مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی رابطه سبک های مدیریتی مدیران و اثر بخشی آن در سازمان آموزش و پرورش

بررسی رابطه سبک های مدیریتی مدیران و اثر بخشی آن در سازمان آموزش و پرورش

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 235 کیلو بایت
تعداد صفحات 67
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

در فصل اول ، مدیریت اثر بخش احتمالاً عامل در کشورهای توسعه یافته و مورد نیازترین عامل برای کشورمان درحال توسعه است .

هر سازمانی برای تحقق هدف یا هدف هایی به وجود می آید و تمامی کارکردها و وظایفی که برای نقش های مختلف در سازمان پیش بینی می شود به منظور تحقق همین هدف هاست .

در میان سازمان های اجتماعی مختلف ، مدرسه از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است و به جهت ماهیت فعالیت ها و اهداف آموزش و پرورش ، جامعه توجه و حساسیت خاصی نسبت به مدرسه و نحوه ی اداره آن نشان می دهد و همواره فعالیت ها و عملکرد مدرسه را تحت نظارت و ارزشیابی مستقیم قرار می دهد و در مورد آن قضاوت می کند . نظام آموزشی همواره به دنبال یافتن مناسب ترین ملاک گزینش مدیران مدارس و ارزشیابی از رفتار آنان بوده است تا از آن طریق با بکارگیری رهبران آموزشی واقعی بتوانند معلمان را در انجام هر چه بهتر خدمات آموزش و پرورش یاری دهند .

با این مقدمه محقق قصد دارد در این پژوهش عزت نفس و رابطه آن با اثر بخشی مدیران را مورد بررسی قرار دهد .

در فصل دوم ، انتخاب روش مدیریت از طرف خود مدیر با خواسته سازمان ، موقعیت زمانی ، شخصیت فرد مدیر و . . . بستگی دارد . هر اندازه دستور العمل های سازمان محدوده ای برای فرد مدیر ایجاد کند ، در واقع سبک مدیریت او قبلاً تعیین نموده است . در چنین حالتی فرد مدیر از اعمال نظر به کارگیری ابتکارات فردی به دور خواهد ماند . علاوه بر این ، هر آینه در امر مدیریت ، ملاک ها و موازین سازمان دخل و تصرف نمایید ، مکان دارد که موقعیت زمانی از نظر بحرانی بودن اوضاع جوی جامعه ای که مؤسسه در آن قرار دارد و موقعیت خاصی که در خود دستگاه حاکم است ، در تعیین روش های مدیریت دخالت تام نماید . ولی در هر دو مورد یا شده در نحوه ی استنتاج از پدیده های ناشی از خود سازمان یا موقیت زمانی آن ، شخصیت فردی مدیر، دخالت بسزایی دارد که نمی تواند در انتخاب راه اعمال مدیریت و به کارگیری امکانات مادی و بزودی نیروی انسانی سازمان بی تأثیر باشد .

با توجه بر آن چه مشروح افتاد می توان گفت ، مدیریت در هر صورت از روشی پیروی می کند که می توان اقسامی از آن ن ها را بازگو نمود و نتیجه گرفت .

در فصل سوم از پژوهش از روش تحقیق همیسگی استفاده شده که جامعه آماری آن نیز شامل کلیه مدیران و معلمان این شهرستان که 45 نفر را شامل می شود را تشکیل داده اند . در این فصل از تحقیق به طور تصادفی 10 مدرسه شهرستان انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفته است . پرسشنامه این پژوهش نیز بر حسب مقیاس عزت نفس آیزنک و پرسشنامه اثر بخشی مدیران است و روش تجزیه و تحلیل داده ها -روش های توصیفی ، داده های مربوط به عزت نفس و اثر بخشی مدیران از شاخص های مرکزی و پراکندگی استفاده شده است. نظر به اینکه مقیاس اندازه گیری فاصله ایست برای محاسبه شاخص مرکزی و شاخص پراکندگی ، انحراف معیارمحاسبه شده است.

در فصل چهارم برای بررسی و آزمون فرضیه ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است که شامل آمار توصیفی و آمار استنباطی است .

در فصل پنجم هدف اصلی این تحقیق این است که نشان دهد آیا بین سبک مدیریتی و اثر بخشی سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد و یا خیر . براین منظور با استفاده از آزمون سنجش آیزنک و پرسش نامه اثر بخشی مدیران بر روی تعدادی از مدیران اجرا شد و نتایج با استفاده از روش تحلیل توصیفی انجام شده است و به این نتیجه « بر اساس یافته های بدست آمده می توان نتیجه گرفت که بین سبک مدیریتی مدیران و اثر بخشی آنان رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد » رسیده ایم .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: