مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برنامه سازی در رسانه و نقش تکنولوژی در آن با تاکید بر رویکرد مدیران و طبقه بندی برنامه ها

برنامه سازی در رسانه و نقش تکنولوژی در آن با تاکید بر رویکرد مدیران و طبقه بندی برنامه ها

هدف از این پایان نامه بررسی برنامه سازی در رسانه و نقش تکنولوژی در آن با تاکید بر رویکرد مدیران و طبقه بندی برنامه ها می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۳
حجم ۲۵۴ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات

توضیحات کامل

میزان‌ و کیفیت‌ تاثیرات‌ رسانه‌های‌ جمعی‌ بر مخاطبان‌، همواره‌ توجه‌ جامعه‌شناسان‌، ارتباط‌گران‌، سیاستمداران‌ و … را به‌ خود معطوف‌ داشته‌ است‌. ابتدا تصور بر این‌ بود که‌ رسانه‌های‌ جمعی‌ قدرت‌ بسیار و سحرآمیزی‌ در تاثیرگذاری‌ بر مخاطبانشان‌ دارند.

شروع‌ تحقیقات‌ و مطالعات‌ تجربی‌ در دهه‌های‌ ۴۰ و ۵۰ قرن‌ بیستم، این‌ دیدگاه‌ را از اعتبار ساقط‌ و این‌ نگرش‌ را ترویج‌ کرد که‌ تاثیرات‌ رسانه‌ها محدود، ناچیز، خنثی‌ و بعضاً خلاف‌ انتظار است‌. اما افزایش‌ پژوهش های‌ ارتباطی‌ با ابعاد وسیع تر و موضوعات‌ متنوع تر، دیدگاهی‌ را تقویت‌ کرد که‌ بر مبنای‌ آن‌، رسانه‌های‌ جمعی‌ بسته‌ به‌ وضع‌ اجتماعی‌ ـ فرهنگی‌، سطوح‌ نیازها و خصوصیات‌ شخصیتی‌ مخاطبانشان‌ ذی ‌نفوذ و تاثیرگذار، و تاثیر آنها ممکن‌ است‌ غیرمستقیم‌، نامحسوس‌، طولانی‌ مدت‌ و نیز تحت‌الشعاع‌ سایر عوامل‌ تقویت‌ کننده‌ یا تضعیف‌ کننده‌ این‌ فرآیند باشد.

تاثیرپذیری‌ مخاطبان‌ از محتوای‌ پیام های‌ وسایل‌ ارتباط‌جمعی‌ سابقه‌ای‌ دیرینه‌ و همزاد پیدایش‌ آنها دارد. تاثیر پذیری می تواند گویه های متفاوتی همچون رضایت مندی مخاطبان ،افزایش نگرش مثبت،افزایش سطح آگاهی و …. را به همراه داشته باشد.با مطالعه‌ و بررسی‌ نتایج‌ تحقیقات‌ و نظریه‌های‌ ارائه‌ شده‌ در این‌ قرن‌ اخیر در خصوص‌ الگوهای‌ تاثیرپذیری‌ مخاطبان‌ از محتوای‌ وسایل‌ ارتباط‌جمعی‌، می‌توان‌ سه‌ دیدگاه‌ متفاوت‌ و متمایز را در این‌ زمینه‌ از هم‌ بازشناخت‌. این‌ دیدگاه‌ها هرکدام‌ باتوجه‌ به‌ اوضاع‌ اجتماعی‌ زمان‌ و رویکرد مطالعات‌ و تحقیقات‌ در این‌ زمینه‌ شکل‌ گرفته‌ است.

کیفیت برنامه ها یکی از عوامل تاثیر گذار بر اثر بخش می باشد. مولفه کیفیت از مفاهیم متنوع و سیالی است که به فراخور فرهنگ حاکم بر جامعه گاهی بار ارزشی آن را حاکمان سیاسی و سیاستگزاران، گاه عوامل و ارتباط گران حرفه ای رسانه ها و گاه رضامندی مخاطبان بیان می کنند.  باید به جای تهیه برنامه های سرگرم کننده سطحی نگر و پوچ، با صرف کم ترین هزینه، عموم مردم را با برنامه های کیفی و برخوردار از ارزش های عالی تولیدی و محتوای والا تغذیه کرد. عامل کیفیت در برنامه های با مضمون اطلاع رسانی، با پیروی از رویه ای تحلیلی، حفظ بی طرفی، مسئولیت پذیری در قبال گزارش ها و .. تحقق می یابد. 

فهرست مطالب
۲-۱- مقدمه    ۱۴
– -۲-۲-۲- رسانه    ۲۸
۲-۲-۲-۱- تعریف رسانه    ۲۹
۲-۲-۲-۲- دیدگاه ها درباره نقش رسانه    ۳۰
۲-۲-۲-۲-۱- دیدگاه افراطی     ۳۰
۲-۲-۲-۲-۲- دیدگاه تفریطی    ۳۰
۲-۲-۲-۲-۳- دیدگاه بینابینی یا معتدل    ۳۱
۲-۲-۲-۳- کارکردهای رسانه    ۳۱
۲-۲-۲-۳-۱-کارکرد خبری و اطلاع رسانی رسانه    ۳۲
۲-۲-۲-۳-۲-کارکرد آموزشی رسانه    ۳۳
۲-۲-۲-۳-۳-کارکرد تفریحی و سرگرمی رسانه    ۳۴
۲-۲-۲-۴- ضوابط ساختاری برنامه سازی در رسانه    ۳۵
۲-۲-۲-۴-۱- ایده برنامه    ۳۵
۲-۲-۲-۴-۲- نام برنامه    ۳۶
۲-۲-۲-۴-۳- آرم برنامه    ۳۷
۲-۲-۲-۴-۴- لزوم تناسب برنامه۳۷
۲-۲-۲-۵- تکنولوژی و مدیریت رسانه    ۳۸
۲-۲-۲-۵-۱ انواع رویکرد مدیران رسانه به تکنولوژی     ۳۸
۲-۲-۲-۶- طبقه بندی برنامه های تلویزیون     ۴۱
۲-۲-۲- ۷- کیفیت برنامه های رسانه ای     ۴۲
۲-۲-۲-۸- دیدگاه های مربوط به مخاطبان و تاثیرگذاری رسانه.۴۳
۲-۲-۲-۸-۱- نظریه استفاده و رضایتمندی    ۴۵
۲-۲-۲-۸-۲- نظریه انتظارات اجتماعی    ۴۷
۲-۲-۲-۸-۳- نظریه یادگیری اجتماعی یا مشاهده ای    ۴۹

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: