مراحل رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری آن
مراحل رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری آن
هدف از این تحقیق بررسی مراحل رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری آن می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۳۵ |
حجم | ۲۰۸۹ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
در ارتباط با تشریح رفتار مصرف کنندگان مدل ها وتئوری های مختلفی بیان شده است که هریک از زاویه ای خاص رفتار مصرف کنندگان را مورد بررسی قرار م یدهد. در این میان مدل های تصمیم گیری خرید به علت فراهم آوردن چارچوبی مشخص و تعریف شده از مراحل و فرایندهای رفتار مصرف کننده، به درک و استنباط دقیق تر از روابط موجود میان متغیرهای رفتار مصرف کننده کمک می نمایند (Vignali et al.., 2001, p:461). مراحلی را که خریدار جهت تصمیم گیری برای انتخاب محصولات و خدمات طی می نماید، فرایند تصمیم گیری خرید می نامند. بر این اساس، در ورای هر عمل خرید یک فرایند مهم تصمیم گیری نهفته است که می بایست مورد بررسی قرار گیرد.
مدل های تصمیم گیری خرید، نشیر: مدل نیکوزیا (1966)، مدل هووارد شث (1964)، مدل انگل-کولات-بلک ول (1978) و مدل ویلکی (1994)، ازجمله مهم ترین مدلهای تصمیم گیری خرید می باشند (Watson et al.., 2002, p:395).از میان مدل های مطرح شده، مدل ویلکی (۱۹۹۴)، فرآیند رفتار مصرف کننده را به عنوان یک فرآیند سه مرحله ای که در هر یک از مراحل مصرف کننده فعالیت های خاصی را انجام می دهد، در نظر می گیرد. این مدل برمبنای مفاهیم مرتبط با فرایند تصمیم گیری خرید شکل گرفته است. به اعتقاد ویلکی، مطالعه تصمیم گیری مصر فکننده شامل تجزیه و تحلیل چگونگی انتخاب افراد از میان یک یا دو یا چند گزینه خرید و فرایندهایی که قبل و یا پس از خرید رخ می دهند، می باشد (فیروزیان و همکاران؛ ۱۳۸۸؛ ۱۳۰).
فهرست مطالب
رفتار مصرف کننده 2
۲-۱-۱) مقدمه 2
۲-۱-۲) تعریف رفتار مصرف کننده 4
۲-۱-۲-۱) عوامل موثر در رفتار مصرف کننده 6
۲-۱-۲-۲) قوانین طلایی در رفتار مصرف کننده 7
۲-۱-۳) انواع تصمیم گیری های مصرف کننده 9
۲-۱-۳-۱) فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده 10
نمودار۲-۱) مراحل رفتار مصرف کننده (فیروزیان و همکاران؛ ۱۳۸۸) 12
شکل۲-۱) فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده (لشکری و نجچیان؛ ۱۳۸۸) 15
۲-۱-۳-۲) تصمیم گیری درباره ی خرید 15
شکل ۲-۲) عوامل تأثیر گذار بین قصد و تصمیم خرید مصرف کننده (کاتلر و آرمسترانگ، ۱۹۹۱) 16
۲-۱-۳-۳) چهار عنصر تصمیم گیری خرید مصرف کننده 17
۲-۱-۳-۴) عوامل مؤثر بر تصمیم خرید مصرف کننده 18
۲-۱-۳-۵) خانواده و نقش آن در فرآیند تصمیم گیری خرید 20
۲-۱-۴) تمایل مصرف کنندگان به خرید 20
۲-۱-۴-۱) عوامل مؤثر بر تمایل به خرید 23
بخش دوم: پیشینه تحقیق 26
مطالعات خارج از کشور: 26
مطالعات داخل کشور: 30
منابع و مآخذ 32
منابع لاتین: 34
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت