مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی ساختار حقوقی اتانازی در ایران و انگلیس

دسته بندی :معارف اسلامی محمد 22

بررسی ساختار حقوقی اتانازی در ایران و انگلیس

دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
فرمت فایل docx
حجم فایل 141 کیلو بایت
تعداد صفحات 21
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

– بررسی ساختار حقوقی اتانازی دردو کشور ایران و انگلیس

چکیده:

یکی از مسائلی که امروزه از همه جدیدتر و سوال‌برانگیزتر كه بحث‌های زیادی در حوزه اخلاق و پزشكی را درچند سال اخیر به‌خود اختصاص داده، «اتانازی» یا «مرگ آسان» است. باپیشرفت های اخیر دانش پزشكی و تكنولوژی مفهوم مرگ در فرهنگ غربی تغییر یافته است كه این دستاوردهای قابل توجه دانش پزشكی در كشور ما نیز تاثیرات خاص خود را داشته به گونه ای كه مفهوم مرگ نیز همراه با این تحولات تغییر یافته است. دراین نوشتار مطالعه ی تطبیقی سیاست گذاری های جنایی و حقوقی کشورهای ایران و انگلیس در مواجه با این مسأله پرداخته می شود .

کلمات کلیدی: اتانازی، مرگ شیرین، مرگ ترحم آمیز، ایران، انگلیس، خودکشی مساعدت شده ،Euthanasia ، مرگ آسان ،هلند،آمریکا، Death on the pity

مقدمه:

مرگ شیرین یا اُتانازی (مرگ از روی ترحم)مسئله ای است که از مدت ها پیش مورد توجه قرار گرفته و امروزه هم در برخی کشورها توجه زیادی به آن می شود . این نوع از مرگ بیشتر در بحث پزشکی مطرح می گردد و کسانی که در معرض این نوع از مرگ (یا قتل) قرار دارند بیشتر بیماران لاعلاج یا افرادی هستند که از یک بیماری شدید روحی (افسردگی حاد،الزایمرو…) رنج می برند و ممکن است که با رضایت خود از افرادی مثل پزشکان معالج پرستاران یا از افراد خانواده ی خود و ….بخواهند که به آنها در مردن کمک و یاری کنند .از روش های اتانازی میتوان به مواردی همچون توقف روند درمان بیمار،قطع سرم و تغذیه وریدی،قطع اکسیژن،دادن داروهای مسکن با دوز بالا که موجب کاهش هوشیاری و تسریع در مرگ می شوند.

این مسئله و بحث در مورد اصول اخلاقی و قانونی بودن مرگ شیرین (داوطلبانه)یا اُتانازی بیشتر در نیمه آخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست ویکم مطرح گردید . بسیار قبل از آن رومی ها و یونانیان باستان اعتقاد داشتند که نباید به هر قیمتی زندگی را حفظ کرد،و بر اساس همین اعتقاد نسبت به خودکشی افرادی که امیدی به بهبود آنان وجود نداشت نرمش نشان می داند . ولی تنها در صد سال اخیر توجه جدی به موضوع مرگ شیرین یا اتانازی شده است و برخی در صدد آن هستند که آن را قانونی کنند ، برای مثال سالهاست که در کشور سوئیس مسأله کمک به خودکشی تحت شرایط خاص شکل قانونی یه خود گرفته است،اما هنوز بسیاری از جوامع با این مسئله مخالف هستند و آن را خلاف اصول اخلاقی و قانونی می دانند از جمله کشور خودمان ایران که این نوع از مرگ(قتل) را خلاف شرع و قانون و اخلاق می داند و به طور جدی با این مسئله برخورد می کند و آن را از نوع قتل عمد و مستحق قصاص می داند،و همچنین در حقوق انگلیس اما در برخی از کشور هایی مانند:هلند،سوئد،بلژیک و چند ایالت از ایالات متحد آمریکا شامل اورگان واشنگتن و مونتانا اتانازی به روش غیر مستقیم قانونی است.البته کمیسون پزشکی باید وضعیت بیمار را کاملا بررسی کند.در سوئد کلینیکی وجود دارد که بیماران سراسر اروپا از مدت ها قبل وقت می گیرند تا در آنجا اقدام به اتانازی کنند.یا در استرالیا اتانازی غیر قانونی است،اما یک بیمارستان دریایی مجهز روی یک کشتی آن را انجام می دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: