مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق اهداف سیاسی آمریكا در منطقه خلیج فارس بعد از 11 سپتامبر

تحقیق اهداف سیاسی آمریكا در منطقه خلیج فارس بعد از 11 سپتامبر

دسته بندی تاریخ
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات 46
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه:
دوماه بیش از حوادث یازده سپتامبر، حسنین هیكل، روزنامه نگار و روشنفكر مصری، از گزارش مستند گروه جمهوریخواه بر كاخ سفید پرده برداشت: وی هدف اصلی آنان را این گونه بیان كرد «جهانیان باید سروری آمریكا بر عالم را بپذیرند و آمریكا نیز با ابزارهای خاص خود باید در این زمینه گام بردارد ولی لازم نیست این هدف در قالب اعلامیه های رسمی و موضعگیری های سیاسی ابراز شود.»
بر اسا این گزارش، دیك چینی مامور ساماندهی پنج گروه مطالعاتی می شود تا رهبر آینده ایالات متحده را تنظیم كند. در تعریف عملیاتی طرح راهبردی مزبور آمده است كه آمریكا بریا حفظ برتری سیاسی، اقتصادی و نظامی خونین، نباید خود را به پیمانها و معاهدات موجود محدود كند، بلكه فقط باید بر اساس منافع خود تصمیم گیری كند. كلینتون به دلیل فقدان مشروعیت اخلاقی، ناچار بود برای كسب مشروعیت در قالب پیمانهای بین المللی عمل كند. ولی جمهوری خواهان چنین مشكلی ندارند. بر این اساس امریكا باید سایت های خود را در قالب مناطق و نه دولت ها تعریف كند و برای حفظ تدابیر منطقه ای خود می تواند به دولت های مخالف حمله كند. آمریكا نباید به طور علنی و در شعارهای اعلامی، خود را رئیس عالم بنامد، زیرا این امر مشكلات زیادی را برای اایلات متحده به وجود می آورد، اما در عمل باید همین سیاست رهبری جهانی را پیگیری كند.
در بخش دیگری از توصیه های گروه راهبردی، این عبارت به طور صریح ذكر شده است: لزوم بازداشتن ایران از دستیابی به تسلیحات راهبردی و ضرورت اقدام برای سرنگونی حكومت انقلاب اسلامی، در توصیه هفتم، این نبرد در قالب روش شماره یك تكمیل می شود تشویق به ایجاد تغییر در ایران از راههای سیاسی از داخل ممكن است. ولی تغییر در عراق باید از طریق حمله نظامی خارجی، كودتا یا انقلاب داخلی باشد.
گزارش داهبردی مزبور خط مشی كلی ایالات منحده را در نحولات اخیر نشان میدهد و بوش از حوادث یازده سپتامبر به عنوان فرصتی برای اجرای تحقیق گروه تحقیقاتی دیك چینی استفاده كرده است.
بنابراین، شواهد نشان می دهد كه آمریكا به دنبال ریاست بر عالم است و برای كسب این هدف حق حیات و آرامش انسان ها و حقوقی همچون استقلال و حاكمیت دولت ها را به رسمیت نمی شناسد. علاوه بر آن مشاهده یم شود كه بوش و دیگر یاران او در پیشبرد راهبرد خود، از شعارهای انسان دوستانه بر مبنای مدرنیته استفاده می كنند، ولی در عمل همان راهی را می روند كه هیتلر رفت و به این ترتیب، در صدد هستند كه به اقتدار جهانی دست یابند.

فهرست
مقدمه:
گفتار اول: تسلط بر ذخایر نفتی منطقه خلیج فارس
گفتار دوم: حمایت از امنیت رژیم اسرائیل و تثبیت آن
گفتار سوم: حمایت از روند صلح اعراب و اسرائیل
گفتار چهارم: ایجاد دگرگونی و براندازیهای نظامهای دیكتاتور
1-ایران
الف- ایجاد شكاف در داخل ایران
ب-ادعای بن بست نظام
ج-زمینه سازی برای حمله به ایران
2-عراق
الف-اهداف سیاسی
ب-اهداف اقتصادی
ج-كاهش هزینه های حضور آمریكا در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: