مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

هدف از این پایان نامه بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان بصورت کامل و در قالب فایل ورد می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۴
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معارف اسلامی

توضیحات کامل

دانلود  پایان نامه مدیریت

بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

 
 
 
 
 
مقدمه تحقیق مدیریت دانش:
ظهور فناوری اطلاعات نه تنها باعث ایجاد علاقه به نحوۀ دستیابی، ثبت و استخراج داده ها شده است، بلکه در مورد دانش و نحوه ی مدیریت آن نیز ایجاد علاقه می نماید (اصلانی و لوسانز ،۲۰۰۳). در اقتصادی که تنها اطمینان آن وجود عدم اطمینان است تنها منبع مطمئن پایداری در رقابت، دانش است (نوکادا ،۱۹۹۸). در حقیقت دانش مهم ترین منبع استراتژیک بوده و توانایی برای اکتساب و توسعه ی آن، باعث تسهیم آن شده و این مسئله در نهایت باعث ایجاد فوایدی برای تداوم قابلیت رقابت می شود (تیس ،۱۹۹۸). این مسئله بدان خاطر است که دانش ارزشمند باعث تقویت منابع سنتی و دارایی ها به صورتی جدید و متمایز شده و از این روی باعث ایجاد ارزش برای مشتریان می شود (غلامی،۱۳۸۶). 
 
توانایی خلق دانش خلاقانۀ امروزی، هستۀ اصلی دانش فردا را تشکیل خواهد داد (زاک ،۱۹۹۹). در سالهای اخیر تلاش های سازمانی بر روی مدیریت دانش معطوف بوده اند، این مدیریت یکی از مدیریت های کلیدی به شمار می رود (والشم و گوملی ،۲۰۰۱،۱۹۹۸). این مدیریت در بردارندۀ تمرکز بر روی دانش کارفرمایان در مورد مشتریان، رقبا، محصولات و خدمات در یک سازمان می باشد (گیبرت و همکاران ،۲۰۰۲). در ساده ترین شکل، مدیریت دانش در مورد تشویق مردم برای تسهیم اطلاعات، دانش، ایده ها برای ساخت محصولات و خدماتی با ارزش بالاتر می رود (پاکوتی ،۲۰۰۶). بنابراین دور نمای مدیریت دانش درون سازمان بوده و فایده و مزیت مدیریت دانش ایجاد رضایت مشتری از خدمات بهتر است (چیس ،۱۹۹۷). 
 
در دهه های اخیر(افرازه،۱۳۸۴) سازمان ها، شاهد تغییرات اساسی در زمینه های ساختار، کارکرد و سبک های مدیریتی خویش بوده اند. سازمان های نوین، اهمیت بیشتری جهت درک، انطباق پذیری و مدیریت تغییرات محیط پیرامون قایل شده و در کسب و بکارگیری دانش و اطلاعات روزآمد به منظور بهبود عملیات و ارائه خدمات و محصولات مطلوب تر به مشتریان پیشی گرفته اند. چنین سازمان هایی نیازمند بکارگیری سبک جدیدی از مدیریت بنام "مدیریت دانش" هستند. هر چند دانش به خودی خود یک منبع محسوب می شود، طریقی که این دانش مدیریت شده و مورد استفاده قرار می گیرد بر کیفیت خدماتی که می تواند از هر یک از منابع متعلق به موسسه عاید گردد، موثر است.
 
 بنابراین مدیریت دانش نقش حمایتی مهمی در موسسه ایفا می نماید (دروچ ،۲۰۰۵). لذا هدف عمده مدیریت دانش ایجاد و سازمان دهی محیطی است که در آن افراد دانش خود را توسعه داده، با یکدیگر تبادل نموده، دانش دیگران را با دانش خود ترکیب کرده و نهایتآ آن را بکار بندند. این کاربرد دانش به نوبه خود به نوآوری در سازمان منجر خواهد شد. از این رو است که مدیرت دانش غالبآ به عنوان منبع و مرجع اصلی نوآوری شناخته شده است و از الزامات اساسی فرآیند نوآوری در سازمان محسوب می شود (دو پلیسس ،۲۰۰۵). دانش‌ همان‌ صورت‌ ذهنی‌ایده‌ها، واقعیتها، مفاهیم‌، داده‌ها و تکنیک های ‌ثبت‌ شده‌ در حافظه‌ انسان‌ است‌که از مغز انسان‌ سرچشمه‌ می‌گیرد و مبتنی‌ بر اطلاعاتی‌ است‌ که‌ با تجربه‌، باورها و ارزشهای‌ شخصی‌، همراه‌ با تصمیم‌ و عمل ‌وی‌، دگرگون‌ و بارور می‌شود (میرزابیگی،۱۳۸۴). اگر سازمانها به دقت به مقوله استفاده از دانش توجه کنند به این نکته پی خواهند برد که میزان دانش موجود در سازمان آنها بیشتر از آن چیزی است که خود تشخیص می دهند (نی چانی، ۲۰۱۰).
 
در این نوشتار  بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان  بصورت کامل و جامع مورد بررسی قرار می گیرد
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
۲-۱- مقدمه ۴
۲-۲- تعاریف و مبانی نظری  مدیریت دانش ۵
۲-۲-۱- تعریف دانش ۷
شکل (۲- ۱): زنجیره داده تا خرد (حسن زاده،۱۳۸۶) ۱۳
شکل (۲-۲): تبدیل داده به دانش (رادینگ،۱۳۸۲) ۱۴
۲-۲-۳- انواع دانش ۱۴
۲-۲-۴- چرخه دانش ۱۸
شکل(۲-۳) – چرخه دانش ۱۹
۲-۲-۵- تعریف مدیریت دانش: ۱۹
۲-۲-۶- تاریخچه مدیریت دانش ۲۳
جدول (۲-۱)- تاریخچه مدیریت دانش ۲۴

۲-۲-۷- فرآیند مدیریت دانش و مراحل  مدیریت دانش ۲۵

جدول (۲-۲)- مراحل مدیریت دانش از دیدگاه کارایانیس ۲۶
۲-۲-۷-۱- پردازش دانش ۲۷
۲-۲-۷-۲- انتقال دانش  29
۲-۲-۸- تسهیم دانش ۳۰
ماناسکو(۲۰۰۰) چهار مرحله را برای مدیریت دانش شناسایی کرده است: ۳۳
شکل (۲-۴)- سیستم مدیریت دانش و مولفه های به هم پیوسته آن ۳۷
۲-۲-۹- اصول مدیریت دانش ۳۷
۲-۲-۱۰- مزایای مدیریت دانش ۳۸

۲-۲-۱۱- مدل های مدیریت دانش ۴۰

۲-۲-۱۱-۱- مدل هیکس  40
شکل (۲-۵) – مدل هفت سی (خوانساری،۱۳۸۴) ۴۲

شکل(۲-۸) : مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش (پرابست و همکاران،۲۰۰۲). ۴۷

جدول ۲-۳- مراحل و ابزار مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش ۴۹

جدول (۲-۴)- مروری بر مدل های اصلی مدیریت دانش (افرازه،۱۳۸۴) ۵۱
۲-۲-۱۲- مبانی زیر ساخت مدیریت دانش ۵۲
شکل ۲-۹ : مبانی زیرساخت مدیریت دانش (سیوان،۲۰۰۰). ۵۳

۲-۲-۱۳- ضرورت و اهمیت مدیریت دانش در سازمان ها ۵۵

۲-۲-۱۵- موانع استقرار مدیریت دانش در سازمانها ۵۷

۲-۲-۱۵-۲- عوامل سازمانی ۵۷

۲-۳- پیشینه تحقیق مدیریت دانش  60

۲-۶-۱- پژوهش های خارجی ۶۰
جدول (۲-۱۰)- مطالعات انجام شده بر فاکتورهای موفقیت و ریسک مدیریت ارتباط با مشتری وعملکرد آن ۶۲
۲-۶-۲- پژوهش های داخلی ۶۳
فهرست منابع ۶۹
منابع لاتین : ۷۱
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: