مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق پیرامون چغندر قند

تحقیق پیرامون چغندر قند

دسته بندی کشاورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات 58
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه
قبل از پیدایش چغندر قند معمولی مردم قند مورد نیاز خود را از نیشكر تامین می كردند یك دانشمند آلمانی در سال 1747 موفق شد كه از چغندر قند (ریشه) قند تهیه كند.
از نظر اقتصادی چغندر قند یكی از محصولات مهم كشوری محسوب می شود زیرا ماده این گیاه بسیار قوی و پر نیرو است تاریخچه كشف آن از سال 1273 شمسی شروع شده كه اولین كارخانه آن كرج بوده است اما امروزه تعداد این كارخانه بسیار بیشتر شده و حتی از 30 كارخانه بیشتر شده ولی تعداد كارخانه نیشكر زیاد نیست و به 2 یا 3 كارخانه می رسد. ریشه چغندر قند شكل مخروطی دارد تعداد كروموزمها در حالت دیپلونید 18 عدد است همان طور كه ذكر شد علاوه بر قند مواد دیگری از چغندر بدست می آید كه در حدود 90% ریشه حقیقی و 10% طوقه گیاه وجود دارد.

N ازت:
ازت مهمترین عنصری است كه در زراعت چغندر قند به صورت كود مصرف می شود، زیرا خاكهای محدودی دارای مقدار كافی ازت به فرم قابل دسترس برای بدست آمدن حداكثر رشد این گیاه هستند وقتی كه این عنصر محدود باشد عملكرد به نحو چشم گیری كاهش می یابد و ممكن است در برخی خاكها به نصف كاهش یابد. ازت اثر بارزی روی ظاهر گیاه دارد كه قابل توجه ترین آنها، بهبود رنگ گیاه و افزایش قدرت سطح سبز گیاه (كانوپی) است.
زیادی ازت باعث كاهش غلظت قند در ریشه گیاهی (قند ریشه) می شود. ازت زیاد باعث كاهش كیفیت ریشه می شود.
ازت نمو برگها را افزایش داده و در نتیجه جذب به سرعت انجام می گیرد. و رشد سریع برگها در ابتدای دوره ای كه قند تولید می شود، این دوره را طولانی كرده و مقدار محصول را افزایش می یابد. یك زراعت خوب چغندر قند برای آنكه قند و ریشه كافی تولید كند به 200-150 كیلوگرم ازت در هكتار نیاز دارد. اضافه كردن این مقدار ازت به خاك بستگی به حاصل خیزی زمین دارد. در خاكهای اسیدی بعلت اینكه نیترینیكاسیون خوب انجام نمی گیرد احتیاج به چغندر قند به ازت بیش از خاكهای خنثی و یا قلیایی است. جذب و مصرف ازت توسط چغندر در 80-70 روز اول زندگی كم و حدود اوایل خرداد ماه زیادتر است در اواخر زندگی گیاه نیز بایستی به گیاه ازت نداد زیرا تجمع قند كاهش می یابد. بیشتری مقدار ازت را بایستی هنگام كاشت اضافه نمود و حدود 6-5 سانتی متر زیر خاك كرد و در مرحله تنك كردن ازت را اضافه می كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: