تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن
تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الكترونیك و زیر ساخت ها آن 75صفحه قالب ورد قابل ویرایش
تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 52 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 75 |
دریافت فایل
توضیحات:
تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الكترونیك و زیر ساخت ها آن
75صفحه قالب ورد قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
تقسیمبندی تجارت الكترونیك
تجارت الكترونیك در واقع فرآیند خرید و فروش محصولات و خدمات بر روی شبكه اینترنت میباشد و میتوان آن را به چند گروه: تجارت بین بنگاه و مصرف كننده یا مشتری (B2C)، تجارت بین بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بین مصرف كننده و مصرف كننده (C2C) تقسیم نمود. كه در این میان فعالیتهای تجاری عمدتاً در چارچوب B2B و B2C متمركز گردیدهاند. هر چند در آینده فعالیتهایت جاری B2A و C2A نیز قابل پیشبینی میباشند كه در ادامه به معرفی هر یك پرداخته شده است.
نمونهای از یك فعالیت تجاری بین بنگاه و بنگاه (B2B)
بنابر عقیده متخصصین با برقراری ارتباط شبكه اینترنتی بین تولید كنندگان قطعات خودرو و سازندگان خوردو زمان تحویل خودروهای سفارش شده كاهش خواهد یافت، چرا كه با انتقال سریع اطلاعات متقابل بین قطعهسازان از یك طرف و سازندگان خودرو از سوی دیگر با استفاده از شبكه اینترنت تحولات عمدهای در مراحل تحویل خودرو كیفیت و هزینه را شاهد خواهیم بود.
قطعهسازان، با آگاهی از نیازهای خودروسازان، محصولات را مطابق با نیاز آنها تولید خواهند نمود. ارتباط بین خودروسازان و قطعهسازان برای سفارش و تغییر در قطعه و اندازههای لوازم یدكی به روش سنتی با كاغذ و نامه حداقل بین یك تا دو ماه زمان میبرد. اما با استفاده از اینرنت و برقراری ارتباط رایانهای بین این دو مجموعه زمان به كمتر از یك هفته كاهش مییابد، در این روش همچنین خودروسازان با كنترل شاخصهای كیفیت قطعات خودرو میتوانند تعداد و موارد قطعات معیوب را سریعاً به قطعهسازان اطلاع دهند و در نتیجه افزایش قابل توجهی در كیفیت خودروها بوجود میآید. در نهایت B2B بین دو مجموعه تولیدكنندگان خودرو و قطعهسازان باعث كاهش هزینهها، بهبود كیفیت و افزایش سرعت ساخت خودرو میگردد.
فهرست برخی ازمطالب:
تقسیمبندی تجارت الكترونیك 1
نمونهای از یك فعالیت تجاری بین بنگاه و بنگاه (B2B) 1
فعالیتهای در محدوده بین بنگاه و مصرف كننده B2C 2
فعالیتهای در محدوده C2C 2
فعالیتهای تجاری B2A (Business to Administration) 3
دولت الكترونیكی E_Government 3
مزایای دولت الكترونیك 4
قوانین حقوقی حاكم بر كسب و كار الكترونیكی (e-law) 4
مزیتهای تجارت الكترونیكی 6
معایب تجارت الكترونیكی 7
نیازها 8
تجارت الكترونیكی چیست؟ (Electronic Commerce) 9
امنیت در تجارت الكترونیكی 9
رمزنگاری (Encryption) 11
رویه رمزنگاری به روش Common Key 11
رویه رمزنگاری
به روش Public Key 12
هویتشناسی (Authentication) 12
موسسات Certification Authority 13
متدهای پرداخت الكترونیكی (Electronic Settlement) 14
سیستم كارتهای اعتباری 15
پول الكترونیكی (Electronic Money) 16
كارتهای هوشمند (IC Card) 17
پول الكترونیكی مبتنی بر شبكه (Network type) 18
سهولت بكارگیری 18
ایجاد یك فروشگاه بزرگ مجازی (Mall) 19
نقش وظایف نمایندگیهای در یك فروشگاه مجازی اینترنتی 20
تدوین قوانین (Establishment of Rules) 21
محافظت ازدادههاواطلاعات شخصی درتجارت الكترونیكی (Protection of Privacy) 22
محافظت مصرفكنندگان در فرآیندهای تجارت الكترونیكی (Consumer Protection) 23
ایجاد قوانین روشن تجاری به منظور ایجاد یك بازار الكترونیكی معتبر 23
سیستم خرید از طریق شبكه اینترنت (Online Shopping System) 24
كاربرد موسسات ذینفع در فرآیند خرید online 24
EDI پیشینه تجارت الكترونیك 25
قوانین ارسال دیدگاه در سایت