مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی راهکارهای بهبود و وصول و کاهش مطالعات معوق بانک کشاورزی

دسته بندی :حسابداری مدیریت 36

بخش كشاورزی با وجود نقش بسیار مهمی كه در اشتغال و تولید كشورهای در حال توسعه دارد، از ریسك تولید بالاتری نسبت به سایر بخشهای اقتصادی برخوردار است بر این اساس تامین مالی و ارائه اعتبار به فعالیت های كشاورزی نیز با چالش های جدی روبرو است از همین رو بانك های خصوصی و تجاری غالبا علاقه‌ای به فعالیت اعتباری در این بخش ندارند حضور كمتر بانكهای تجاری د

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات 43
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

1-مقدمه

بخش كشاورزی با وجود نقش بسیار مهمی كه در اشتغال و تولید كشورهای در حال توسعه دارد، از ریسك تولید بالاتری نسبت به سایر بخشهای اقتصادی برخوردار است. بر این اساس تامین مالی و ارائه اعتبار به فعالیت های كشاورزی نیز با چالش های جدی روبرو است. از همین رو بانك های خصوصی و تجاری غالبا” علاقه‌ای به فعالیت اعتباری در این بخش ندارند. حضور كمتر بانكهای تجاری در بخش كشاورزی باعث می‌شود بانكهای تخصصی فعال در بخش كشاورزی، علاوه بر تحمل ریسك بالا، متحمل هزینه‌هایی شوند كه سایر موسسات مالی با آن مواجه نیستند. بنابراین لازم است بانكهای تخصصی ضمن انجام مطالعات لازم، به اصلاحاتی در فرآیند فعالیتهای خود بپردازند تا ضمن اطمینان از حضور پایدار در بخش كشاورزی، زیانهای ناشی از فعالیت خود را به حداقل رسانند.

منابع مالی بانك كشاورزی برای اعطای تسهیلات اعتباری به كشاورزان و ادامه فعالیت خود، عمدتاً از سه منبع سپرده‌های مردمی، تسهیلات بین بانكی و وصول مطالبات تأمین می‌گردد.بررسی ها نشان می دهد که وصول مطالبات مهم ترین و عمده‌ترین منبع مالی بانك جهت اعطای تسهیلات محسوب می‌شود. عدم به موقع وصول مطالبات موجب بروز محدودیت در عرضه اعتبارات بانكی شده و تاثیر منفی بر افزایش تولید، اشتغال و توسعه بخش كشاورزی می‌گذارد. لذا بروز مشكل در بازپرداخت تسهیلات اعطایی و در نتیجه كاهش منابع مالی بانك با وجود تقاضای روزافزون برای اعتبارات، اهمیت شناسایی و تعیین نقش عوامل موثر بر وصول مطالبات را بخوبی آشكار می‌سازد.

عوامل متعددی بر وصول مطالبات موثر هستند كه برخی از آنها در مناطق مختلف مشترك و برخی دیگر با توجه به منطقه متفاوت می‌باشد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد كه انتخاب فعالیت های منطبق با امكانات و نیازهای منطقه و دقت در بررسی‌های اقتصادی و مطالعات لازم در مراحل مقدماتی آن، نقش مهمی در وصول موفقیت‌آمیز مطالبات ایفاء می‌كند. به علاوه سطح درآمد و سطح تحصیلات متقاضی،‌ نرخ سود تسهیلات، مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، فاصله محل سكونت كشاورز با بانك، تمدید و پایاپای نمودن تسهیلات، آورده اولیه كشاورز، تعداد پرسنل شعبه، تسهیلات تبصره‌ای و تعداد مشتریان شعبه و عوامل قهری از عوامل اثرگذار بر وصول مطالبات می‌باشند. میزان تاثیر هر یك از این عوامل بر وصول مطالبات در استان های مختلف کشور تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است و این در حالی است كه با شناسایی نقش و تعیین اثر هر یك از این عوامل می‌توان گامهای مهمی در جهت مقابله با آنها برداشت و بدین ترتیب از نارسایی های موجود در عدم بازپرداخت تسهیلات جلوگیری به عمل آورد. مطالعه حاضر سعی برآن دارد كه در راستای رسیدن به هدف مذكور،بخشی از عوامل تعیین كننده عدم بازپرداخت به موقع تسهیلات را شناسایی كند و میزان تاثیر هر یك از این عوامل را برآورد نماید. مهمترین و اصلی ترین هدف این تحقیق بهبود وصول و كاهش مطالبات معوق می‌باشد ودر این راستا به شناسایی و تعیین درصد تاثیر عوامل مهمی كه باعث عدم بازپرداخت می‌شود،می پردازد.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: