برنامه سازی در رسانه و نقش تکنولوژی در آن با تاکید بر رویکرد مدیران و طبقه بندی برنامه ها
برنامه سازی در رسانه و نقش تکنولوژی در آن با تاکید بر رویکرد مدیران و طبقه بندی برنامه ها
هدف از این پایان نامه بررسی برنامه سازی در رسانه و نقش تکنولوژی در آن با تاکید بر رویکرد مدیران و طبقه بندی برنامه ها می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۳ |
حجم | ۲۵۴ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | رسانه و علوم ارتباطات |
توضیحات کامل
میزان و کیفیت تاثیرات رسانههای جمعی بر مخاطبان، همواره توجه جامعهشناسان، ارتباطگران، سیاستمداران و … را به خود معطوف داشته است. ابتدا تصور بر این بود که رسانههای جمعی قدرت بسیار و سحرآمیزی در تاثیرگذاری بر مخاطبانشان دارند.
شروع تحقیقات و مطالعات تجربی در دهههای ۴۰ و ۵۰ قرن بیستم، این دیدگاه را از اعتبار ساقط و این نگرش را ترویج کرد که تاثیرات رسانهها محدود، ناچیز، خنثی و بعضاً خلاف انتظار است. اما افزایش پژوهش های ارتباطی با ابعاد وسیع تر و موضوعات متنوع تر، دیدگاهی را تقویت کرد که بر مبنای آن، رسانههای جمعی بسته به وضع اجتماعی ـ فرهنگی، سطوح نیازها و خصوصیات شخصیتی مخاطبانشان ذی نفوذ و تاثیرگذار، و تاثیر آنها ممکن است غیرمستقیم، نامحسوس، طولانی مدت و نیز تحتالشعاع سایر عوامل تقویت کننده یا تضعیف کننده این فرآیند باشد.
تاثیرپذیری مخاطبان از محتوای پیام های وسایل ارتباطجمعی سابقهای دیرینه و همزاد پیدایش آنها دارد. تاثیر پذیری می تواند گویه های متفاوتی همچون رضایت مندی مخاطبان ،افزایش نگرش مثبت،افزایش سطح آگاهی و …. را به همراه داشته باشد.با مطالعه و بررسی نتایج تحقیقات و نظریههای ارائه شده در این قرن اخیر در خصوص الگوهای تاثیرپذیری مخاطبان از محتوای وسایل ارتباطجمعی، میتوان سه دیدگاه متفاوت و متمایز را در این زمینه از هم بازشناخت. این دیدگاهها هرکدام باتوجه به اوضاع اجتماعی زمان و رویکرد مطالعات و تحقیقات در این زمینه شکل گرفته است.
کیفیت برنامه ها یکی از عوامل تاثیر گذار بر اثر بخش می باشد. مولفه کیفیت از مفاهیم متنوع و سیالی است که به فراخور فرهنگ حاکم بر جامعه گاهی بار ارزشی آن را حاکمان سیاسی و سیاستگزاران، گاه عوامل و ارتباط گران حرفه ای رسانه ها و گاه رضامندی مخاطبان بیان می کنند. باید به جای تهیه برنامه های سرگرم کننده سطحی نگر و پوچ، با صرف کم ترین هزینه، عموم مردم را با برنامه های کیفی و برخوردار از ارزش های عالی تولیدی و محتوای والا تغذیه کرد. عامل کیفیت در برنامه های با مضمون اطلاع رسانی، با پیروی از رویه ای تحلیلی، حفظ بی طرفی، مسئولیت پذیری در قبال گزارش ها و .. تحقق می یابد.
فهرست مطالب
۲-۱- مقدمه ۱۴
– -۲-۲-۲- رسانه ۲۸
۲-۲-۲-۱- تعریف رسانه ۲۹
۲-۲-۲-۲- دیدگاه ها درباره نقش رسانه ۳۰
۲-۲-۲-۲-۱- دیدگاه افراطی ۳۰
۲-۲-۲-۲-۲- دیدگاه تفریطی ۳۰
۲-۲-۲-۲-۳- دیدگاه بینابینی یا معتدل ۳۱
۲-۲-۲-۳- کارکردهای رسانه ۳۱
۲-۲-۲-۳-۱-کارکرد خبری و اطلاع رسانی رسانه ۳۲
۲-۲-۲-۳-۲-کارکرد آموزشی رسانه ۳۳
۲-۲-۲-۳-۳-کارکرد تفریحی و سرگرمی رسانه ۳۴
۲-۲-۲-۴- ضوابط ساختاری برنامه سازی در رسانه ۳۵
۲-۲-۲-۴-۱- ایده برنامه ۳۵
۲-۲-۲-۴-۲- نام برنامه ۳۶
۲-۲-۲-۴-۳- آرم برنامه ۳۷
۲-۲-۲-۴-۴- لزوم تناسب برنامه۳۷
۲-۲-۲-۵- تکنولوژی و مدیریت رسانه ۳۸
۲-۲-۲-۵-۱ انواع رویکرد مدیران رسانه به تکنولوژی ۳۸
۲-۲-۲-۶- طبقه بندی برنامه های تلویزیون ۴۱
۲-۲-۲- ۷- کیفیت برنامه های رسانه ای ۴۲
۲-۲-۲-۸- دیدگاه های مربوط به مخاطبان و تاثیرگذاری رسانه.۴۳
۲-۲-۲-۸-۱- نظریه استفاده و رضایتمندی ۴۵
۲-۲-۲-۸-۲- نظریه انتظارات اجتماعی ۴۷
۲-۲-۲-۸-۳- نظریه یادگیری اجتماعی یا مشاهده ای ۴۹
منابع
قوانین ارسال دیدگاه در سایت