مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق کامل در مورد خودپنداره تحصیلی

تحقیق کامل در مورد خودپنداره تحصیلی

هدف از این نوشتار تحقیق در مورد خودپنداره تحصیلی می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۲
حجم ۷۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این نوشتار تحقیق در مورد خودپنداره تحصیلی می باشد.

 

 

خودپنداره تحصیلی مجموعه ای از عقاید و نگرش ها، توجهات دانش آموزان درباره مجموعه مهارت های علمی و اجرای خود است(لنت براون و گور،  1997). خود پنداره تحصیلی به طور خیلی قوی با پیشرفت تحصیلی رابطه دارد (مارش،  1990) و به عنوان یک سازه مهم روان شناسی شناخته شده است که بر پیشرفت تحصیلی موثر باشد(کوکلی و پتل ، ۲۰۰۷).

 

 

پژوهش های زیادی در رابطه با توسعه مدل های موثر برای شرح خودپنداره تحصیلی صورت گرفته است. از جمله پژوهش های خود پنداره علمی که توسط شاولسون انجام گرفت. وی خود پنداره تحصیلی را تک بعدی در نظر گرفت، مدل شاولسون موقعی بیان گردید که دیدگاه رشد شخص دیدگاه غالبی بود، اما مدل های جدید خود پنداره تحصیلی را به صورت چند بعدی در نظر می گیرد. از جمله اسانتون و هوین  خود پنداره علمی را به عنوان یک سازه مفید چند بعدی یا مدل سلسله مراتبی فرض کردند. فرض این دو دانشمند اساسی برای تئوری های جانز و کولی  شد(بیرن و گوین  ، ۱۹۹۶).

 

 

 

مدل شاولسون یک مدل خود پنداره تحصیلی جهانی (عمومی) بود که به دو جزء خود پنداره علمی (همانند ریاضی، زبان شفاهی و علوم) و غیر علمی (همانند اجتماعی، روان شناسی ، عاطفی) تقسیم بندی شده بود و امروزه خودپنداره علمی به صورت چند بعدی سلسله مراتبی در نظر گرفته می شود که با افزایش سن این سازه تغییر می کند. اخیراً گای، مارش و بویرین  (2003) اثبات کردند، همان طور که بچه ها بزرگ تر می شوند درجه خودپنداره علمی معتبرتر و استوارتر می گردد. این ادعا اساسی برای توسعه نظریه روان شناسی شد که بیان می کند همانند بچه ها، بزرگ ترها نیز با افزایش آگاهی هایشان نسبت به دیگران و دنیای اطرافشان خود پنداره علمی شان معتبر می گردد. در چها رچوب مدل چند بعدی از خود پنداره، بین خود پنداره ریاضی و زبان شفاهی ارتباط متنوعی وجود دارد(مارش، ۱۹۸۶).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری خودپنداره تحصیلی

تعریف عملیاتی خودپنداره تحصیلی

خود پنداره تحصیلی    4
عوامل موثر بر خود پنداره تحصیلی    7
ارتباط مفهوم خود تحصیلی (خودپنداره تحصیلی) با پیشرفت تحصیلی    11
جدول ۲-۵ رابطه مفهوم خود تحصیلی و پیشرفت آموزشگاهی بلوم(سیف،۱۳۸۲ صفحه، ۱۲۷).    12
شکل ۲-۳ تأثیر شکست و موفقیت دانش آموزان با مفهوم خود منفی (سیف،۱۳۸۲).    15
گفتار دوم: پیشینه پژوهش    15
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    15
تحقیقات  انجام شده ی داخلی    19

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: