مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق با موضوع بازیابی اطلاعات

دسته بندی :کامپیوتر محمد 35

تحقیق با موضوع بازیابی اطلاعات 17صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع بازیابی اطلاعات

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات 17
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

توضیحات:

تحقیق با موضوع بازیابی اطلاعات

17صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

در دنیای مدرن امروزی اكثر امور روزانه مردم با استفاده از كامپیوترها انجام می گیرد . از این رو اطلاعات شكل دیگری به خود گرفته و روزانه به سمت دنیایی بدون كاغذ و قلم پیش می رویم و این ابزار سنتی كم كم جای خود را به اسناد كامپیوتری در قالب رسانه های مغناطیسی با گنجایش بسیار بیشتر و كاربرد برتر خواهد داد . اگر از اسناد الكترونیكی و كامپیوتری استفاده می كنید همیشه از مزایایی همچون دسترسی سریع به اطلاعات ، انتقال سریع اطلاعات از نقطه ای به نقطه دیگر دنیا در كمتر از چند دقیقه ، ذخیره حجم بسیار زیادی از اطلاعات در قالب یك فضای بسیار كوچك فیزیكی و غیره … برخوردار هستید . ولی فراموش نكنید كه در كنار همه این مزایا كه هر انسانی را به استفاده از فناوری اطلاعات IT سوق می دهد همیشه یك عیب بزرگ نیز وجود دارد . اطلاعات دیجیتالی به دلیل نوع خاص ذخیره سازی و حساسیت خود در معرض خطرات گوناگونی قرار دارند . در بعضی مواقع این خطرات قادر به نابودی همه اطلاعات كامپیوتر شما در كمتر از چندین ثانیه می باشند و توجه كردن به این نكته برای كاربر كامپیوتر از ملزومات داشتن یك ارتباط خوب با كامپیوتر است .
در هر زمان و با برخورد به هر سیستم عامل با شناسایی نرم افزاری مناسب قادر به بازیابی اطلاعات سیستم خود خواهید بود .
انواع رسانه ذخیره سازی اطلاعات
همان طور كه در زندگی روزمره برای ثبت و نگهداری اسناد و اطلاعات خود از كاغذ استفاده می كنید ، در كامپیوتر نیز نگهداری اطلاعات به صورت دیجیتالی بر روی یك رسانه ( مغناطیسی ، نوری یا مكانیكی ) انجام می گیرد . یكی از معروف ترین و محبوب ترین این قطعات ، هارد دیسك ها هستند كه همه مردم دنیا در كامپیوترهای شخصی خود ، به وسیله یك هارد دیسك Hard Disk اطلاعات خود را ذخیره می كنند مزایای این رسانه علاوه بر گنجایش زیاد اطلاعات ، قابلیت خواندنی – نوشتنی آن می باشد كه كاربر قادر به ذخیره یا پاك كردن اطلاعات مورد نظر است . رسانه های دیگری با نام های CD/ DVD/ Floppy / Flash Memory / Zip Drive و غیره وجود دارند كه هر كدام با مزایا و محدودیت هایی ، اطلاعات را ذخیره سازی می كنند .

در دنیای مدرن امروزی اكثر امور روزانه مردم با استفاده از كامپیوترها انجام می گیرد . از این رو اطلاعات شكل دیگری به خود گرفته و روزانه به سمت دنیایی بدون كاغذ و قلم پیش می رویم و این ابزار سنتی كم كم جای خود را به اسناد كامپیوتری در قالب رسانه های مغناطیسی با گنجایش بسیار بیشتر و كاربرد برتر خواهد داد . اگر از اسناد الكترونیكی و كامپیوتری استفاده می كنید همیشه از مزایایی همچون دسترسی سریع به اطلاعات ، انتقال سریع اطلاعات از نقطه ای به نقطه دیگر دنیا در كمتر از چند دقیقه ، ذخیره حجم بسیار زیادی از اطلاعات در قالب یك فضای بسیار كوچك فیزیكی و غیره … برخوردار هستید . ولی فراموش نكنید كه در كنار همه این مزایا كه هر انسانی را به استفاده از فناوری اطلاعات IT سوق می دهد همیشه یك عیب بزرگ نیز وجود دارد . اطلاعات دیجیتالی به دلیل نوع خاص ذخیره سازی و حساسیت خود در معرض خطرات گوناگونی قرار دارند . در بعضی مواقع این خطرات قادر به نابودی همه اطلاعات كامپیوتر شما در كمتر از چندین ثانیه می باشند و توجه كردن به این نكته برای كاربر كامپیوتر از ملزومات داشتن یك ارتباط خوب با كامپیوتر است .در هر زمان و با برخورد به هر سیستم عامل با شناسایی نرم افزاری مناسب قادر به بازیابی اطلاعات سیستم خود خواهید بود .
انواع رسانه ذخیره سازی اطلاعاتهمان طور كه در زندگی روزمره برای ثبت و نگهداری اسناد و اطلاعات خود از كاغذ استفاده می كنید ، در كامپیوتر نیز نگهداری اطلاعات به صورت دیجیتالی بر روی یك رسانه ( مغناطیسی ، نوری یا مكانیكی ) انجام می گیرد . یكی از معروف ترین و محبوب ترین این قطعات ، هارد دیسك ها هستند كه همه مردم دنیا در كامپیوترهای شخصی خود ، به وسیله یك هارد دیسك Hard Disk اطلاعات خود را ذخیره می كنند مزایای این رسانه علاوه بر گنجایش زیاد اطلاعات ، قابلیت خواندنی – نوشتنی آن می باشد كه كاربر قادر به ذخیره یا پاك كردن اطلاعات مورد نظر است . رسانه های دیگری با نام های CD/ DVD/ Floppy / Flash Memory / Zip Drive و غیره وجود دارند كه هر كدام با مزایا و محدودیت هایی ، اطلاعات را ذخیره سازی می كنند .

فهرست برخی ازمطالب:

پیشگفتار

انواع رسانه ذخیره سازی اطلاعات

دلایل از دست دادن اطلاعات

اشتباه كاربر

نكته

برق سیستم

فرسودگی قطعه

ویروس

نكات ایمنی جهت نگهداری صحیح اطلاعات

پشتیبانی backup

استفاده از RAID

كارت های محا
فظ هارد دیسك

تعریف سیستم فایل File System

طریق شناسایی نوع سیستم فایل

بازیابی اطلاعات

بازیابی ساده با استفاده از سطل زباله Recycle bin

بازیابی اطلاعات پاك شده در سطل زباله

معرفی نرم افزارهای بازیابی اطلاعات

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: