مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق كتاب و چاپ

دسته بندی :عمومی مدیریت 27

كتاب به مجموعه ای از ورقه های كاغذ ، پوست آهو یا ماده ای همانند آن گفته میشود كه در آن مطالبی نوشته شده باشد و با هم به نخ كشیده شده یا صحافی شده باشند و دراصل به معنی دوختن چرمی به چرم دیگر یا پیوند دادن برخی از حروف به برخی دیگر به وسیلة گفتن یا نوشتن است بنابر آنچه در كتاب لغت و درتفسیر مجمع البیان آمده ، كتاب در اصل مصدر كتب یكتب است و به مع

دسته بندی عمومی
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات 83
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

كتاب به مجموعه ای از ورقه های كاغذ ، پوست آهو یا ماده ای همانند آن گفته میشود كه در آن مطالبی نوشته شده باشد و با هم به نخ كشیده شده یا صحافی شده باشند و دراصل به معنی دوختن چرمی به چرم دیگر یا پیوند دادن برخی از حروف به برخی دیگر به وسیلة گفتن یا نوشتن است . بنابر آنچه در كتاب لغت و درتفسیر مجمع البیان آمده ، كتاب در اصل مصدر كتب یكتب است و به معنی پوستی را به پوستی دیگر پیوند دادن است مانند این كه كسی پاره پوستی را به مشك آب پینه بدوزد ( كتب القربه ) یا لب های قاطری را با حلقه گرد آورد و به یكدیگر پیوسته گرداند ( كتب البغله ) و سپاهیان را هم كه كتیبه گفته اند بواسطة آنست كه به یكدیگر می پیوندند . راغب می گوید نوشته ها را هم كه مكتوب می گویند برای این است كه حروف و كلمات را به یكدیگر می چسبانند و از آن جمله می سازند چه روی صفحه ای نوشته شود و یا آن كه ضمن گفتار باشد . بنابراین كلماتی را هم كه بر زبان می آورند گاهی كتاب می گویند مانند این كه گفتار خداوند را پیش از آن كه نوشته شود كتاب گفته اند زیرا حروف و كلماتی را ب یكدیگر پیوند داده اند . نتیجة عزم و ارادة قطعی را هم كه سر زدن كاری و یا پیش آمدی است و یا وجود شدن چیزی است كتاب گفته اند . فرمان دادن به كاری و واجب گردانیدن آن را هم كتاب گفته اند . ثابت و پابرجا گردانیدن علم و عقیده ای در قلب كسی را هم كتاب گفته اند و این آیة شریفه را می توان در این باره شاهد آورد كه خداوند فرموده است : اولئك كتب فی قلوبهم الایمان ( مجادله ـ22)

در طول تاریخ ، كتاب به اشكال و انواع مختلف فراهم شده و دست و مركب و قلم و نی دركتابت آن بكار رفته و درهر ورق آن سطوری مركب از كلماتی مرتبط به هم و عبارات و مضامینی كه مفهوم مشخصی را القاء می كند پیوند خورده است . شیوة چاپ وحروفچینی در قرن اخیر به كتاب صورتی نو و كسترشی جهانی بخشیده و تهیه و دسترسی به آنرا سهل و میسور گردانیده است و سیر آن همچون مراحل سنی انسان كه شامل نوجوانی وجوانی میانسالی و پیری است مراحل علامت نگاری و مقاله نویسی و رساله نویسی را پست سر گذارده ، به صورت امروزین درآمده است .

كتاب مهمترین وسیلة انتقال حقیقت ها و سخنگوی پیشینیان و كارنامة فرهنگ و معرفت بشر و اسباب فزونی دانش و ادبیات و بیان كنندة تلخی ها و محرومیت ها و تلاش ها و كامیابی ها و پیروزی رفتگان و در مسائل علمی نشانة تسلسل تفكرات بوده ، قرن ها نقل و انتقال و گسترش دانش و هنر و نشر فرهنگ و تعمیم آموزش و پرورش و ایجاد نزدیكی ملت ها را از نقطه ای به نقطة دیگر ، عهده دار بوده است . كتاب و كتابخانه ، ضبط دانش اندیشمندان و تجربة صاحبنظران و نشر آن میان شیفتگان اندیشه های نو ، نقش اصلی و اساسی بارور كردن اذهان را به عهده داشته است .

كتاب موجب شده كه گنجینه های فكری و آثار گذشتگان برای آیندگان باقی بماند و اندیشة نسل های مختلف به هم پیوند بخورد و منبع عظیمی ازعلم و معرفت ایجاد گردد . این منبع عظیم كه به تدریج تكمیل می شود ازاسباب دگرگونی و تحول جوامع و ملل است .مثلاً در زمینة علوم ، پیشرفت تدریجی علم فیزیك و شیمی ، طرز زندگی جوامع انسانی را تغییر داده است . این پیشرفت ها كه به ویژه در صنایع مشهود است از یك یا چند نفر یا یك نسل ساخته نبوده ولی چون كشفیات مختلف ،مكتوب و بایگانی شده و دست به دست گشته ، پیشرفت های مزبور ممكن شده است . لذا بدیهی است آنچه میراث های فرهنگ بشری و حوادث تاریخی را كه عامل تحول است زنده نگه می دارد كتاب و قلم است و نیز آنچه ما از تاریخ گذشتگان می دانیم در اثركتابت به دستمان رسیده و گرنه شاید جز وقایعی كه برای پدر و پدر جد ما سینه به سینه روایت شده ، مطلب دیگری از تاریخ نمی دانستیم .

بررسی تاریخ و فرهنگ و آموزش و پرورش در سه دورة « پیش از اختراع خط » و « پس از اختراع خط و كاغذ و كتاب » و « اختراع چاپ » خلاصه می شود و كتاب در كنار آموزگار و برنامه و روش ، یكی از اركان عمدة آموزش و پرورش به شمار رفته ، جامة تاریخی بسیار زیبا بر پیكر انسان است . دكارت ( فیلسوف نامدار فرانسه ) گوید : تمدن هر كشوری به اندازة عظمت و ارجمندی كتاب های آن كشور است و یك ملت به هیچ چیز آن اندازه نیاز ندارد كه به داشتن كتاب های خوب و راستین ، چنان كه پیامبران اولوالعزم با داشتن كتاب بر دیگر پیامبران برتری یافته اند .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: