مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق درباره سیم كوچك انتقال دهنده الكتریسیته

دسته بندی :برق مدیریت 20

دانلود تحقیق درباره سیم کوجک انتقال دهنده الکتریسیته

دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات 33
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

*تحقیق درباره سیم كوچك انتقال دهنده الكتریسیته*

دانشمندان برای اولین بار نشان داده اند كه یك سیم كوچك كریستالی( بلوری ) منفرد می تواند به عنوان یك هادی الكتریكی عمل كند . چارلز لایبر و همكارانش در دانشگاه هاروارد عقیده دارند كه این لیزرهای كوچك می توانند برای كاربردهای متغیری بكار روند زیرا می توانند بیشتر طول موجها را گسیل كنند . این كاربردها شامل ارتباطات و مخابرات و همچنین برای انتقال قوی اطلاعات با حجم زیاد است .

لیزرهای نیمه رسانایی كه به طور الكتریكی هدایت می شوند تا حال برای كاربردها مورد استفاده قرار می گرفتند اما هزینه ساخت آنها زیاد است . علاوه بر این ابزارهایی كه معمولا برای تركیب كردن نیمه رساناها ساخته شدند كار یكپارچه كردن سیستم های پایه سیلیكونی را مشكل انجام می دهند.

برای غلبه بر این مشكلات ، بسیاری از محققین برای یافتن جانشینی مانند لیزرهای كوچك شروع به تحقیق كردند . یك لیزر به یك وارونی جمعیت بین دو تراز انرژی در سیستم احتیاج دارد . این وارونی جمعیت به صورتی است كه تراز بالاتر دارای جمعیت بیشتر ی از تراز پایین تر است . این كار می تواند بوسیله لیزرهای خارجی برای برانگیخته كردن مواد به روشی كه به دمش اپتیكی موسوم است انجام شود . برای كاربردهای واقعی وسایل مورد استفاده باید لیزر را به صورت الكتریكی هدایت كنند و نه به صورت اپتیكی .

برای رفع این مشكل ، لایبر و همكارانش كه بر روی این طرح كار می كنند برای این آزمایش از یك بلور منفرد سولفید كادمیم كه قطر آن 200-80 نانومتر است استفاده كردند .

آنچنان سیمهای بلوری منفرد شبیه اجزای سازنده ای هستند كه لیزرهایی كه به طور الكتریكی هدایت می شوند ، را تشكیل می دهند . این شباهت به خاطر این است كه آنها بدون نقص هستند و ویژگیهای فوق العاده انتقال الكتریكی را به نمایش می گذارد . این وسایل بوسیله قراردادن سولفید كارمیم بر سیلیلونی كه بقدر زیادی آلوده شده است ساخته می شوند .

تیم دانشگاه هاروارد به آرامی جریان درون سیم كوچك را افزایش دادند و در شدت نور گسیل شده هنگامی كه جریان بالای 200 میكرو آمپر باشد ، افزایش مشاهده كردند . این جریان متناظر با شروع تابش لیزری می باشد.

لایبر به سایت فیزیك وب گفت : علاوه بر این این اولین باری بود كه وسایل هادی الكتریسیته از اجزای پیش ساخته تشكیل می شدند . محققین عقیده دارند كه نزدیك شدن آنها می تواند به مواد دیگر تعمیم یابد مانند سیم های كوچك نیترید گالیم و فسفیدانیدیم .

در این روش لیزرهای از مرتبه نانو می توانند ناحیه فرا بنفش را تا نزدیك ناحیة فرو سرخ طیف الكترومغناطیسی را می پوشانند . لایبر گفت كه ضروری است قبل از آنكه از لیزرهای نانونی در ابزارهای واقعی جهان استفاده كنند ، قدری بیشتر درباره فیزیك پایه یاد بگیرند .

زندگی و میرایی و فیزیك :

شواهد نشان دهنده این است كه مردم بیشتر دوست دارند هنگامی كه به سن پیری می رسند ، بمیرند اما درحقیقت ثابت ماندن نسبت و سرعت مرگ در یك سن معین منجر به وضع ثابت میرایی می شود . اكنون جاناتان كو و نویگ ماو در دانشگاه كمبریج و همچنین ( مایك كاتز) در دانشگاه ادینبرگ مدل كامپیوتری ای طراحی كردند كه ایجاد تعادل را در سرعت مرگ با افزایش سن ، خوشایند كرد .

این نتیجه كه مدلهای قبلی قادر به دست یافتن به آن نبودند ، ممكن است بیش از پیش به مادر توضیح میرایی كمك كند .در سال 1995 یك الگوی ظاهر كننده رایانه ای تغییر سن را طراحی كرد كه روش معینی را بر توضیح میرایی ارائه می كرد . در این الگو به هر فرد منحصر به فرد یك رشته عددهای دو دویی اختصاص می یابد كه در طول مدت زندگی آن شخص ثابت می مانند .

هر رقم صفر یا یك تغییر در حالت سلامتی آن فرد را در هر قسمت از عمر او نشان می دهد . یك صفر نشاندهنده كاهش سلامتی نیست همچنانكه یك عدد یك هم نشان دهنده یك مریضی ارثی ژنیتیكی نیست . در حالیكه زمان به جلو می رود ، آن الگو تعداد عددهای یك را میشمارد . این عددها یك نشان دهنده تعداد بیماری هایی است كه آن فرد منحصر به فرد داشته است . وقتی این تعداد به آستانه معینی رسید آن فرد خاص میمیرد .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: