مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی کمی و کیفی مشکلات آموزشی و تحصیلی دانش آموزان

بررسی کمی و کیفی مشکلات آموزشی و تحصیلی دانش آموزان

هدف از این پایان نامه بررسی کمی و کیفی مشکلات آموزشی و تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۵۴
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی

بررسی کمی و کیفی مشکلات آموزشی و تحصیلی دانش آموزان

 
 
*پرسشنامه ۱۲۹ سوالی پایان نامه بصورت رایگان ضمیمه شد.
 
چکیده 
هدف از این پژوهش بررسی امکانات و مشکلات تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی در مناطق روستایی شهرستان فریدون شهر می باشد.جامعه آماری این تحقیق کلیه مدارس واقع در مناطق روستایی شهرستان فریدون شهر می باشد و نمونه مورد بررسی۲۰ مدرسه است که  27 درصد از مدارس جامعه آماری را شامل می شود. برای جمع آوری داده ها از یک پرسش نامه ۱۲۹ سوالی که قسمتی از آن توسط سابقی(۱۳۸۴) و قسمت دیگر آن توسط خود محقق تهیه شده است استفاده گردیده.
 
برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی،درصد، میانگین) و آمار استنباطی(آزمون T) استفاده شده است و یافته های این تحقیق نشان می دهد که ۶۹ درصد معلمان کمتر از ۱۲ سال سابقه کاری دارند، این مدارس از نظر فضاهای آموزشی، اداری، پشتیبانی، گردش، زیربنای ساخت و فضای باز محوطه مطابق و حتی بالاتر از استانداردهای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور می باشد. از نظر همجواری مدارس با کاربری های سازگار وضعیت نسبتاً مطلوب می باشد. فضای پرورشی این مدارس پایین تر از استانداردهای لازم می باشد. و ۹۵ درصد مدارس فاقد آزمایشگاه و وسایل کمک آموزشی بوده، در هیچکدام از مدارس کلاس تجربی، اتاق سمعی وبصری، اتاق کامپیوتر، سالن غذاخوری، سالن چند منظوره، بوفه وجود ندارد و۷۰ درصد مدارس نیز فاقد کتابخانه می باشند. در هیچکدام از مدارس مربی بهداشت، مربی پرورشی و مربی ورزش وجود ندارد. اما با توجه به مشکلات یاد شده ۹۶ درصد مدارس از کارآیی داخلی و برون داد مناسبی برخوردار بوده اند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

مشکلات آموزشی مدارس

بررسی امکانات تحصیلی دانش آموزان

مشکلات تحصیلی دانش آموزان در مدارس

 
 
 
مقدمه                                                          
امروزه ضرورت آشنایی عوامل اداری و آموزشی مدارس، با مشکلات و تنگناهای تحصیلی بیش از پیش مشهود است. معلمان برای اینکه بتوانند با موفقیت به امر آموزش و پرورش بپردازند؛ نیاز به شناخت دانش آموزان و آگاهی نسبت به نقاط ضعف و قوت یاد گیرندگان و عناصر مرتبط با آموزش دارند. به نظر می رسد دوران و روزگار کسانی که بخواهند بدون توجه به نیازهای دانش آموزان و ابعاد رشدی آنان و تعامل عوامل گوناگون صرفاً با تکیه بردانش خود به آموزش و پرورش بپردازند؛ پایان یا فته است. تعلیم و تربیت انسان از بدو پیدایش بشر مورد توجه بوده؛ اما اهمیت آن در قرون اخیر بطور فزاینده ای آشکار شده است. در حال حاضر آموزش و پرورش، کلید توسعه جوامع محسوب می گردد؛ و موفقیت و سعادت ملتها به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، بدون تردید آینده هر کشوری را می توان از سیمای کنونی آموزش و پرورش آن دریافت کرد (نجفی، ۱۳۷۱).
 
 از آن گذشته طی سالهای اخیر، که پیشرفتهای تکنولوژی و روشهای نوین تولید نظامهای اقتصادی جهان را دگرگون ساخته؛ و روابط بین آنها را تغییر داده است؛ آموزش در فرآیند توسعه نقش مهمتری یافته است (لاکهید و ورسپور  ، ۱۹۸۹؛ ترجمه سجادیه و همکاران،۱۳۷۱).نظام آموزش ابتدایی ، اولین دوره از آموزش و پرورش عمومی است که کودکان با ورود به این دوره وارد دنیای جدید تعلیم و تربیت می شوند و نخستین بار محیط خارج از خانه را تجربه کرده با واقعیات اجتماعی رو به رو می شوند، کودک مفهوم نقش اجتماعی، مسولیت، کار و روابط اجتماعی را از این راه درک می کند؛ و با همین تجربیات و ادراک ها شخصیت خود را شکل می دهد (میر کمالی،۱۳۷۶).
 
 
 
 
 
فهرست مطالب 
فصل اول : کلیات تحقیق 
۱-۱ مقدمه ۱
۲-۱ بیان مسأله ۲
۳-۱ ضرورت و اهمیت تحقیق ۴
۴-۱ سوال‌های تحقیق ۷
۵-۱ هدف تحقیق ۱۰
۶-۱ تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح ۱۱
 
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق ۱۳
مقدمه ۱۴
۱-۲ اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی ۱۵
۱-۱-۲ اهداف اعتقادی ۱۵
۲-۱-۲ اهداف اخلاقی ۱۶
۳-۱-۲ اهداف علمی و آموزشی ۱۶
۴-۱-۲ اهداف فرهنگی، هنری ۱۶
۵-۱-۲ اهداف اجتماعی ۱۶
۶-۱-۲ اهداف زیستی ۱۷
۷-۱-۲ اهداف سیاسی ۱۷
۸-۱-۲ اهداف اقتصادی ۱۷
۲-۲ ویژگی‌های کودکان در دوره ابتدایی ۱۷
۳-۲ مواد و برنامه‌های درسی دوره ابتدایی ۲۰
۴-۲ درون داده‌های نظام آموزش ابتدایی ۲۲
۱-۴-۲ منابع انسانی ۲۲
۲-۴-۲ منابع مادی نظام آموزش ابتدایی ۲۳
۱-۲-۴-۲ منابع کالبدی ۲۳
۲-۲-۴-۲ منابع تجهیزاتی ۲۵
۳-۴-۲ منابع مالی ۲۵
۵-۲ تاثیر امکانات و تجهیزات مدرسه بر دانش آموزان ۲۶
۶-۲ تاثیر امکانات و تجهیزات مدرسه بر معلم ۲۸
۷-۲ تاثیر محیط بر فعالیت‌های نظام آموزشی ۲۹
۸-۲ کلاس‌های درس چند پایه ۳۰
۹-۲ مشکلات تحصیلی دانش آموزان در مدارس ۳۲ 
۱-۹-۲ افت تحصیلی و عوامل موثر بر آن ۳۲
۲-۹-۲ ترک تحصیل ۳۴
۳-۹-۲ نارسایی‌های یادگیری ویژه ۳۵
۱۰-۲ مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدارس ۳۷
۱-۱۰-۲ ترس از مدرسه ۳۷
۲-۱۰-۲ فرار از مدرسه ۳۷
۳-۱۰-۲ اختلال لجبازی و نافرمانی ۳۸
۴-۱۰-۲ رفتارهای نامناسب یا ناپخته ۳۹
۵-۱۰-۲ بیش فعلی همراه با کمبود توجه ۳۹
۶-۱۰-۲ اضطراب ۴۰
۷-۱۰-۲ بی نظمی در سلوک ۴۱
۱۱-۲ مدارس و دانش آموزان موفق ۴۱
۱۲-۲ فضاهای آموزشی مدارس ۴۲
۱-۱۲-۲ کلاس درس نظری ۴۲
۲-۱۲-۲ کلاس درس تجربی ۴۳
۱۳-۲ فضاهای پرورشی ۴۵
۱-۱۳-۲ کتابخانه ۴۶
۲-۱۳-۲سالن چند منظوره ۴۶
۳-۱۳-۲ نمازخانه ۴۷
۴-۱۳-۲ اتاق فعالیت‌های پرورشی ۴۷
۵-۱۳-۲ اتاق بهداشت رکت‌های اولیه ۴۷
۱۴-۲ فضای اداری ۴۷
۱۵-۲ فضاهای پشتیبانی یا خدماتی ۴۹
۱-۱۵-۲ سرویس‌های بهداشتی ۴۹
۲-۱۵-۲ آبخوری دانش آموزان ۴۹
۳-۱۵-۲ انبار نظافت و شستشو ۴۹
۴-۱۵-۲ انبار تجهیزات و وسایل ۴۹
۱۶-۲ فضاهای گردش ۵۲
۱-۱۶-۲ راهروها ۵۲
۲-۱۶-۲ پله‌ها ۵۲
۱۷-۲ فضاهای باز یا محوطه ۵۳
۱-۱۷-۲ فضای صف جمع و تفریح ۵۳
۲-۱۷-۲ فضای سبز، باغچه و درختکاری ۵۳
 3-17-2 پارکینگ وسایل نقلیه ۵۴
۱۸-۲ مکان یابی واحدهای آموزش ۵۷
۱-۱۸-۲ کاربری‌های سازگار ۵۷
۲-۱۸-۲ کاربری‌‌های ناسازگار ۵۷
۳-۱۸-۲ جهت یابی ۵۷
۴-۱۸-۲ شعاع دسترسی ۵۸
۱۹-۲ انجمن اولیا و مربیان ۵۸
۲۰-۲ پیشینه تحقیق ۶۱
 
فصل سوم : روش تحقیق ۶۶
مقدمه ۶۷
۱-۳ روش تحقیق ۶۷
۲-۳ جامعه آماری ۶۷
۳-۳ نمونه و روش نمونه گیری ۶۷
۴-۳ روش و ابزار جمع آوری اطلاعات ۶۸
۵-۳ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها ۶۹
 
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات ۷۰
تجزیه و تحلیل سوال ۱ ۷۱
تجزیه و تحلیل سوال۲ ۷۵
تجزیه و تحلیل سوال۳ ۷۶
تجزیه و تحلیل سوال ۴ ۷۷
تجزیه و تحلیل سوال ۵ ۸۲
تجزیه و تحلیل سوال ۶ ۸۵
بررسی و مقایسه کل سرانه‌ها و مقایسه با استانداردها ۸۸
تجزیه و تحلیل سوال ۷ ۸۹
تجزیه و تحلیل سوال۸ ۹۱
تجزیه و تحلیل سوال۹ ۹۱
تجزیه و تحلیل سوال۱۰ ۹۲
تجزیه و تحلیل سوال۱۱ ۹۳
تجزیه و تحلیل سوال ۱۲ ۹۵
تجزیه و تحلیل سوال ۱۳ ۹۶
تجزیه و تحلیل سوال ۱۴ ۹۶
 
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری ۱۱۵
۱-۵ مقدمه ۱۱۷
۲-۵ بحث و نتیجه گیری ۱۲۳
۳-۵ یافته‌های جانبی تحقیق ۱۲۹
۴-۵ محدودیت‌های پژوهش ۱۳۱
۵-۵ پیشنهادها ۱۳۳
الف. پیشنهاد کاربردی ۱۳۵
ب. پیشنهاد پژوهش ۱۳۷
 
منابع ۱۴۰
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: