مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری

تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی (MA)
عنوان
تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (MB) و قیمت به سود (PE) در صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران فرمت ورد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۰۶
حجم ۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته  مدیریت مالی (M.A) 

عنوان:

تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و قیمت به سود (P/E) در صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه

چکیده………………………………………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول – کلیات تحقیق …………………………………………………………………………………….. ۲

۱-۱) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… ۳

۱-۲) بیان مسأله تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۳

۱-۳) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق………………………………………………………………………….. ۶

۱-۴) سوالات تحقیق……………………………………………………………………………………………….. ۷

۱-۵) فرضیه‏های تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۷

۱-۶)اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………….. ۷

۱-۷) قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………. ۸

۱-۸) روش تحقیق………………………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۹)جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………… ۹

۱-۱۰) تعاریف وا‍ژه ها و کلمات کلیدی تحقیق…………………………………………………………….. ۹

    1-10-1) متغیر مستقل………………………………………………………………………………………. ۱۰

   1-10-2) متغیرهای وابسته………………………………………………………………………………….. ۱۰

فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق……………………………………………………………………….. ۱۱

۲-۱) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… ۱۲

۲-۲) مروری بر مبانی نظری ……………………………………………………………………………………… ۱۳

 

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه

   2-2-1) نقطه سر به سر………………………………………………………………………………………… ۱۳

   2-2-2) اهرم و ساختار آن……………………………………………………………………………………. ۱۴

       2 -2-2-1) اهرم عملیاتی………………………………………………………………………………… ۱۵

        2-2-2-1-1) مفروضات اصلی درجه اهرم عملیاتی………………………………………….. ۱۷

            2-2-2-1-2) کاربردهای اهرم عملیاتی…………………………………………………………. ۱۷

            2-2-2-1-3) محاسبه ریسک تجاری……………………………………………………………. ۱۸

       2-2-2-2) اهرم مالی …………………………………………………………………………………….. ۱۸

           2-2-2-2-1) تفسیر درجه اهرم مالی…………………………………………………………….. ۱۹

           2-2-2-2-2) مفروضات درجه اهرم مالی……………………………………………………….. ۱۹

           2-2-2-2-3) کاربردهای اهرم مالی……………………………………………………………….. ۲۰

            2-2-2-2-4) محاسبه ریسک مالی ………………………………………………………………. ۲۰

            2-2-2-2-5) درجه اهرم مالی و سود هر سهم………………………………………………… ۲۱

      2-2-2-3) اهرم مرکب…………………………………………………………………………………….. ۲۱

۲-۲-۲-۳-۱) تفسیر درجه اهرم مرکب……………………………………………………………………….. ۲۲

          2-2-2-3-2) مفاهیم درجه اهرم مرکب…………………………………………………………… ۲۲

      2-2-2-3-3) محاسبه ریسک کل شرکت……………………………………………………………… ۲۳

  2-2-2-4) درجه اهرم اقتصادی………………………………………………………………………………. ۲۳

 

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه

          2-2-2-4-1) عوامل اقتصادی……………………………………………………………………….. ۲۶

          2-2-2-4-2) ریسک………………………………………………………………………………….. ۲۷

   2-2-3) چرخه های تجاری…………………………………………………………………………………… ۲۸

       2-2-3-1) رشد اقتصادی و سیکل های تجاری…………………………………………………….. ۳۰

   2-2-4) سرمایه گذاری………………………………………………………………………………………… ۳۲

      2-2-4-1) اشکال سرمایه گذاری………………………………………………………………………… ۳۳

         2-2-4-1-1) سرمایه گذاری در دارائیهای مالی…………………………………………………… ۳۳

      2-2-4-1-2) سرمایه گذاری در دارائیهای فیزیکی ……………………………………………… ۳۴

         2-2-4-1-3) سایر موارد(احشام واغنام،نفت وبورس کالا)…………………………………….. ۳۴

      2-2-4-2) اهداف سرمایه گذاری………………………………………………………………………… ۳۵

      2-2-4-3) فرایند سرمایه گذاری…………………………………………………………………………. ۳۷

  2-2-5) روش های تجزیه و تحلیل اوراق بهادار…………………………………………………………. ۳۸

   2-2-6) ارزشیابی……………………………………………………………………………………………….. ۳۹

       2-2-6-1) مفاهیم و تاریخچه ارزشیابی……………………………………………………………….. ۴۰

       2-2-6-2) رویکرد های ارزشیابی……………………………………………………………………… ۴۱

           2-2-6-2-1) تکنیکهای ارزشیابی مبتنی بر جریان نقد………………………………………… ۴۱

۲-۲-۶-۲-۲) تکنیکهای مبتنی بر رویکردارزشیابی نسبی…………………………………………………. ۴۲

 

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه

               2-2-6-2-2-1) روش ضریب درآمدی …………………………………………….. ۴۳

               2-2-6-2-2-2) نسبت قیمت به جریان نقدی( )…………………………………… ۴۵

               2-2-6-2-2-2 نسبت قیمت به ارزش دفتری …………………………………….. ۴۶

               2-2-6-2-2-4) نسبت قیمت به فروش ……………………………………………. ۴۷

        2-2-7-1) تحقیقات انجام شده در داخل……………………………………………………………. ۴۹

        2-2-7-2) تحقیقات انجام شده در خارج…………………………………………………………… ۵۱

فصل سوم روش شناسی تحقیق……………………………………………………………………………. ۵۵

۳-۱)مقدمه……………………………………………………………………………………………………………. ۵۶

۳-۲)روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………… ۵۷

۳-۳)متدلوژی تحقیق……………………………………………………………………………………………….. ۵۸

۳-۴) جامعه آماری………………………………………………………………………………………………….. ۵۸

۳-۵)انتخاب نمونه آماری………………………………………………………………………………………….. ۵۹

۳-۶) روش نمونه‏گیری و حجم نمونه………………………………………………………………………….. ۶۰

۳-۷) روش جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………….. ۶۱

۳-۸) فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………….. ۶۱

۳-۹) روش های آماری مورد استفاده…………………………………………………………………………… ۶۲

 

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه

   3-9-1) آزمون هاسمن…………………………………………………………………………………………. ۶۳

   3-9-2) مدل رگرسیون تلفیقی……………………………………………………………………………….. ۶۴

۳-۱۰) ضریب تعیین r2…………………………………………………………………………………………… 64

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها…………………………………………. ۶۷

۴-۱) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… ۶۸

۴-۲) آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………….. ۶۸

۴-۳) آزمون فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………….. ۷۵

۴-۴) آزمون مدل تحقیق…………………………………………………………………………………………… ۷۵

۴-۵)تجزیه و تحیل رگرسیون سری زمانی و مقطعی……………………………………………………….. ۷۶

۴-۶) آزمون هاسمن ……………………………………………………………………………………………….. ۷۶

    4-6-1) آزمون ایستایی……………………………………………………………………………………….. ۷۷

۴-۷)مدل رگرسیون تحقیق………………………………………………………………………………………… ۷۹

۴-۸) ضریب تعیین r2……………………………………………………………………………………………… 79

۴-۹) آزمون خود همبستگی جملات اخلال (مستقل بودن)………………………………………………… ۸۰

۴-۱۰) آزمون معناداری مدل رگرسیون………………………………………………………………………….. ۸۰

۴-۱۱) برآورد مقادیر ثابت و غیرثابت متغیرها در رگرسیون………………………………………………. ۸۱

 

 

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه

۴-۱۲) نتایج برآوردی آزمون فرضیه های تحقیق…………………………………………………………….. ۸۲

    4-12-1) فرضیه اول………………………………………………………………………………………….. ۸۲

    4-12-2) فرضیه دوم………………………………………………………………………………………….. ۸۳

۴-۱۳) نتایج تخمین مدل رگرسیون…………………………………………………………………………….. ۸۴

فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات……………………………………………………………………. ۸۵

۵-۱) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… ۸۶

۵-۲) مروری کلی بر چهارچوب کلی تحقیق ………………………………………………………………… ۸۶

۵-۳) نتایج برآورد فرضیه ها……………………………………………………………………………………… ۸۷

۵-۴) پیشنهادات مبتنی بر نتایج حاصل ازتحقیق……………………………………………………………… ۸۹

۵-۴-۱) پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………..۸۹

    5-4-2) پیشنهادات برای تحقیقات آتی ………………………………………………………………….. ۹۰

منابع ومآخذ………………………………………………………………………………………………………… ۹۱

الف) منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………. ۹۲

ب)منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………….. ۹۴

پیوست ها …………………………………………………………………………………………………………….. ۹۶

    چکیده

از عوامل مهم در زمان تصمیم گیری سرمایه­گذاران بالقوه و بالفعل برای سرمایه­گذاری در شرکت ها ارزیابی عملکرد شرکت های موردنظر است . این فرایند زمانی که اطلاعات بطور برابر در بازار توزیع نمی شود ، دشوارتر می گردد. نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و قیمت به سود هر سهم (P/E) ، دو روش مهم تکنیکهای ارزشیابی نسبی بشمار می روند . درجه اهرم اقتصادی یکی از تکنیکهای جدید در تبیین و شناسایی ریسک در چهاچوب مبانی نظری اهرم ها می باشد . در اهرم های دیگر فروش به عنوان متغیر مستقل اما در درجه اهرم اقتصادی متغیر وابسته می باشد ، که متاثر از تغییرات متغیر اقتصادی است . بطوریکه در این تحقیق هزینه بهره برای سنجش متغیر اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد .

سرمایه­گذاران عموما به نسبت ارزش بازار و ارزش دفتری (M/B) و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) شرکت ها توجه داشته و برای ارزیابی سهام شرکت ها از این دو بیش از سایر عوامل استفاده می کنند . با توجه به عدم شناخت کافی سرمایه گذاران از درجه اهرم اقتصادی ، در این تحقیق سعی می شود با محاسبه درجه اهرم اقتصادی شرکت ها در سال های مختلف و پیدا کردن رابطه معنی­دار تغییرات آن با تغییرات نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) ، به سرمایه گذاران و سهامداران برای تصمیم­گیری بهتر در خرید و فروش سهام شرکت های مختلف کمک کنیم. با توجه به محدودیت امکانات و زمان، تعداد ۶۰ شرکت از صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران در طی سال های ۱۳۸۴-۱۳۸۹ به عنوان نمونه آماری این تحقیق انتخاب گردید.تحلیل داده ها با استفاده از روش رگرسیون تلفیقی ،با کمک نرم افزار Eveiws انجام و بر اساس۰۵/۰=α یعنی در سطح ۹۵% اطمینان نتایج نهایی ذیل حاصل گردید :

۱- بر اساس فرضیه یک ،بین درجه اهرم اقتصادی و نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) رابطه مثبت و معنی­دار وجود دارد و ضرایب محاسبه شده نیز حاکی از قوی بودن این رابطه می­باشد و بدین ترتیب فرضیه مذکور تایید می شود .

۲- بر اساس نتایج حاصل از فرضیه دوم بدلیل کوچکتر بودن t استیودنت از مقدار ۲ بین درجه اهرم اقتصادی و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) ارتباط معناداری ملاحظه نگردید .

 

کلمات کلیدی: اهرم اقتصادی– ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) – ارزش بازار به سود هر سهم (P/E)


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: