مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی مهمترین عوامل موثر بر شکل گیری و ساخت مستمر هویت سازمانی

بررسی مهمترین عوامل موثر بر شکل گیری و ساخت مستمر هویت سازمانی

این تحقیق به بررسی مهمترین عوامل موثر بر شکل گیری و ساخت مستمر هویت سازمانی می پردازد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۲
حجم ۱۸۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

این تحقیق به بررسی مهمترین عوامل موثر بر شکل گیری و ساخت مستمر هویت سازمانی می پردازد. مفهوم هویت سازمانی که در سال ۱۹۸۵ توسط آلبرت و وتن معرفی شد، شامل ویژگیهای یک سازمان است که اعضا آنها را به منزله ی ویژگی های هسته ای، منحصر به فرد و مستمر سازمان درک کرده اند(سیلینس، ۲۰۰۶) هویت سازمانی سعی در پاسخ به این سؤال دارد که "ما، به مثابه یک سازمان، چه کسانی هستیم؟"(همان).  با توجه به مواجهه فزاینده سازمان ها ی کنونی با مسئله تغییر و به منظور اداره هرچه بهتر محیط پیچیده و متلاطمی که سازمان ها ناگزیر از فعالیت در آنند، ارایه تعریفی از هویت سازمانی مهم است. سازمان ها از طریق رفتارهای نمادین و زبانی در زمینه های خاص ، هویت خود را به وجود می آورند و آن را شکل می دهند. در چنین حالتی، هویت سازمان از طریق زبان و عمل بر اساس الگوهای فرهنگی سازمان، مانند لباس مخصوص سازمانی ، خط ایدئولوژیک سازمان ، مصنوعات ، آداب و رسوم و نظایر آن ایجاد می شود(دیفوس، ۲۰۰۰). هویت سازمانی، استراتژی را پیش می برد و اعضا را قادر می سازد، جهت گیری استراتژیک سازمان را انتخاب کرده، آن را بپذیرند و در برابر تغییرات محیطی توان پاسخگویی داشته باشند .

 

 

 

سازمان ها هویت خود را برای هر دو دسته مخاطبان داخلی و خارجی آشکار کرده وآن را مخابره می کنند.
 علایم، نشانه ها و پیامهایی که از سوی محیط داخلی و خارجی سازمان توسط اعضا دریافت می شود، بر ادراک آن ها از سازمانی که در عضویت آن هستند اثرگذار است. از آنجایی که علایم مخابره شده از سوی محیط داخلی و خارجی سازمان ، در شکل دهی به ادراک اعضای سازمان نقش اساسی دارند، سازمان ها می توانند از طرق اعمال توجه کافی نسبت به هر دو دسته عوامل درون سازمانی و برون سازمانی، نسبت به ایجاد یک هویت سازمانی مستحکم و قوی اقدام کنند(لابیانکا و همکاران ، ۲۰۰۱).

 

 

 

در ادامه، مهم ترین عوامل مؤثر بر شکل گیری و ساخت مستمر هویت سازمانی فهرست می شوند:

 توجه رسانه ها
شهرت و اعتبار را می توان در زمره مهم ترین داراییهای نامحسوس سازمان برای دستیابی به مزیت رقابتی تلقی کرد. هال بیان می کند، شهرت و آوازه سازمان، جزء دارایی ناملموس آن است. پژوهشها نشان داده اند که رسانه ها، نقش قابل توجهی در شکل دهی به افکار و عقاید عمومی و بهبود تصویر سازمان در سطح جامعه دارند و این مسئله بر مبنای نظریه برجسته سازی توجیه پذیر است(دالا ، ۲۰۰۷).

 

 

وجهه خارجی سازمان
کسب وجهه بیرونی از طریق به دست آوردن پاداش های خارجی، نشان دهنده ی قوت سازمان در مقایسه با سایر رقبا بوده، سازمان را در جایگاهی مناسب و مورد توجه عموم قرار خواهد داد. سازمان ها همچنین از پاداشها و وجهه بیرونی خود، به منزله ی نشانه ها و علایمی جهت  ایجاد و تعمیم هویت هسته ای خود در نظر مخاطبان داخلی و خارجی، استفاده می کنند(همان).

 

 

ارتباطات خارجی سازمان
سازمان تصویر خود را از طریق برقراری ارتباطات شکل می دهد. ارتباطات فر اگردی است سهامداران به وسیله ی آن می فهمند که هویت، تصویر، شهرت و اعتبار شرکت چگونه است»(بریکسون ، ۲۰۰۰). محتوای ارتباطات از درون سازمان به بیرون آن، در ساخت تصویر جهان بیرونی سازمان، مؤثر است.

 

 

 

 

فهرست مطالب
۱-۷-۱- تعریف مفهومی هویت سازمانی
۱-۷-۲-تعریف  عملیاتی هویت سازمانی

۲-۳- هویت سازمانی    9
۲-۳-۱- تعریف هویت سازمانی    9
۲-۳-۲- ساخت و شکل گیری هویت    14
۲-۳-۲-۱- توجه رسانه ها    15
۲-۳-۲-۲- وجهه خارجی سازمان    16
۲-۳-۲-۳- ارتباطات خارجی سازمان    17
۲-۳-۲-۴- تیم مدیران عالی سازمان    17
۲-۳-۲-۵- مدیریت منابع انسانی    18
۲-۳-۲-۶- ارتباطات داخلی سازمان    19
۲-۳-۲-۷- عملیات سازمان    19
۲-۴- پیشینه تحقیق    20
۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده در ایران    20
۲-۴-۲- تحقیقات خارجی    26
۲-۵- جمع بندی    28
فهرست منابع    30


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: