مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها

بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها

 هدف از این پایان نامه بررسی انواع راهبردهای یادگیری (راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی) و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۸
حجم ۹۹ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

 هدف از این پایان نامه بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها می باشد. به گفته سیف (۱۳۹۰)، اسلاوین (۲۰۰۶) راهبردهای یادگیری را به راهبردهای شناختی و فراشناختی تقسیم می‌کند (راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی) و معتقد است که راهبردهای شناختی برای تسهیل یادگیری و تکمیل تکالیف به کار می‌رود در حالی که راهبردهای فراشناختی به منظور بازبینی این پیشرفت مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر راهبردهای شناختی برای پیشرفت و دستیابی به اهداف شناختی استفاده می‌شوند و راهبردهای فراشناختی جهت نظارت بر این فرایندها به کار گرفته می‌شوند.

 

 

 

  تحقیقات نشان می‌دهد که دختران ممکن است از پسران هم سن خود در استفاده از راهبردهای مطالعه و یادگیری کفایت بیشتری از خود نشان ‌دهند. کاکاس و واترز  (1986) نشان داده‌اند که تفاوت های ثابت جنسیتی وجود دارد. شواهد موجود نشان می‌دهد که در دختران، راهبردهای یادگیری سریعتر از پسران پرورش می‌یابد. علت این اختلاف سرعت آشکار نیست، ولی ممکن است به بلوغ جسمانی ـ شناختی، پیشرفت در مدرسه یا عوامل دیگر مربوط باشد. از آنجایی که تعداد معدودی از تحقیقات حافظه و یادگیری به صورت منظم به تفاوت های محتمل جنسیتی پرداخته‌اند، تحقیقاتی که تفاوت جنسیتی را گزارش می‌دهند باید با احتیاط تفسیر شوند (فیضی پور و زینالی، ۱۳۹۰).

 

 

 

راهبردها، عملیاتی هستند فراتر از فرایندهایی که نتیجه طبیعی انجام فعالیتی می‌باشند. بنابراین ورق زدن صفحات و یا نگاه کردن به یک متن به عنوان یک راهبرد مطالعه، شرایط لازم را ندارند. اکثر راهبردهای مختص به هدف، مربوط به حیطه خاصی است. برای مثال راهبردهای حفظ کردن، شامل تکرار مطالبی است که یاد گرفته می‌شوند، گروه بندی مطالب قابل سازمان‌دهی به خوشه‌هایی که به علت روابط معنایی با هم تناسب دارند و ایجاد رابطه بین عناصر جداگانه و در نتیجه افزایش قابلیت یادگرفتن آنها می‌باشد. راهبردهای درک مطلب عبارتند از: یادداشت‌برداری، خلاصه کردن، خط کشیدن زیر مطالب و جواب دادن به سؤالات مربوط به متن. همچنین تعدادی از راهبرهای مختص به هدف برای ایجاد راه‌حل های مسائل وجود دارد. برای مثال، هنگامی که اطلاعات فرد در مورد حیطه‌هایی کم است، استدلال از طریق تشابه آن حیطه‌ با حیطه‌های دیگری که برایش شناخته شده است مفید می‌باشد. به طور خلاصه راهبردهای مختص به هدف زیادی وجود دارد که استفاده‌کنندگان راهبردها می‌توانند برای انواع مختلف حیطه‌های محتوایی از فعالیت های شناختی مدرسه گرفته مانند حل مسئله ریاضی تا مسلط شدن بر فعالیت های فیزیکی مانند مهارت ها و توالی های حرکتی پیچیده اعمال کنند.

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف کامل و جامع از راهبردهای یادگیری

۲-۳- ۱- راهبردهای شناختی  
۲-۳-۱-۱- راهبرد‌های تکرار یا مرور 
۲ـ۳ـ۱ـ۲ ـ راهبرد بسط و گسترش معنایی
۲ـ۳ـ۱ـ ۳ـ  راهبرد سازمان‌دهی
۲ـ۳ ـ۲ ـ راهبردهای فراشناختی
۲-۳-۲-۱- راهبردهای برنامه‌ریزی
۲-۳-۲-۲-راهبردهای نظارت و  ارزشیابی
۲-۳-۲-۳- راهبردهای نظم دهی 
۲-۳-۳- تفاوت‌های جنسیتی در استفاده از راهبردهای یادگیری
۲ـ۳ـ ۴ـ رشد  و  راهبردهای یادگیری    49

۲ـ۵ ـ پیشینه پژوهشی تحقیق
۲- ۵ -۱-۱- پژوهش‌های صورت گرفته خارجی
۲- ۵ -۱-۲- پژوهش‌های صورت گرفته داخلی
۲ ـ۵ ـ ۲ـ راهبردهای شناختی و فراشناختی
۲ ـ۵ ـ ۲ـ۱ ـ پژوهش های صورت گرفته خارجی
۲ ـ۲ ـ ۲ـ۲ ـ پژوهش های صورت گرفته داخلی
۲-۶- نتیجه گیری

منابع    
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: