مقاله بررسی پاسخ سازه ای لوله تحت بارگذاری دتونیشن داخلی به کمک مدلهابپی تحلیلی

مقاله بررسی پاسخ سازه ای لوله تحت بارگذاری دتونیشن داخلی به کمک مدلهابپی تحلیلی
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 349 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 12 |
چکیده مقاله:
طراحی لوله های شاک و دتونیشن ، انفجار در لوله های انتقال گاز، لوله های تفنگ و … همگی مرتبط با مساله لوله تحت بارگذاری متحرک داخلی می باشند. دراین مقاله لوله تحت بارگذاری داخلی دتونیشن با استفاده از مدلهای تحلیل مدل سطح مقطع ، مدل خمشی لوله با طول بی نهایت با در نظر گرفتن اثر برش عرضی و اینرسی دورانی و مدل خمشی لوله با طول محدود بدون در نظر گرفتن اثر برش عرضی و اینرسی دورانی مورد بررسی قرار گرفته و با نتایج تجربی مراجع دیگر مقایسه می شود. در طراحی اینگونه لوله ها بارگذاری دینامیکی به کمک ضریب تقویت به بارگذاری استاتیکی تبدیل شده و سپس مساله حل می گردد. این ضریب معمولا در بارگذاری شاک و یادتونیشن 2 گرفته می شود. در این مقاله نشان داده میشود که این ضریب تابعی از سرعت بارگذاری است و در سرعت بحرانی تا 3/5 نیز افزایش می یابد.
کلیدواژهها:
پاسخ سازه ای ، لوله دتونیشن ، ضریب تقویت ، بارگذاری متحرک ، حل تحلیلی
قوانین ارسال دیدگاه در سایت