مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق تاریخچه و مبانی تلفن

دسته بندی :برق مدیریت 27

تحقیق تاریخچه و مبانی تلفن

دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات 27
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه، تاریخچه و مبانی تلفن
تلفن از نظر لغتی مركب از دو كلمه یونانی، تله به معنی دور و فون به معنی صوت است تلفن بوسیله آقای وینستون ساخته شده و از 1256 استفاده از آن بعمل آمده است. تلفن از جهت تاریخ مقدم بر آنست ایرانیان در 558 سال قبل از میلاد مسیح گروهی از مردانی كه دارای صدای قوی بودند در بالای ساختمان میگماردند تا مطلب لازم را دهان به دهان بمقصدهای منظور برسانند.
كشیشی در سال 1197 میلادی برای ارتباط اطاقهای صومعه خویش چاره‌ای اندیشید نقشه خود را به آكادمی علوم فرانسه تسلیم نمود و اظهار داشت كه با این وسیله ممكن است از فاصله 50 فرسنگ دو نفر با یكدیگر صحبت نمایند.
در سال 1875 میلادی گروه زیادی از دانشمندان و مهندسین در راه تكمیل تلفن و اختراع مسائل زحمت كشیدند و انواع مختلفی از تلفن ساخته شده مانند شیمیاوی كه طرحش بوسیله مون ریخته‌شد، تلفن بلوری بوسیله نیكولسون، تلفن با كندانسور نیمه هادی بوسیله رالك و جونسون، بالاخره تلفن حرارتی و … ولی هیچكدام از این اختراعات مورد توجه مردم قرار نگرفت تا زمانی كه یك جوان آمریكایی قدم به میدان نهاد و این افتخار را نصیب خود كرد این جوان الكساندر گراهامبل بود. كه پس از خاتمه تحصیلات در سال 1287 به كانادا رفت و از همان راه به اختراع تلفن موفق گردید. روزی واتسون كه یكی از همكاران گراهامبل بود در اطاق جداگانه برابر دستگاهی كه بدست گراهامبل ساخته شده‌بود قرار گرفت و دستورهای استاد خویش را به كار بست ناگهان از آن دستگاه صدای دوست خود را شنید كه می‌گوید آقای واتسون بیایید با شما كار دارم، وی فوراً از جای برخاست بسوی اطاق بل دوید و فریاد زد صدای شما را شنیدم به این ترتیب نخستین عبارت تلفنی دنیا در روز دهم مارس 1876 میلادی برابر با دهم فروردین ماه 1255 در شهر بوستون بر روی سیمی رویین از اطاقی به اطاق دیگر منتقل شد. تلفن اختراعی بل خیلی ساده بود و گفتگو با آن بایستی به تناوب صورت گیرد بعلت اینكه گوشی و میكروفن آن باید یك نفر سخن بگوید و دیگری گوش كند بعدها تلفن بسرعت زیاد در تمام دنیا رایج گردید و در حدود سال 1304 به ایران وارد شد. البته اولین تلفن در تبریز مورد استفاده راه‌آهن قرار گرفت كه بعدها بصورت شركت تلفن در آمد كه با شركت زیمنس آلمان قرار داد بست كه هم‌اكنون بصورت فعلی بنام وزارت پست و تلگراف و تلفن در آمده‌است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: