مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی جنبه های اجتماعی و پیامدهای ناباروری (مطالعه موردی شهر شیراز )

بررسی جنبه های اجتماعی و پیامدهای ناباروری (مطالعه موردی شهر شیراز )

ناباروری به عنوان یک نوع بیماری و پدیده مرضی در کشورهای مختلف جهان خصوصاً کشورهای در حال توسعه است که مشکلات و معضلات روحی ـ روانی و اجتماعی ـ فرهنگی گوناگونی را به دنبال دارد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۸
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی علوم اجتماعی

توضیحات کامل

بررسی جنبه های اجتماعی و پیامدهای ناباروری (مطالعه موردی شهر شیراز )

 
 
 چکیده:
     ناباروری به عنوان یک نوع بیماری و پدیده مرضی در کشورهای مختلف جهان خصوصاً کشورهای در حال توسعه است که مشکلات و معضلات روحی ـ روانی و اجتماعی ـ فرهنگی گوناگونی را به دنبال دارد. با توجه به اینکه قشری از افراد جامعه ما نیز در معرض آثار و پیامدهای این مسأله هستند و در زندگی خصوصی و روابط زناشویی با مصائبی از قبیل بدرفتاری، بی توجهی، محرومیت های اجتماعی ـ اقتصادی و طلاق و جدایی روبرو هستند، شناخت مسائل و مشکلات این قشر و توجه به این زوجین در برنامه ریزی ها و سیاست گذاریهای بهداشت تولید مثل از اهمیت خاصی برخوردار است. در این تحقیق هدف بررسی  جنبه های اجتماعی و پیامدهای ناباروری می باشد.
 
 
واژگان کلیدی:

ازدواج

شیوع ناباروری

نظریه قشربندی جنسی

مطالعه ملی رشد خانواده

 
 
مقدمه
     ازدواج یک پدیده اجتماعی است که نه تنها در ثبات و نظم جامعه نقش دارد بلکه نوعی سلامت جسمی و روحی برای افراد جامعه به دنبال دارد. هدف اصلی ازدواج مردان و زنان تولید مثل و در واقع بچه دار شدن است. در تولید مثل با دو پدیده باروری و ناباروری روبرو هستیم. پدیده باروری بدیهی است که تولید مثل سالم و موفقیت آمیز را شامل می شود ولی پدیده ناباروری دارای چنین پیامدی نیست. بلکه یک نوع بیماری و پدیده مرضی است که در کشورهای مختلف جهان خصوصاً کشورهای در حال توسعه که قشری از افراد جامعه با این مسأله روبرو هستند، شکلات و معضلاتی را به دنبال دارد. ناباروری یک بحران پیچیده زندگی است که منجر به بروز فشارهای روحی ـ روانی، ایجاد مشکلاتی در روابط زناشویی و اجتماعی زوجین نابارور می شود.
 
     در باره اینکه ناباروری چیست و چه تعاریفی از آن به عمل آمده است اختلاف نظر وجود دارد.  در ادبیات پزشکی ناباروری را به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می کنند و معتقدند که ناباروری اولیه عبارتست از اینکه زوجین حداقل بعد از گذشت دو سال از ازدواجشان هرگز حامله نشده باشند. در ناباروری ثانویه زوجین بعد از ازدواج یک یا چند حاملگی داشته اند اما این حاملگی منجر به تولد زنده نگردیده است. بطورکلی تعریفی که اکثر صاحب نظران از ناباروری دارند این است که زوجین بعد از گذشت دو سال از ازدواج با وجود فعالیت و رابطه جنسی و بدون استفاده از وسایل جلوگیری قادر به تولد زنده نیستند. (۱۹۹۳، Larsen).
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی جنبه های اجتماعی و پیامدهای ناباروری مطالعه موردی شهر شیراز ۱
چکیده ۱
واژگان کلیدی ۲
مقدمه ۲
اهمیت و هدف تحقیق ۳
چارچوب نظری ۴
روش تحقیق ۷
۳-۶ فرضیه های پژوهش ۸
یافته ها ۸
جدول شماره ۱ روش   MCA  با استفاده از متغیرهای کنترلی (Covariar) برای متغیر احساس گناه ۱۱
جدول شماره ۳ خلاصه نتایج تحلیل  MCA 14
محدودیت های تحقیق ۱۵
منابع انگلیسی ۱۷
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: