مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی راهبردهای مقابله ای و عوامل موثر بر انتخاب آنها

بررسی راهبردهای مقابله ای و عوامل موثر بر انتخاب آنها

هدف از این پایان نامه بررسی راهبردهای مقابله ای و عوامل موثر بر انتخاب آنها می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۶
حجم ۹۹ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

مهارت های مقابله ای مجموعه ای از فعالیت ها و فرایندهای رفتاری و شناختی برای ممانعت، مدیریت یا کاهش استرس است. لازاروس و فولکمن  (1984) دو شیوه مقابله عمومی، مقابله متمرکز بر مشکل و مقابله متمرکز بر هیجان را برای مهار استرس مشخص نموده اند. مقابله متمرکز بر مشکل، مهارتی است که بر پرداختن به خود مسئله یا موقعیت تمرکز می کند مثل ارزیابی مجدد مثبت و مقابله هیجان مدار معطوف به ناراحتی هیجانی بوده و به عواطفی که با آن موقعیت مرتبط است می پردازد نه کنترل خود موقعیت مثل اجتناب از مشکل (پنلی ، ۲۰۰۲).

 

 

 

 

 

عوامل موثر بر انتخاب راهبردهای مقابله ای

۱عوامل مربوط به منبع مقابله‌
عوامل مربوط به منبع مقابله: فردی که به مقابله می‌پردازد دارای ویژگی‌های اختصاصی خویش بوده و در محیطی ویژه و تحت شرایط خاص با حادثه روبرو شده است.

 

 چند متغیر شخصیتی که بر انتخاب عوامل مربوط به منبع مقابله اثر می‌گذارند عبارتند از:
الف) عقاید و باورهای مربوط به کنترل: فلیشمن، پارکز   معتقدند که یکی از متغیرهای پیش بینی کننده نوع مقابله؛ اعتماد فرد در مورد داشتن کنترل بر حوادث است. افرادی که معتقدند حوادث زندگی، مربوط به عوامل خارجی و از کنترل آنها خارجند معمولاً‌ به ناسودمندی تلاش‌های خود در مواجهه با مشکل واقفند و لذا برای مقابله با فشار معمولاً کمتر از راهبردهای مشکل مدار استفاده می‌کنند(نوین و گیجس برس ، ۲۰۰۳).

 

 

 

ب) عزت نفس: متغیر دیگر موثر بر انتخاب نوع راهبرد مقابله، عزت نفس است، پژوهش‌ها نشان داده است افرادی که عزت نفس بالایی دارند از توانایی خویش در مواجهه با حوادث منفی مطمئن هستند و لذا در برخورد با این قبیل حوادث تمایل کمتری برای استفاده از راهبردهای هیجان مدار دارند آنها بیشتر از راهبردهای مشکل مدار استفاده می‌کنند (فلیشمن ، ۱۹۸۴؛ نقل از دافعی، ۱۳۸۶).

 

 

 

ج) گرایش به نوروزها: ابتلاء به بیماریهای نوورتیک گرایش به نوروز با پاسخ‌های هیجانی بسیار در ارتباط است. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که این گرایش در آنها بالاست، با پریشانی‌های عاطفی ـ هیجانی ناشی از یک مشکل فشارآور اشتغال ذهنی بیشتری دارند (کلاینگ، ۱۹۹۱).

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف عملیاتی راهبردهای مقابله ای

تعریف مفهومی و نظری راهبردهای مقابله ای

۱-۶-۱هویت:    1
۱-۶-۲سبک های هویت:    1
۱-۶-۴ سبک های مقابله ای:    5
۱-۶-۵ راهبردهای مقابله با استرس    5
۱-۷ تعاریف عملیاتی:    6
۱-۷-۱سبک های هویت:    6
۱-۷-۳سبک های مقابله ای    6
۲-۷ سبک های مقابله ای    7
۲-۷-۱تعریف سبک های و مهارتهای مقابله ای    7
۲-۷-۲ مهارتهای مقابله ای :    8
۲-۷-۳ انواع سبک های مقابله    10
۲-۷-۴انواع مقابله‌ی کارآمد    11
۲-۷-۴-۱مقابله‌ی متمرکز بر مسأله    11
۲-۷-۴-۲مقابله‌ی متمرکز بر هیجان    12
۲-۷-۵مقابله‌ی ناکارآمد و غیر مفید    14
۲-۷-۶عوامل موثر بر انتخاب راهبردهای مقابله‌ای    16
۲-۷-۶-۱عوامل مربوط به منبع مقابله‌    16
۲-۷-۶-۲عوامل مربوط به ارزیابی‌های موقعیتی    18
۲-۷-۷ اهمیت آموزش مهارت‌های سبک های مقابله‌ای    19
۲-۷-۸عملکرد اصلی مهارت های مقابله ای    20
۲-۸ سیستم های مغزی ـ رفتاری    21
۲-۸-۱ نظریه شخصیتی گری    22
۲-۸-۲سیستم فعال سازی رفتاری (BAS)    23
۲-۸-۳سیستم بازداری رفتاری (BIS)    24
نمودار (۲-۱) نمودار سیستم بازداری رفتاری ایجاد اختلال    26
۲-۸-۴ سیستم جنگ / گریز (FFS)    27
۲-۸-۵ توصیف سیستمهای مغزی – رفتاری:    28
۲-۸-۵-۱ بعد رفتاری:    28
۲-۸-۵-۲سطح شناختی    29
۲-۸-۵-۳بعد عصب شناختی    30
۲-۹ آسیب شناسی روانی وویژگی های شخصیتی مرتبط با وابستگی به مواد    30
۲-۱۰-۷پیشینه پژوهش    31
۲-۱۰-۷-۱پیشینه داخلی پژوهش    31
۲-۱۰-۷-۲پیشینه خارجی پژوهش    37
۲-۱۰-۸جمع بندی نتایج پیشینه های پژوهش    41
منابع:    43
منابع فارسی    43
منابع انگلیسی    48

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: