مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تقویت کنندهای تفاضلی

تقویت کنندهای تفاضلی

در این مقاله به بررسی و تجزیه و تحلیل تقویت کننده های خاصی می پردازیم که اساسا از ترکیب دو ترانزیستور به وجود آمده اند و تقویت کننده های تفاضلی نام گرفته اند

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۳
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته الکترونیک

تقویت کنندهای تفاضلی

 
مقدمه
در این مقاله به بررسی و تجزیه و تحلیل تقویت کننده های خاصی می پردازیم که اساسا از ترکیب دو ترانزیستور به وجود آمده اند و تقویت کننده های تفاضلی نام گرفته اند. این تقویت کننده ها در بسیاری از مدارهای الکترونیکی از جمله ،‌تقویت کننده های فرکانس پایین و فرکانس بالا مدولاتورها و حتی دروازه های منطقی به چشم می خورند. در طبقه ورودی کلیه تقویت کننده های عملیاتی به نحوی از یک تقویت کننده تفاضلی استفاده می شود . این تقویت کننده از پایداری با یاس مطلوبی برخوردار بوده و میت واند بهره ولتاژ قابل توجهی را تامین نماید. طبقات مختلف این تقویت کننده بدون نیاز به خازن کوپلاژ قابل اتصال به یکدیگر هستند. با توجه به مزایای مذکور این تقویت کننده برای کاربرد در مدارهای مجتمع بسیار مناسب است . 
 
 
کلمات کلیدی:

ترانزیستور

تقویت کننده

تقویت کننده تفاضلی

 
 
اصول کار و ساختمان :
در تقویت کننده های تک ترانزیستوری مثلا در ترکیب امیتر مشترک ،‌برای دستیابی به پایداری جریان بایاس لازم است از فیدبک منفی به صورت اتصال یک مقاومت بین امیتر و زمین استفاده نمود. اما همان طور که می دانیم افزودن این مقاومت بهره ولتاژ تقویت کننده را کاهش می دهد و برای رفع این مشکل از یک خازن کنار گذر به موازات مقاومت امیتر استفاده می شود. استفاده از خازن در مدارهای مجتمع به دلیل سطح زیادی که بر روی تراشه اشغال می کند ، مطلوب نمی باشد. در یک تقویت کننده تفاضلی به جای خازن کنار گذر ،‌مسیر سیگنال از طریق یک ترانزیستور دیگر به زمین بسته می شود. در شکل ۱-۱ منبع جریان امیتر ،‌پایداری بایاس را تامین نموده و سیگنال از طریق بیس – امیتر ترانزیستور Q2 به زیمن راه می یابد . مقاومت Rc در کلتکور ترانزیستور Q2 تاثیری در ایفا نقش مذکور توسط ترانزیستور Q2 ندار. اضافه نمودن این مقاومت این امکان را ایجاد می کند که به بیس ترانزیستور Q2 نیز ورودی  دیگری متصل شود . 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
تقویت کنندهای تفاضلی ۱
اصول کار و ساختمان : ۱
تعاریف اساسی ۲
تقویت کننده تفاضلی با ترانزیستور های دو قطبی (BJT) 4
تقویت کننده تفاضلی با ترانزیستور های غیر یکسان ۸
نتیجه ۱۲


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: