگراف الکتریکی را اختراع کرد و نخستین خط تلگراف بین شهرهای بالتیمور و واشنگتن در آمریکا کشیده شد.تفکر استفاده از رایانه ها و شبکه های رایانه ای برای کارهای مدرسه ای و عملی به قرن بیستم و اوائل دهه ۱۹۶۰ برمی گردد. گر چه هدف اصلی طرح آرپانت  ایجاد شبکه ای برای تبادل اطلاعات نظامی و حفاظت ایالات متحده امریکا از تبعات جنگ سرد با شوروی سابق بود ولی در عین حال از آنجایی که سه مرکز از چهار مرکزی که برای راه اندازی شبکه های رایانه ای از همان ابتدا در مسیر آموزش های مدرسه ای رشد کردند و از اوایل دهه ۷۰ با به ثمر نشستن این طرح ،تبادل اطلاعات و داده های علمی نیز بین مراکز مدرسه های امریکا شروع شده است. البته آموزش الکترونیکی به شکل امروزی و در این گستره کاربرد در اوایل دهه ۱۹۹۰با ظهور شبکه جهانی اینترنت شکل گرفت و با توجه به قابلیت های بسیار زیاد وب ، آموزش الکترونیکی به سرعت رشد کرد و امروزه جایگاه خود را در ساختار آموزشی بسیاری از کشورها تثبیت کرده است.

 

ایده آموزش الکترونیکی، به طرح دانشگاه باز که از سوی کشور انگلیس مطرح شد، ارتباط پیدا می کند. طبق این طرح، علاقه مندان با استفاده از برنامه‌های تلویزیونی، آموزش‌های علمی لازم را پشت سر می گذاشتند و مدرک دریافت می‌کردند. همچنین با ابداع مفهوم ”کلینیک آزاد“ در ایالات متحده آمریکا (در دهه ۱۹۶۰) ، گام مهم و بزرگی در این زمینه برداشته شد. در دهه هفتاد به خاطر افزایش دسترسی گسترده و عمومی به کامپیوتر در آمریکا، تدریس غیرحضوری رایج شد و برای نخستین بار، ارائه واحدهای درسی به شیوه آن لاین در اوایل دهه ۱۹۸۰ به وسیله یکی از بنیانگذاران دانشگاه مجازی در ایالات متحده آمریکا ابداع شد .

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد فناوری در آموزش

۱-۲- تاریخچه استفاده از فناوری در آموزش    8
۲-۲- اهمیت و نقش فناوری در آموزش    13
۳-۲- جایگاه و نقش حیاتی فناوری در آموزش وپرورش    16
۴-۲-موانع و مشکلات  استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش    18
پیشینه خارجی    21
پیشینه داخلی    27
۱۴-۲- جمع بندی و نتیجه گیری    36
منابع و ماخذ    37
فهرست منابع :    38

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: