مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۶ |
حجم | ۲۲۷۲ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
این نوشتار فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده می باشد که در بخش ابتدا به تشریح مبانی نظری رفتار مصرف کننده بصورت کامل خواهیم پرداخت و در بخش دوم پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهیم.
هاوکینز (1992)، مصرف کننده را به عنوان یک واحد تصمیم گیری در نظر می گیرد که به جمع آوری اطلاعات و پردازش آگاهانه یا ناآگاهانه در موقعیت موجود پرداخته و برای دستیابی به رضایت و بهبود سبک زندگی فعالیت می نماید (صمدی ، ۱۳۸۶،ص۸).
رفتار مصرف کننده، مطالعه ی واحدهای خرید و فرآیندهای مبادله مشمول در خرید، مصرف و دور انداختن کالاها، خدمات و ایده ها است. رفتار مصرف کننده موضوعی بحث انگیز و چالشی بوده و دربرگیرنده ی افراد و آنچه که خرید می کنند، چرا و چگونه خرید آنها، بازاریابی و آمیخته با آن و بازار می باشد. رفتار مصرف کننده پدیده ی ظریفی است زیرا رفتارافراد همواره واضح و آشکار نیست و لذا عملکرد آنها به عنوان مصرف کنندگان، بسیاری اوقات قابل پیش بینی نیست (نعلچی کاشی و همکاران؛ ۱۳۹۱؛ ۵۰).
فهرست مطالب
۱-۱) مقدمه 5
۱-۶) چارچوب نظری تحقیق رفتار مصرف کننده 10
شکل ۱-۱) مدل مفهومی تحقیق (Zhang et al.., 2012) 16
۱-۷) فرضیه های تحقیق 17
۱-۸) تعاریف مفهومی و عملیاتی رفتار مصرف کننده 17
فصل دوم:مبانی نظری رفتار مصرف کننده ۲۱
بخش اول: رفتار مصرف کننده 22
۲-۱-۱) مقدمه 22
۲-۱-۲) تعریف رفتار مصرف کننده 23
۲-۱-۲-۱) عوامل موثر در رفتار مصرف کننده 25
۲-۱-۲-۲) قوانین طلایی در رفتار مصرف کننده 26
۲-۱-۳) انواع تصمیم گیری های مصرف کننده 29
۲-۱-۳-۱) فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده 30
نمودار۲-۱) مراحل رفتار مصرف کننده (فیروزیان و همکاران؛ ۱۳۸۸) 32
شکل۲-۱) فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده (لشکری و نجچیان؛ ۱۳۸۸) 35
۲-۱-۳-۲) تصمیم گیری درباره ی خرید 35
شکل ۲-۲) عوامل تأثیر گذار بین قصد و تصمیم خرید مصرف کننده (کاتلر و آرمسترانگ، ۱۹۹۱) 36
۲-۱-۳-۳) چهار عنصر تصمیم گیری خرید مصرف کننده 37
۲-۱-۳-۴) عوامل مؤثر بر تصمیم خرید مصرف کننده 38
۲-۱-۳-۵) خانواده و نقش آن در فرآیند تصمیم گیری خرید 39
۲-۱-۴) تمایل مصرف کنندگان به خرید 40
۲-۱-۴-۱) عوامل مؤثر بر تمایل به خرید 43
بخش دوم: پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده 46
مطالعات خارج از کشور: 46
مطالعات داخل کشور: 50
منابع و مآخذ 52
منابع لاتین: 54
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت