ادبیات نظری و پیشینه تجربی اخلاق کار
ادبیات نظری و پیشینه تجربی اخلاق کار
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق کار بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۱۰۲ |
حجم | ۲۴۹ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
بحث اخلاق کار برای اولین بار در اوایل قرن بیستم توسط ماکس وبر (1905-1904) با عنوان اخلاق کار پروتستانی در جامعه غرب مطرح شده است؛ وی بر تعهدکاری و ارزش های مطرح برای فرد که باعث اهمیت یافتن کار شده است، تأکید می کند (ریموند و همکاران ،۲۰۱۰: ۱۰). رفتار و اخلاق در عمق باورها و ارزشهای مورد قبول فرد ریشه دارد. بنابراین درک مفهوم اخلاقیات کار، مستلزم توجه به ارزشهای بنیادین افراد، شناخت همه جانبه علل بروز رفتارهای اخلاقی و غیر اخلاقی و نیز اتخاذ تدابیری جهت استقرار و حفظ نظام اخلاقیات در سازمانهاست (الوانی و همکاران،۱۳۸۹: ۲۶).
با بررسی ادبیات نظری موجود در زمینه عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی افراد در سازمان، درمی-یابیم که محققین عوامل بسیاری را در این زمینه ذکر کرده اند و در طبقه بندی های مختلفی قرار دادند. در یکی از این دسته بندی ها عوامل مؤثر بر مقوله اخلاق کار در سه سطح قرار گرفته که به صورت زیر است:
۱- سطح کلان دربردارنده شاخص هایی همچون عوامل فرهنگی (فرهنگ و آداب و سنن)، عوامل اقتصادی (تورم، کمبود نقدینگی و …)، فناوری (ابزارهای ارتباطی و …) و عوامل قانونی (دستورالعملها و آئین نامه ها).
۲- سطح سازمانی شامل شاخص هایی از قبیل رقابت، سیستم پاداش، ویژگی های شغل، دسترسی منابع، اهداف سازمانی و ارزیابی عملکرد.
۳- سطح فردی عواملی همچون عقاید فردی، آموزه های خانوادگی، نگرش های فردی و روابط اجتماعی (رونقی و فیضی،۱۳۹۰: ۴۱).
فهرست مطالب
۶-۱) تعریف واژهها و اصطلاحهای تخصصی تحقیق 4
۲-۱) بخش اول: مبانی نظری 9
۲-۱-۱) اخلاق 9
جدول ۲-۱) تعاریف مختلف از اخلاق 12
۲-۱-۱-۲) انواع اخلاق در سازمانها 16
۲-۱-۲) کار 24
۲-۱-۲-۱) تعریف کار 25
۲-۱-۲-۲) تفاوت کار و حرفه 27
۲-۱-۳) اخلاقکار 29
۲-۱-۳-۱)تعریف اخلاقکار 29
۲-۱-۳-۲) ابعاد اخلاقکار 31
۲-۱-۳-۳) اهمیت و ضرورت پرداختن به اخلاقکار 36
۲-۱-۳-۴) عوامل مؤثر بر رعایت اخلاقکاری 38
۲-۱-۳-۵) اخلاقکار در ایران 45
۲-۲) بخش دوم: سوابق تحقیق 47
۲-۲-۱) تحقیقات داخلی 47
۲-۲-۱-۱) تحقیقات داخلی پیرامون اخلاقکار 47
۲-۲-۱-۲) تحقیقات داخلی پیرامون هوش سازمانی 54
۲-۲-۱-۳) تحقیقات داخلی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی 58
۲-۲-۲) تحقیقات خارجی 60
۲-۲-۲-۱) تحقیقات خارجی پیرامون اخلاقکار 60
۲-۲-۲-۲) تحقیقات خارجی پیرامون هوش سازمانی 65
۲-۲-۲-۳) تحقیقات خارجی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی 69
جدول ۲-۲) خلاصه تحقیقات داخلی 73
جدول ۲-۳) خلاصه تحقیقات خارجی 77
۲-۳) بخش سوم: چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق 85
منابع و مآخذ 151
الف) منابع فارسی 151
ب) منابع غیرفارسی 161
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت