مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تشریح ماهیت راهبردهای یادگیری فراشناختی و بررسی انواع آن

تشریح ماهیت راهبردهای یادگیری فراشناختی و بررسی انواع آن

هدف از این تحقیق پایان نامه تشریح ماهیت راهبردهای یادگیری فراشناختی و بررسی انواع آن می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۰
حجم ۸۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق پایان نامه تشریح ماهیت راهبردهای یادگیری فراشناختی و بررسی انواع آن می باشد. فراشناخت به دانشی که فرد درباره فرایندهای شناختی‌اش دارد (مثل حافظه) و فعالیت‌هایی که شناخت را کنترل می‌کنند (مثل راهبردهای به کار گرفته شده برای تنظیم درک مطلب) اشاره دارد و فراشناخت در معنای دوم خواننده را قادر می‌کند که اولا تشخیص دهد که آیا متن را فهمیده است؟ (ارزیابی درک مطلب) و  آیا گام‌های مناسب را برای دوباره به دست آوردن فهم مسئله‌ای که شناسایی شده است، برداش ته است؟ (تنظیم درک مطالب)، (رحمان، یاسین، سلام الدین و سورات، ۲۰۱۴).بین راهبردهای شناختی و فراشناختی تفاوت های بنیادین وجود دارد. 

 

 

 

چنانچه بنابر نقل استفان، گری، (۲۰۰۹) از دمبو (۱۹۹۴) بین این دو راهبرد ها تفاوت های زیادی وجود دارد: 
برحسب نظام خبرپردازی، راهبردهای شناختی به ما کمک می‌کنند تا اطلاعات تازه را به منظور پیوند دادن با اطلاعاتی که می‌دانیم و برای ذخیره‌سازی در حافظه دراز مدت آماده سازیم.‌ راهبردهای شناختی ابزارهای لازم برای یادگیری محتوا هستند، اما راهبردهای فراشناختی بر راهبردهای شناختی اعمال شناخت می‌کنند و به آنها جهت می‌دهند. به سخن دیگر، می‌توان به یادگیرندگان راهبردهای شناختی زیادی آموزش داد، اما اگر آنان از مهارت‌های فراشناختی لازم که می‌گوید در یک موقعیت معین کدام راهبرد یا استراتژی شناختی مورد استفاده قرار گیرد و چه وقت باید تغییر استراتژی داد، بی‌بهره باشد هرگز یادگیرندگان موفقی نخواهند شد. بنابراین، راهبردهای شناختی و فراشناختی باید با هم کار کنند (استفان، گری، ۲۰۰۹).

 

 

 

 

 گارنر  (1998) برای روشن ساختن تمایز بین راهبردهای شناختی و راهبردهای فراشناختی این مثال را ذکر کرده است: فرض کنید دانش‌آموزی قرار است در آینده نزدیک در امتحان درس تاریخ شرکت کند. برای آماده شدن به منظور شرکت در این امتحان، کتاب درسی خود را که قبلاً در طول ترم تحصیلی مطالعه کرده بازخوانی می‌کند و درباره نکات مهم کتاب، برای مرور کردن در شب امتحان، یادداشت تهیه می‌نماید بازخوانی مطالب کتاب درسی، و یادداشت‌برداری دونوع راهبرد شناختی هستند، زیرا دانش‌آموز از طریق آنها اطلاعات مربوط به درس تاریخ را می‌آموزد و به حافظه می‌سپارد. حال اگر دانش‌آموز مورد نظر، پس از خواندن و یادداشت‌برداری بکوشد تا با جواب دادن به سؤالات آخر فصل های کتاب، آموخته‌های خود را ارزیابی کند، این ارزیابی شخصی، یک راهبرد فراشناختی به حساب می‌آید. اگر نتیجه این ارزیابی نشان دهد که دانش‌آموز برای امتحان درس آمادگی کامل را کسب نکرده است همان راهبردهای شناختی یا راهبردهای شناختی دیگر را به کار خواهد بست تا اینکه بالاخره اطلاعات لازم را درباره کتاب کسب نماید (سیف، ۱۳۹۰).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری و مفهومی راهبردهای یادگیری فراشناختی
تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری فراشناختی
۲ـ۳ ـ۲ ـ راهبردهای فراشناختی
۲-۳-۲-۱- راهبردهای برنامه‌ریزی
۲-۳-۲-۲-راهبردهای نظارت و  ارزشیابی
۲-۳-۲-۳- راهبردهای نظم دهی
۲-۳-۳- تفاوت‌های جنسیتی در استفاده از راهبردهای یادگیری
۲ـ۳ـ ۴ـ رشد  و  راهبردهای یادگیری    
۲ـ۵ ـ پیشینه پژوهشی تحقیق
۲- ۵ -۱-۱- پژوهش‌های صورت گرفته خارجی
۲- ۵ -۱-۲- پژوهش‌های صورت گرفته داخلی
۲ ـ۵ ـ ۲ـ راهبردهای شناختی و فراشناختی
۲ ـ۵ ـ ۲ـ۱ ـ پژوهش های صورت گرفته خارجی در مورد راهبردهای یادگیری فراشناختی
۲ ـ۲ ـ ۲ـ۲ ـ پژوهش های صورت گرفته داخلی در مورد راهبردهای یادگیری فراشناختی
۲-۶- نتیجه گیری
منابع    

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: