مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی گزارش نویسی

دسته بندی :عمومی مدیریت 29

گزارش چیست؟ خبر را روایتی یا برداشتی عینی از واقعیت‌ها می دانند كه دارای یك یا چند ارزش خبری باشد و احتمالا تحت تاثیر عوامل درون سازمانی و برون سازمانی شكل گرفته باشد از آن جا كه گزارش شكلی از خبر و نوشتار (در رسانه‌های مكتوب) به شمار می‌رود، می توان تعریف خبر را در مورد گزارش نیز تعمیم داد در این حال تعریف گزارش چنین خواهد شد «گزارش روایت یا

دسته بندی عمومی
فرمت فایل doc
حجم فایل 95 کیلو بایت
تعداد صفحات 47
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

گزارش چیست؟

خبر را روایتییا برداشتی عینی از واقعیت‌ها می دانند كه دارای یك یا چند ارزش خبری باشد و احتمالا تحت تاثیر عوامل درون سازمانی و برون سازمانی شكل گرفته باشد.

از آن جا كه گزارش شكلی از خبر و نوشتار (در رسانه‌های مكتوب) به شمار می‌رود، می توان تعریف خبر را در مورد گزارش نیز تعمیم داد. در این حال تعریف گزارش چنین خواهد شد:

«گزارش روایت یا برداشت خبرنگار است از فراگرد میان دو سوی ارتباط، به منظور دستیابی به واقعیتی كه دارای یك یا چندارزش خبری باشد، این روایت ضمن آن كه تحت تاثیر ویژگی‌های دوسویه فرا گرد ارتباطی است، احتمالا از عوامل درون سازمانی و برون سازمانی تاثیر می‌پذیرد.»

با این تعریف،گزارش دارای خصوصیات زیر خواهد بود:

* گزارش باید عینی باشد، یعنی كه از تخیل و به كارگیری خلاقیت‌های نویسندگی كه گزارش را از اصل و عینیت لازم دور نگه دارد باید پرهیز كرد، مگر در گزارش توصیفی كه خواهد آمد.

* گزارش برداشت و روایت خبرنگار از یك رویداد، تحول، واقعیت یا شخص است. این خاصیت دو جنبه دارد. اول این كه گزارشگر بنا بر عناصر شخصیتی خود چون تحصیل، گذشته، آرزوها، تجربه و … آن تحول، رویداد، تحول یا شخص را روایت می‌كند، بنابراین از یك رویداد واحد، تحول واحد، واقعیت واحد یا شخص واحد، هر گزارشگر روایتی ویژه خواهد داشت. دوم این كه با این وجود ( چنان كه خواهد آمد ) این برداشت و روایت نمی‌تواند از اصول خبرنویسی و گزارشگری به دور بماند.

* گزارش، بیانی از فراگرد دو سوی ارتباط است. در یك سو خبرنگار و رسانه مربوط به اوست و در یك سوی دیگر، رویداد، تحول و … است كه خبرنگار از آن گزارش تهیه می‌كند.

* گزارش باید دارای یك یا چند ارزش خبری باشد، مانند خبر. گزارشی كه دارای ارزش‌هایی چون فراگیری، شهرت، شگفتی، عدد و رقم، حادثه و … نباشد، دارای جذابیت نیست و نمی‌تواند توجه مخاطب را برانگیزد. توجه به همین اصل است كه گزارش را از سلیقه صرف گزارشگر مصون نگاه می‌دارد. جمع میان دو الزام عینیت داشتن و دارای ارزشیا ارزش‌های خبری بودن، گزارش را از اتكای كامل به سلیقه و سبك گزارشگر مصون نگاه می‌دارد، ضمن آن كه حتی با جمع این شرط‌ها همچنان خبرنگار به عنوان یك صافی زنده و دارای نظر، برنتیجه گزارش تاثیر جبری خواهد داشت.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: