مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۲
حجم ۲۷۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

مقدمه ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی : نقدشوندگی توانایی بازار برای جذب حجم عظیم معاملات بدون ایجاد نوسانات شدید در قیمت تعریف می شود. علاوه بر این، ویژگی اصلی بازارهای نقد  یا با نقدشوندگی بالا، اندک بودن فاصلۀ بین قیمت های پیشنهادی خرید و فروش است. در این حالت معاملات به روش مقرون به صرفه ای اجرا می شوند. لازمه نقدشوندگی وجود خریدار و فروشنده به تعداد کافی است به نحوی که بازار داد و ستد اوراق بهادار به صورت روان جریان داشته باشد و بتوان اوراق بهادار را به سرعت و با قیمتی نزدیک به قیمت جاری بازار خریداری کرده یا به فروش رساند. به این ترتیب، نقدشوندگی را می توان به صورت احتمال انجام معامله بعدی با قیمتی معادل قیمت معامله قبلی تعریف نمود.

 

 

 

 

نمونه پیشینه تحقیق در مورد نقدشوندگی

  نوبهار(۱۳۸۸)،  به منظور بررسی ارتباط بین نقدشوندگی و بازده سهام در بورس اوراق بهادار تهران، با استفاده از داده های ۴۲ مورد ازشرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را برای دوره زمانی  85-1381 مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه میرسد که بین نقدشوندگی و بازده سهام یک رابطه معکوس وجود دارد. همچنین، در بورس اوراق بهادار تهران ریسک نقدشوندگی (ناشی از پایین بودن درجه نقدشوندگی) بر بازده سهام تأثیرگذار است و وجود صرف ریسک نقدشوندگی موجب انتظار بازده اضافی میشود. در این تحقیق از معیارهای آمیهود، آمیوست و نسبت بازدههای صفر به عنوان معیارهای نقدشوندگی استفاده شده است.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 
تعریف نظری نقدشوندگی    
تعریف عملیاتی نقدشوندگی
۱-۹ تعریف مفاهیم و واژگان عملیاتی    7
۱-۱۰ ساختار کلی تحقیق     9
فصل دوم: ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق
۲- ۱ مقدمه    11
۲-۲ تعریف نقدشوندگی    11
۲-۳ دلایل اهمیت نقدشوندگی    13
۲-۳-۱ اهمیت نقدشوندگی در رشدو توسعه بازار    14
۲-۳-۲ نقدشوندگی معیاری برای ارزیابی ریسک    15
۲-۳-۳ تاثیر نقدشوندگی بر هزینه سرمایه    15
۲-۳-۴ نقدشوندگی عامل بهبود عملکرد شرکتها و کل اقتصاد    16
۲-۳-۵ نقدشوندگی اوراق بهادار عامل مورد توجه در مدیریت سبد    16
۲-۳-۶ تاثیر نقدشوندگی بازار بر بازده سهام    17
۲-۳-۷ کاربرد نقدشوندگی در قیمت گذاری دارایی ها    17
۲-۳-۸ تاثیر نقدشوندگی در نوآوری های توسعه ای بازار سرمایه    18
۲-۴  معیارهای متداول سنجش نقدشوندگی    19
۲-۵ اقدامات لازم جهت افزایش نقدشوندگی بازار    21
 2-6 مفهوم جهش برای نقدشوندگی     22
۲-۷ شاخص های اندازه گیری نقدشوندگی    22
۲-۸ میزان سهام شناور آزاد    26
۲- ۹ ریسک نقدشوندگی    31
منابع:
منابع فارسی    
منابع لاتین    

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: