مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق پستهای فشار قوی و فلسفه وجودی آنها

دسته بندی :برق مدیریت 19

تحقیق پستهای فشار قوی و فلسفه وجودی آنها

دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات 52
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پیش گفتار
امروزه كسی نمی تواند حضور حیاتی و تعیین كننده ، صنعت استراتژیك برق را در متن و حاشیه زندگی فردی و اجتماعی انكار كند و همگان بر ضرورت گسترش روز افزون این صنعت به عنوان یكی از اساسی ترین پایه های توسعه ملی واقفند .
در عین حال انرژی الكتریكی به عنوان یكی از شاخصه های پذیرفته شده برای اندازه گیری میزان صنعتی بودن جوامع تلقی می شود و در جوامعی كه تلاش در خور ، در جهت پیشرفتهای روز افزون به چشم می خورد و آحاد آن در تكاپوی دست یابی به اهداف والاتری گام بر می دارند . انسان بزرگترین سرمایه محسوب می شود ، بنابراین فراهم آوردن شرایطی كه انرژی الكتریكی به صورتی ایمن و بی خطر در اختیار مصرف كننده قرارگیرد ، از اصول اولیه در فرآیند تولید ، انتقال و توزیع برق به شمار می رود . همان طور كه می دانیم اختراع برق مهمترین پدیدة تمدن بشر بوده و انرژی یكی از عوامل تعیین كننده رفاه بشری است . برق در زندگی بشر عامل اصلی رفاه و آسایش است . پیشرفت بشر در علم و به كار گیری آن در خدمت تكنولوژی باعث رشد سریع صنایع و افزایش روزافزون مصرف برق شده است اما همین تكنولوژی به علت سهل انگاری و غفلت در طرز استفاده از تجهیزات فنی ، حوادث و اتفاقات ناگواری را باعث می شود . آمار آسیبهای ناتوان كننده ، گویای این واقعیت تلخ است كه در 90% حوادث بر اثر رعایت نكردن مقررات ایمنی ، بی احتیاطی ، سهل انگاری ، غفلت در استفاده از شبكه ها و خطوط انتقال انرژی به وقوع می پیوندد كه متأسفانه با مرگ و میر ، ایجاد ناتوانیها و خسارات مالی هنگفت نیز همراه است . اما چنانچه انجام بازرسی عملیات و تعمیرات در شبكه ها و خطوط انتقال انرژی مطابق با مقررات و دستورالعمل های ایمنی تدوین یافته صورت پذیرد ، هیچگونه خطری بدنبال نخواهد داشت و كار در محیطی مناسب و ایمن صورت خواهد گرفت . در غیر اینصورت حوادثی را بدنبال خواهد داشت كه موجب پشیمانی خواهد بود به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار و جلوگیری از ضایعات به یاری خداوند متعال ، كتاب مقررات ایمنی كردن محیط كار تدوین یافته است كه در شبكه های انتقال برق مورد استفاده كاركنان قرار گیرد .
پستهای فشار قوی و فلسفه وجودی آنها
با توجه به توسعه سریع و همه جانبه صنعت در جهان امروزی ، مساله تأمین انرژی مورد نیاز برای صنایع و رفع احتیاجات روزمره بشر ، اهمیت خاصی را به خود گرفته است . حال با توجه به آنكه انرژی الكتریكی به سهولت برای مصرف كنندگان در دسترس بوده و استفاده از آن آسان است و راندمان بالایی كه نسبت به سایر انرژیها دارد ، لذا استفاده از این انرژی بسیار زیاد شده و این خود باعث بوجود آمدن نیروگاههای بزرگ و به كارگیری سیستمهای انتقال انرژی بسیار وسیعی شده است . با توجه به اینكه قدرت تولید نیروگاههای بزرگ تماماً در محل تولید مصرف نخواهد شد ، لذا باید برای انتقال این انرژی از محل تولید به مكانهای دیگر از خطوط انتقال استفاده شود كه در این خطوط بدلیل اندوكیتویته زیاد جریان كوری وجود دارد كه خود باعث تلفات زیاد و حرارت می شود ، لذا برای اینكه بتوانیم از افت ولتاژ جلوگیری كنیم بایستی بطریقی ولتاژ تولید شده ژنراتور را بالا برده ، زیرا با بالابردن ولتاژ ، جریان را كاهش می دهیم و در نتیجه تلفات خط انتقال كاهش می یابد. برای این منظور از پستها كه یكی از قسمت های مهم شبكه های انتقال و توزیع می باشند استفاده می شود تبادل انرژی در فواصل دور و در سطح كشور مستلزم افزایش ولتاژ و سپس كاهش آن به میزان مناسب می باشد افزایش و كاهش ولتاژ همچنین ارتباط و اتصال خطوط به یكدیگر توسط پستهای فشار قوی امكان پذیر می باشد . پستها بطور كلی به انواع زیر تقسیم می شود .
1ـ پست تولید : به پستهایی گفته میشود كه ورودی آنها مستقیماً از نیروگاه می آید این نوع پستها معمولاً افزاینده می باشند . زیرا ولتاژ خروجی ژنراتور كم می باشد مثلاً در ایران حداكثر ولتاژ خروجی حداكثر 20k.v است ( Step up substation)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: