مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی ایجاد خلاقیت در نقاشی كودكان

نقاشی كودكان نوعی گیرایی آنی دارد، آنها ساده و جذاب و سرشار از زندگی و هویت‌اند با نگاهی دقیق‌تر می‌توان جنبه‌هایی عجیب و حتی آشفته را مشاهده كرد

دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 52 کیلو بایت
تعداد صفحات 115
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

چكیده

در این تحقیق به بررسی خلاقیت در نقاشی كودكان 6-3 در تهران پرداخت شده و برای این تحقیق كه شامل 5 فصل است از نقاشی كودكان و مصاحبه با آنها و علاوه بر آن از مطالعات و تحقیقات كتابخانه‌ای و استفاده از منابع موجود استفاده شده است.

محتوای هر فصل عبارت است از

فصل اول: شامل مقدمه‌ای بر تحقیق، بیان مسئله، اهمیت عملی و نظری پژوهش، فرضیه‌های تحصین یا پرسش‌های پژوهش و هدفهای تحقیق می‌باشد.

فصل دوم: شامل مقدمه و پیشینه تحقیق

فصل سوم: شامل روش تحقیق

فصل چهارم: شامل یافته‌های تحقیق

فصل پنجم: شامل؛ تجزیه و تحلیل و بحث و نتیجه‌گیری نهایی

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول

1-1- مقدمه

1-2- بیان مسئله

1-3- اهمیت عملی و نظری پژوهش

1-4- فرضیه‌های تحقیق

1-5- هدفهای تحقیق

فصل دوم

2-1- وابستگی من و تكامل كودكان

2-2- بررسی سیر تكامل نقاشی كودكان

2-3- موضوع نقاشی كودك

2-4- نقاشی خانواده

2-5- زیبایی شناسی و تاثیرات روانی رنگها

فصل سوم

3-1- تعریف مفاهیم

3-2- روش تحقیق

فصل چهارم

4-1- یافته‌های تحقیق

4-2- نقاشیهای كودكان

فصل پنجم

5-1- تجزیه و تحلیل یافته‌ها

5-2- نتیجه‌گیری

مقدمه

نقاشی كودكان نوعی گیرایی آنی دارد، آنها ساده و جذاب و سرشار از زندگی و هویت‌اند. با نگاهی دقیق‌تر می‌توان جنبه‌هایی عجیب و حتی آشفته را مشاهده كرد.

امروزه تمام روانشناسان تجربی متقاعد شده‌اند كه رفتارهای گوناگون كودك دردورانهای مختلف پرورشش چه به صورت غریزی و چه به صورت اكتسابی همانند دورانی كه كودك رفتاریساده ذاتی و پاپیچیده و همبسته دارد، بستگی كاملی به تحولات ارثی و رشد نظام‌های مغزی نیز مثل خواب و رویا به كودك امكان می‌دهد تا اطلاعات و الهاماتی را كه از دنیای بیرون كسب می‌كند از هم جدا سازد و سپس آنها را دوباره تنظیم كند در نقاشی همانند خواب و رویا، كودك خود را از ممنوعیت‌هایی رها می‌سازد و با مادر حالتی ناخودآگاهانه درباره مسائل كشفیات و دلهره‌هایش صحبت می‌كند به همین دلیل اگر آموزش نقاشی به كودكان از سنین پایین‌تر با تمرین كپی كردن آغاز شود اشتباه بزرگی را مرتكب شده‌ایم.

این نكته در درجه اول شاید به این علت باشد كه هنوز درباره اهمیت و ارزش شكهای نوشتاری كودكان و خط خطی كردن در و دیوار كه تقریباَ از سالهای اول زندگی همراه كودك است بررسی و تحلیل درستی انجان نگرفته است.

قرآن كریم كه مقام تجلی است و كتاب عشق، خداوند را نقاشی می‌خواند: (هوا.. الخاق الباری، المعصور له الاسماء الحسنی) آیه 24 سوره الحشر

و انجیل مقدس كه مقام تجسم و كتاب محبت است، خداوند را كلمه می‌خواند كه تجسم می‌یابد، (و كلمه جسم گردید و میان ما ساكن شد)انجیل یوحنا، باب اول.

به همین سبب نقش و نقاشی در دامن كلیسا پرورش می‌یابد و تصاویر در سیر دگرگونی خودش دارای بعد می‌شود اما تصویر؛ نخستین وسیله انتقال آوا و اندیشه انسان‌هاست. تصویر، مادر و منشا خط است، انسان‌های اولیه خواسته‌ها و دانسته‌ها را با تصویر (هیروگلیف) منتقل می‌ساختند و با تصویر درصدد برآوردن نیازهای اولیه خود بر می‌آمدند و با این حركت تحول عظیم در مسایل اجتماعی، اقتصادی و حیات فرهنگی بشر بوجود آوردند، شاید این از اسرار آفرینش است كه كودكان نیز پیش از آنكه به نوشتن بپردازند و سواد بیاموزند. با تصویر آشنا هستند و در یك روانكاوی سنجیده می‌توان خواسته‌ها و ماورای فكری آنها را از تصویرهای ابتدایی كه بر كاغذ نقش می‌كنند، در این فرافكنی‌های ابتدایی و الهامی كه شفاف‌ترازجمشه و روشن‌تر از آیینه صیقلی است، دریافت نمود، آشنایی كودك با تصویر و ترسیم آن مانند انسان‌های نخستین و تشاب‌هائی كه این دو از لحاظ ذهنی و آگاهی و … با هم دارند، حكایت از پاكی و قداست و الهامی بودنتصویر كودك دارد وقتی در نخستین حركات انسان اولیه با تمام تكنیك پیشرفته و تكنولوژی پیچیده، عصر مدرنیته و بسا مدرن به هنگام تولد و تا طی سال‌های آغاز زندگی و ورود به جامعه تحول یافته، همان انسان اولیه است، بااكثریت مشخصات آن، اگر نقاشی‌های ابتدایی انسان‌های نخستین را با تصویرهای اولیه كودكان امروز از لحاظ ساختار و جرا بررسی كنیم در می‌یابیم كه هر چند تصاویر از خواسته‌ها و ارتباطات و نیازهای بشری حكایت دارد، اما نیازهای یكسانی است به دور از تاریكی و اهریمنی.

به قول مولانای رومی:

چون كه با كودك سر و كارت فتاد

پس زبان كودكی باید گشاد

(مولوی)

برای دانلود فایل ب
ر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: