مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ادبیات نظری و پیشینه تجربی قیمت گذاری

ادبیات نظری و پیشینه تجربی قیمت گذاری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۸
حجم ۲۲۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تجربی قیمت گذاری که در آن به بررسی (چارچوب) مبانی نظری و پیشینه پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم. 

 

 

قیمت ارزشی است که مقداری محدود، وزن و یا اندازه های دیگر از یک محصول یا خدمت را می خرد. در تجارت، قیمت بعنوان چیزی که ۱) خریدار حاضر به پرداختن ۲)یک فروشنده مایل به پذیرفتن ۳)و آنچه که رقابت اجازه می دهد تا هزینه شود تعیین شده است  (افریم توربان و همکاران، ٢٠٠۴) اگر اطاعات محصولات فروخته شده به نفع مشتریان تنظیم گردند، پس، انعطاف پذیری قیمت بطور فزاینده وجود خواهد داشت) مسائل قیمت گذاری در خریدها یک عاملی است که نباید آن را دست کم گرفت؛ بعضی از محققان تاکید بیشترشان بر روی عوامل دیگری است که خریدها را افزایش می دهد و آنها توجه کم و یا هیچ توجهی به قیمت گذاری نمی کنند. ضرورت و لزوم اطلاعات محصولات تولیدی، پارامترهایی باویژگی های فراوانی را با خود حمل می کند که بستگی به شخص مشتری دارد. 

 

 

 

به بیان دیگر، آن وابسته به آن چیزی است که مشتری درباره اطلاعات یک محصول مهم می بیند و اولین جذبه را برای خرید می دهد. پس، قیمت گذاری هم جنبه دیگری است که به عنوان یک ترجیح تاثیرداشته و عمل می کند تا اینکه مشتری را تحریک به خرید کند، مطابق با آنها کارل شاپیرو و دیگران در مطالعاتشان توضیح می دهند که قیمت پارامتری از تصمیم خرید است که نمی توان آن را نادیده گرفت. آنها فراتر رفته و توضیح دادند که وقتی یک پارامتری در تصمیم به خرید مهمتر از قیمت قرار گرفت، پس ارزش آن بعنوان یک پیش نیاز برای خرید در نظر گرفته می شود، اما اگر آن پارامتر کم اهمیت تر از قیمت قرار گیرد، پس دامنه قابل قبول را می توان بعنوان یک ترجیح دید تا یک پیش نیاز، بنابراین، قیمت یک تعیین کننده کلی برای مشتریانی خواهد بود که نسبت به آن حساس هستند.

 

 

 

امروزه، بسیاری از شرکت های اینترنتی نیاز به قیمت گذاری با انعطاف بیشتر را درک کرده اند. آنها این کار را با طراحی و قیمت گذاری محصول تولیدی از طریق شخصی سازی ، حراج و مزایده، ارتقاء و غیره انجام می دهند، آنهم به روشی که با نیاز/ آرزوی مشتریان متناسب بوده و بنابراین به آنها فرصت انتخاب را بدهند. این کارها دقیقاً به تجارت آنها ارزش می دهد. اگر اطاعات محصولات فروخته شده به نفع مشتریان تنظیم گردند، پس، انعطاف پذیری قیمت بطور فزاینده وجود خواهد داشت(کارل شاپیرو و دیگران،۱۹۹۹).

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری قیمت گذاری

تعریف عملیاتی قیمت گذاری

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش قیمت گذاری

انجام شده    3
۲-۱۲- قیمت گذاری    4
۲-۱۲-۱-اهمیت قیمت گذاری    7
۲-۱۲-۲- عوامل موثر بر قیمتگذاری    7
۲-۱۲-۳- اهداف قیمت گذاری    8
۲-۱۲-۳-۱- به حداکثر رساندن سود فعلی    8
۲-۱۲-۳-۲- به حداکثر رساندن سهم بازار    9
۲-۱۲-۳-۳- کشیدن عصاره بازار    9
۲-۱۲-۳-۴- پیشرو شدن از نظر کیفیت    10
۲-۱۲-۴- مراحل قیمت گذاری    10
۲-۱۲-۵- قیمت گذاری منعطف    13
۲-۱۲-۵-۱- حراج و مزایده    13
۲-۱۲-۵-۲- ارتقاء    15
۲-۱۲-۵-۳- فروش ها    15
۲-۱۲-۶- قیمت گذاری منعطف در بازار الکترونیک    17
۲-۱۲-۷- قیمت گذاری  منعطف(پویا) در حراجی ها    18
۲-۱۲-۸- مزایای قیمت گذاری منعطف در شرکت ها    19
۲-۱۲-۹- تعیین قیمت های دقیق و درست    21
۲-۱۲-۱۰- مزایای قیمت انعطاف پذیر برای مشتریان    21
۲-۱۲-۱۱-استراتژیهای پیشرفته قیمتگذاری منعطف    23
۲-۱۲-۱۱-۱- قیمتگذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی    23
۲-۱۲-۱۱-۲- قیمت گذاری چند بعدی    25
۲-۱۲-۱۱-۳- قیمت گذاری گروهی    26
۲-۱۲-۱۱-۴- قیمت گذاری منعطف تشویقی(ترفیعی)    26
۲-۱۲-۱۱-۵- قیمتگذاری دو بخشی    27
۲-۱۲-۱۱-۶- قیمت گذاری بر اساس تخفیفات مقداری    27
– پیشینه تحقیق    28
۲-۱۶-۱- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور    28
۲-۱۶-۲- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    30
فهرست منابع    34

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: