بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدایی

بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدایی
دسته بندی | روانشناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 258 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 80 |
بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدایی
فهرست صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………………………………………………………………1
فصل اول ( گستره مسئله مورد بررسی ) …………………………………………………………………………………….2
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..3
بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………………………………………..5
اهمیت و ضرورت تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………….6
هدف پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………….8
فرضیه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………..9
متغیرهای پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………10
تعاریف نظری وعملیاتی واژه ها ومفاهیم ……………………………………………………………………………………………………..10
فصل دوم ( پیشینه و ادبیات پژوهش ) ……………………………………………………………………………………….20
مرور پیشینه …………………………………………………………………………………………………………………………………….21
نظریه پالایش ……………………………………………………………………………………………………………………………………39
وضع تحصیلی دانش آموز پرخاشگر ………………………………………………………………………………………………………….41
خصوصیات شخصیتی دانش آموزان پرخاشگر ………………………………………………………………………………………………44
راههای اصلاح و مهار پرخاشگری …………………………………………………………………………………………………………..47
فصل سوم ( روش تحقیق ) ………………………………………………………………………………………………………..49
جامعه مورد مطالعه پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………….50
نمونه و روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………………………….50
ابزار پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………..51
روش آماری مربوط به فرضیه ………………………………………………………………………………………………………………..52
روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………….52
فصل چهارم ( یافته ها وتجزیه وتحلیل آنها ) ……………………………………………………………………………..53
جدول ……………………………………………………………………………………………………………………………………………54
انجام محاسبات ………………………………………………………………………………………………………………………………….57
جدول میانگین و انحراف استاندارد ……………………………………………………………………………………………………………59
فصل پنجم ( بحث ونتیجه گیری ) ……………………………………………………………………………………………….60
بحث و نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………….61
محدودیتها ونارسائیهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………….62
پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………………………………….63
منابع وماخذ ……………………………………………………………………………………………………………………………….65
ضمائم پیوست (پرسشنامه)………………………………………………………………………………………………………………68
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان پرخاشگری نوجوانانی است که از بازیهای الکترونیکی و رایانه ای خشن استفاده می کنند . جامعه پژوهشی حاضر را دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهرستان خرمدره تشکیل می دادند .
در این پژوهش با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 50 نفر از دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان خرمدره از دو مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شدند و سپس تست پرخاشگری آیزنیک در اختیار آنها قرار داده شد و از آنها خواسته شد که به این سوالات با بلی و خیر پاسخ دهند .
برای آزمودن فرضیه پژوهش ازروش t مستقل درسطح معنی داری a = 0/05 استفاده گردید .
نتایج بدست آورده نشان دادند که بین میانگینهای مورد مقایسه تفاوت معنی داری وجود دارد در نتیجه بین استفاده از بازیهای الکترونیکی خشن و پرخاشگری نوجوانان پسر دوره ابتدایی شهرستان خرمدره رابطه معنا داری وجود دارد . بنابراین فرضیه پژوهش تایید می گردد و فرض صفر رد می شود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت