مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق بتن سبک (فوم بتن)

دسته بندی :عمران مدیریت 27

تحقیق بتن سبک ( فوم بتن)

دسته بندی عمران
فرمت فایل docx
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات 14
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

تحقیق بتن سبک ( فوم بتن)

ساختمان به طور مستقیم ( به لحاظ سبكی ویژه این نوع بتن ) و صرفه جویی در مصرف انرژی بطور غیر مستقیم( به لحاظ عایق بودن این نوع بتن در مقابل سرما و گرما و در نتیجه كاهش میزان مواد سوختی ) از لحاظ اقتصادی گام های بلند و مهمامروزه مهندسین و معماران سازنده ساختمان در دنیا با استفاده از بتن سبك در قسمت های مختلف بنا با سبك كردن وزنی برداشته اند.

فوم بتن پوششی است جدید جهت مصارف مختلف در ساختمان كه به علت خواص فیزیكی منحصر به فرد خود بتنی سبك و عایق با مقاومت لازم و كیفیت مطلوب نسبت به نوع استفاده از آن ارائه میدهد . این پوشش از تركیب سیمان ماسه بادی (ماسه نرم ) آب و فوم ( ماده شیمیائی تولید كننده كف ) تشكیل می شود . ماده كف زا در ضمن اختلاط با آب در دستگاه مخصوص با سرعت زیادی حباب های هوا را تولید و تثبیت نموده و كف حاصل كه كاملا پایدار می باشد در ضمن اختلاط با ملات سیمان و ماسه بادی در دستگاه مخلوط كن ویژه خمیری روان تشگیل می دهد كه به صورت درجا با در قالب های فلزی یا پلاستیكی قابل استفاده می باشد . این خمیر پس از خشك شدن با توجه به درصد سیمان و ماسه بادی ( مطابق با جدول شماره 1 ) دارای وزن فضایی از 300 الی 1600 كیلو گرم در متر مربع خواهد بود .

ویژگی های عمده فوم بتن

1 _ عامل اقتصادی : سبكی وزن با مقاومت مطلوب فوم بتن یا توجه به نوع كاربرد آن بطور كلی به لحاظ اقتصادی مخارج ساختمان را میزان قابل ملاحظه ای كاهش می دهد چون در نتیجه استفاده از آن وزن اسكلت فلزی و دیوار ها و سقف كاهش یافته و ضمنا باعث كاهش مخارج فونداسیون و پی در ساختمان می گردد كه با توجه به خواص فوق با سبك تر بودن ساختمان نیروی زلزله خسارات كمتری را در صورت وقوع متوجه آن می سازد .

2 _ سهولت در حمل و نقل و نصب قطعات پیش ساخته : حمل و نقل قطعات پیش ساخته : حمل و نقل قطعات پیش ساخته با فوم بتن هزینه كمتری را نسبت به قطعات بتنی دربرداشته و نصب قطعات بعلت سبكی آنها . بسیار آسان می باشد هر گونه نازك كاری براحتی روی پوشش فوم بتن قابل اجراست و ضمنا چسبندگی قابل توجهی با سیمان و گچ دارد .

3 _ خواص فوق العاده عایق بودن در مقابل گرما سرما و صدا : فوم بتن به علت پائین بودن وزن مخصوص آن یك عایق موثر در مقابل گرما سرما و صداست . ضریب انتقال حرارتی فوم بتن ( طبق جدول شماره 3 ) بین65 0/0 تا 435/0 k cal / m2 hc می باشد ( ضریب هدایت حرارتی یتن معمولی بین 3/1 تا 7/1 می باشد ) استفاده از فوم بتن بعنوان عایق باعث صرفه جویی در استفاده از وسائل گرم زا و سرما زا می گردد . فوم بتن عایق مناسبی جهت صدا با ضریب زیاد جذب آگوستیك به سمار می رود كه در نتیجه بعنوان یك فاكتور رفاهی در جهت جلوگیری از ورود صداهای اضافی اخیرا مورد توجه طراحان قرا كرفته است .

4 _ خصوصیات عالی در مقابل یخ زدگی و فرسایش ناشی از آن و مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و آب : نظر به اینكه فوم بتن در قشرهای سطحی دارای تخلخل فراوان می باشد در نتیجه شكاف های موئین و و درزهای كمتری در سطح ایجاد می شود و اگر پوشش فوم بتن با ضخامت كافی مورد استفاده قرار گیرد در مقابل خطر نفوذ باران و رطوبت مقاومت مطلوبی خواهد داشت .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: