مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اهمیت امور اقتصادی در فرآیند تاریخی

اهمیت امور اقتصادی در فرآیند تاریخی

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات 67
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

اهمیت امور اقتصادی در فرآیند تاریخی

پروفسور جان كنت گالبریت . (John K. Galbraith ) استاد ممتاز دانشگاه ها وارد و برنده جایز نوبل در اقتصاد كه درك عمیقی از تحولات اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری بویژه جوامع در حال توسعه دارد می گوید :‌« هیچ چیز و مطلقاً هیچ چیز در حد فقر و بی پولی آزادی انسان را نفی نمی كند . » فقر كشنده حق انتخاب
( آزادی )‌از یك طرف و بی اراده كردن و كشاندن انسان به سوی پیروی از نیروهای غریزی (حیوانی ) برای زنده ماندن از طرف دیگر است .

انسان بعنوان كاملترین و با شعورترین موجود زنده ،‌دستكم از بیست هزار سال پیش (آغاز عصر كشاورزی ) به گونه عریزی و تجربی درك كرده است كه كار توأم با برنامه ریزی و مدیریت (سنجش تركیب امكانات فنی ، زمان وعوامل تولید ) می تواند در تأمین نیازهای مادی و ایجاد آرامش ذهنی (‌احساس امنیت ) او نقش داشته باشد . برای انسان ابتدایی در شرایطی كه مالكیت وجود نداشت تأمین نیازهای مادی از راه كار و كوشش خود فرد و سپس فرد و خانواده و بردگان قابل تحصیل بود ولی آرامش ذهنی و امنیت مقوله ای بود كه به رابطه انسان با دیگران و واكنش دیگران نسبت به فرد بستگی داشت . متعدد و نامحدود بودن خواسته ها و نیازهای بشری ، آزادی او در بهره برداری از مواهب طبیعی اولیه ، و نیز تكامل تدریجی درك و شعور انسان از راه تجربه و خطا ، انسان را در راه تولید بیش از مصرف یعنی داشتن پس انداز و به كار بردن پس انداز برای تولید بیشتر یا به كارگیری پس اندازها برای تأمین رفاه ( مسكن ، وسایل زندگی ،‌ابزارهای تولید بهتر ) هدایت كرد .

تمدن بشر محصول كار وكوشش و برنامه ریزی انسان ها برای بهتر زیستن و دستیابی به امنیت است . تشكیل خانواده ، سكونت در روستاها و سپس ایجاد شهرها ،احداث مسكن و تأسیسات دفاعی ، ابداعی آزارهای تولیدی و دفاعی ، برقراری داد و ستد ، پاك سازی زمین و ایجاد مراكز كشاورزی و تولیدی ، همگی در طول بیش از چهل هزار سال انسانها را از موجوداتی پراكنده و صحرا گرد یا غارنشین به موجوداتی اجتماعی ساكن روستاها و شهرها و محتاج مكالمه ، مبادله افكار و داد و ستد كالاها و دارنده امكانات مادی سلطه گری و برتری جویی تبدیل كرد . پیدایش خط و ابزارهای نگارش ،‌تدوین قوانین و اصول رفتار اجتماعی ، ابداع شیوه حكومت و ساختار حفظ قدرت . همه عمری كوتاه كمتر از پنج هزار سال دارد .زندگی اجتماعی و فرهنگی جوامع در اشكال ابتدایی آن در واقع از زمانی آغاز شده است كه مسأله تأمین معاش فردی و جمعی در سایه رونق كشاورزی ، دامداری و صید و به كمك پیشرفت های فنی و تكنولوژیك عصرهای پارینه سنگی ، آهن و مس و مفرغ و ابداعات و اخ تراعاتی مانند اهلی كردن حیوانات ، درست كردن چرخ ، بافت الیات ، كشف نمك ، پخت نان ، انبار كردن و حفظ مواد غذایی برای انسان اولیه حل شد و فكر و ذهن تعدادی از انسانها از قید وبند تأمین معاش و امنیت فیزیكی آسوده گردید.

از زمان شناخت خواص فلزات و اختراع پول ، از یك طرف بخشی از پس انداز انسان ها از كالا ها و اموال فاسد شدنی و پرحجم به دارایی قابلیت انتقال سریع تبدیل شد و در نتیجه ،‌تلاشهای انسان از مرز محدود تأمین نیازهای فوری و ضروری غذایی تا بی نهایت گسترش یافت .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: