بررسی عوامل موثربرسلامت روانی دانشجویان
بررسی عوامل موثربرسلامت روانی دانشجویان
دسته بندی | آزمون ارشد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 784 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 116 |
عنوان صحفا ت
فصل اول:کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..11
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………….12
بیان مسئله………………….. …………………………………………. ………………………………………………………………..13
اهمیت وضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………………………14
اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………..15
اهداف کلی وجزئی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….15
سوالهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….15
فرضیه های تحقیق ……………………………………………………… …………………………………………………………….16
متغیر های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………16
تعریف مفهومی………………………………………………………………………………………………………………………..17
تعریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………………………………18
فصل دوم:پیشینه تحقیق………………………… ………………………. ……….. ……………………………………………..19
مقدمه……………………………………………………………………………… ……….. …………………………………………20
سلامت روان ………………………………………………………………………. ……….. ……………………………………..20
تعریف بهداشت روانی درفرهنگ های مختلف ………………………… ……….. ……….. ………………………………23
سلامت روان وابعادآن……………………………………………………………….. ……….. ……………………………………24
مفهوم سلامت روان…………………………………………………………………….. ……….. …………………………………25
ویژگی های سلامت روان………………………………………………………………. ……….. ………………………………..27
مشخصههای بهداشت روانی و شخصیت سالم……………………………………… ……….. ……………………………..28
اصول بهداشت روانی……………………………………………………………… ……….. ……….. ……………………………30
ملاکهای سلامت روان……………………………………………………………………. ……….. ……………………………….31
عوامل موثر بر سلامت روان………………………………………………………………. ……….. …………………………….32
نقش خانواده در تامین سلامت روان…………………………………………….. ……….. ……….. ………………………….33
جایگاه سلامت روان در جامعه………………………………………… ………………………………………………………….33
مفهوم سلامت روان در نظریات تحلیل گری…………………………………. ……………………………………………….36
نظریه فروید………………………………………………………………………………………………………………………. .. 36
نظریه هنری موری…………………………………………………………………. ………………………………………………….36
مفهوم سلامت روان در نظریه های روانی-اجتماعی…………………………………. ……………………………………….37
نظریه آلفردآدلر……………………………………………………………………………. ……………………………………….37
نظریه کارن مورنای………………………………………………………………. ………………………………………………..38
مفهوم سلامت روان درنظریه های مکتب شناختی…………………………………………………………………………..38
نظریه ویلیام گلاسر……………………………………………………………………….. ………………………………………38
مفهوم سلامت روان درنظریه های انسانگرایانه…………………………………………….. …………………………………39
نظریه ابراهام مازلو……………………………………………………………….. …………………………………………………39
تعریف شخصیت…………………………………………………………………………….. ……………………………………….40
نظریه های شخصیت…………………………………………………………………………………………………………………..40
نظریه های روانکاوانه…………………………………………………………………………………………………………………..40
نظریّه های شناختی شخصیّت…………………………………………………………………………………………………………41
نظریه های تیپ شناختی شخصیّت…………………………………………………………………………………………………42
شخصیت سالم ازدیدگاه مكاتب مختلف روانشناسی…………………………………………………………………………42
مكتب روانكاوی…………………………………………………………………………………………………………………………42
روانشناسی فردی آدلر…………………………………………………………………………………………………………………43
اریك اریكسون…………………………………………………………………………………………………………………………43
مكتب انسانگرایی كارل راجرز…………………………………………………………………………………………………….44
مكتب رفتارگرایی بی . اف . اسكینر……………………………………………………………………………………………44
مكتب شناختی ویلیام گلاسر……………………………………………………………………………………………………..45
مكتب هستی گرایی ویكتورفرانكل………………………………………………………………………………………………45
تعریف پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………..46
عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………………………………47
افت تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………………….48
روش های اندازه گیری و ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………….49
مروری برتحقیقات انجام شده…………………………………………………………………………………………………….49
تحقیقات خارج……………………………………………………………………………………………………………………49
تحیقیات داخل…………………………………………………………………………………………………………………….50
فصل سوم:روش شناسی تحقیق…………………………………………………………………………………………………52
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..53
روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………53
جامعه آماری مورد پژوهش ………………………….. …………………………………………………………………………53
گروه نمونه روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………….53
ابزاروروش گردآوری داده هاوسنجش اعتبارآنها…………………………………………………………………………….53
پایایی و اعتبار پرسشنامه سلامت عمومی GHQ – 28 …………………………………………………………………….54
اعتباروروایی پرسشنامه ایسنگ……………………………………………………………………………………………………..59
روش آماری برای تجزیه تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………….62
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………63
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………..64
یافته های توصیفی ونمودارها ……………………………………………………………………………………………………..65
یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………72
فرضیه اول……………………………………………………………………………………………………………………………….72
فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………………………………………73
فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………………………………………..74
فرضیه چهارم………………………………………………………………………………………………………………………….75
فرضیه پنجم…………………………………………………………………………………………………………………………….76
فصل پنجم:بحث ونتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………77
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………….78
نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………78
فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………78
محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..79
پیشنهادهای……………………………………………………………………………………………………………………………….80
منابع وماخذ……………………………………………………………………………………………………………………………….81
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………81
منابع خارجی……………………………………………………………………………………………………………………………..84
ضمائم……………………………………………………………………………………………………………………………………85
پرسشنامه ها……………………………………………………………………………………………………………………………….86
قوانین ارسال دیدگاه در سایت